ראשי ביקורות\סקירות SanDisk Extreme PRO Portable SSD בביקורת

SanDisk Extreme PRO Portable SSD בביקורת

0
0

במהלך 2019 פרסמנו כאן ביקורות אודות כונן SSD חיצוני קטן ומהיר של חברת סנדיסק, ה- SanDisk Extreme Portable SSD, מוקדם יותר השנה קיבלנו את “אחיו הגדול”, הכונן מסדרת הפרו של סנדיסק לביקורת ואנו מביאים אותה בפניכם היום.

לפני שניגש לביקורת עצמה אנו רוצים לפתוח עם הסבר קצר הנוגע לסדרות השונות של כונני ה-SSD החיצוניים של חברת סנדיסק (כיום חלק מקבוצת WD העולמית). אנו מודים שגם אנחנו התבלבלנו קצת בהתחלה מכל הדגמים והשמות הדומים אז יצאנו לחקור ואנו רוצים לעשות לכם קצת סדר.

Sandisk Expreme PRO Portable SSD VER I

לחברת סנדיסק יש כיום שני קווי מוצרים המכונים Portable SSD – הם נראים פיזית דומים מאד (בטח בתמונות ברשת) אבל בעלי ביצועים שונים ומכוונים לקהלים מעט שונים:

  1. SanDisk Extreme Portable SSD – סדרת הכוננים הרגילה (זאת שבדקנו בשנה שעברה). לסדרה זו שני דורות נכון לזמן כתיבת שורות אלו. בשנה שעברה בדקנו את הדור הראשון של הסדרה שמגיע באופן רשמי למהירות של עד כ-500 מגה בייט לשנייה. מאז הושק הדור השני (V2) העושה שימוש בטכנולוגיית NVMe ומגיע למהירות רשמית של סביב 1000 מגה בייט לשנייה.
  2. SanDisk Extreme PRO Portable SSD – הסדרה הגבוה/מקצועית (לא לחינם מופיעה המילה PRO בשם) והמהירה יותר. הדור הראשון של סדרה זאת אשר הגיע לשוק בסוף השנה שעברה ולארץ מוקדם יותר השנה ואותו אנו בודקים היום הוא בעל מהירות של כ-1000 מגה בייט לשנייה בעוד הדור החדש שהוכרז באוקטובר 2020 (גרסת V2) מגיע למהירות כפולה של כ-2000 מגה בייט לשנייה (!), מרשים למדי לכונן כה קטן.

אחרי שעשינו סדר בדברים הגיע לזמן לביקורת. אנו בודקים כאמור כיום את הדור הראשון של סדרת ה-PRO עם מהירות קריאה מוצהרת של 1050 מגה בייט לשנייה, עמידות לרטיבות (IP55) וחיבור USB 3.1 Gen 2. הכונן עצמו נראה אולי בתמונות זהה לדגם SanDisk Extreme Portable SSD אותו בדקנו לפני כשנה אבל בפועל הוא גדול יותר פיזית וכולל פס מתכת כתום לכל אורך הכונן המבדיל בין הסדרות (לו אנחנו היינו ממתגים את המוצר היינו דואגים למילה PRO בגדול במקום כלשהו על הכונן, אבל לסנדיסק יש את השפה העיצובית שלה).

Sandisk Expreme PRO Portable SSD VER I IMG 2

בואו נדבר על ביצועים. הרצנו על הכונן את סדרת הבדיקות הרגילה שלנו הכוללת  מבחנים סינתטיים ובדיקות העברת קבצים בנפחים שונים בכדי לספק תמונה ריאליסטית יותר של האופן בו הכונן יעבוד בעת שימוש יום יומי בדגש על קבצים בנפחים גדולים.

כרגיל עשינו שימוש במחשב הביקורת רב העוצמה שלנו הכולל מעבד Core i9-9900K, זיכרון – 32 ג’יגה בייט, כרטיס מסך Asus RTX 2070, לוח אם Z390 Gigabyte DESIGNARE הכולל 2 חיבורי TB3 ושני התקני אחסון מהירים מסוג Samsung 970 EVO (בטכנולוגיית NVME אליהם ביצענו את העברות הקבצים לצורך הבדיקה) ומערכת הפעלה WIN 10 Pro מעודכנת.

נתחיל מתוצאות סינתטיות וכפי שאתם יכולים לראות תוכנת ה- Crystal Disk Mark (גרסה 7) מציגה ביצועים העולים בקנה אחד עם נתוני היצרן – קרי קצב קריאה של כ-1050 מגה בייט לשנייה וכתיבה של 1030 מגה בייט לשנייה מרשים מאד.

Sandisk SSD crystal disl mark score

מבחנים סינתטיים הם דבר אחד אבל הם לא בהכרח מציגים יכולות אמיתיות בעבודה יום יומית. לכן ערכנו שתי בדיקות העברת קבצים משלנו. הבדיקה הראשונה מבוססת על קוד ג’אווה שיצר עבורנו מתכנת אמריקני בשנה שעברה. הקוד נועד לבצע באופן אוטומטי העברה של קבצים מהמחשב לכונן וחזרה ולספק נתונים אודות מהירות וקצב ההעברה (סוג של תהליך בדיקה אוטומטי במקום העברה ידנית ומדידת זמן עם שעון).

התוצאות בהעברה של קרוב ל-100  גיגה בייט של קבצים (סרטונים ותמונות):

  • קצב העברה ממוצע לכונן (כתיבה) – 649 מגה בייט לשנייה (150 שניות).
  • קצב העברה ממוצע מהכונן למחשב (קריאה) – 687 מגה בייט לשנייה (142 שניות).

Sandisk SSD java software

רק בכדי להיות בטוחים שהתוצאות המתקבלות מהתוכנה שלנו תואמות למציאות הרצנו גם בדיקה ידנית אחת מהמחשב אל הכונן בהעברה של כ-80 ג’יגה בייט מידע וקיבלנו תוצאה של 139 שניות – קצב ממוצע מעט איטי יותר סביב 580 מגה בייט לשנייה אבל עדיין מכובד ומספיק ללא שום בעיה גם לעריכת וידאו אינטנסיבית למדי.

Sandisk SSD real wold transfer test

עם הביצועים מגיע גם החום ובעוד שהדגם מהסדרה הרגילה לא מתחמם כמעט בכלל, גרסת ה-PRO בהחלט מתחממת (לא מדובר בטמפרטורות שיגרמו לכוויה אבל אחרי עבודה מאומצת ניתן להרגיש את החום הרב שנוצר בכונן).

סיכום

שוק ה-SSD החיצוני הפך בשנתיים האחרונות לצפוף מאד. ישנם עשרות שחקנים שונים המתחרים על הביצועים והכיס של המשתמשים וזה כמובן מצוין לנו כצרכנים. סנדיסק (כמו גם חברת האם WD) הייתה ונותרה שחקן חשוב בשוק זה וסדרת ה-Extreme Portable היא דוגמא מצוינת לכוננים תחרותיים גם בהיבט המחיר וגם בהיבט הביצועים.

ההיסוס היחיד שלנו נוגע לשאלה האם להמליץ לכם על הדור הראשון של ה- SanDisk Extreme PRO Portable SSD (זה שבדקנו בביקורת הזאת) או אולי על הדור השני של SanDisk Extreme Portable SSD “הרגיל” (שאמור על הנייר להגיע לביצועים דומים) או בכלל להמתין טיפה ולרכוש את הדור השני של סדרת ה-PRO אשר הושק לפני מספר שבועות ועל פי נתוני היצרן צפוי להגיע למהירות כפולה (אנו מקווים לבחון כוננים אלו בהמשך).

בסופו של דבר מדובר בשאלה של עלות-תועלת אל מול הצרכים שלכם. עם כל כך הרבה אפשרויות מעולות בקטגוריה, חשוב מאד לבדוק ולהשוות מחירים בין דגמים לפני הרכישה, ואם מדברים על מחירים אז בארץ ניתן למצוא את הכוננים נכון לזמן כתיבת שורות אלו במחירים של כ-480 ש”ח, 830 ש”ח ו-1300 ש”ח (נפחים של 500 מגה בייט, 1  טרה בייט ו-2 טרה בייט בהתאמה). בחו”ל המחירים די קרובים בסך הכל – לפחות אם לוקחים בחשבון תוספת מיסים ומשלוח – סביב 108/190/316 דולר באמזון.

ביקורת וידאו באנגלית מאתר הבת שלנו LenaVid אודות ה-SanDisk Extreme PRO Portable SSD

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב ביקורות\סקירות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *