ראשי ביקורות\סקירות הפתרון האולטימטיבי לסטודיו מאורגן: מתלה עזרי תאורה של Angler

הפתרון האולטימטיבי לסטודיו מאורגן: מתלה עזרי תאורה של Angler

0
0

במהלך החודשים האחרונים היינו עמוסים במיוחד. רגע לפני התפרצות הקורונה נכנסנו לסטודיו חדש ומאז אנו בעיקר עוסקים בשיפוצים ובהתאמות של המקום. אנו נפרסם על כך כתבה נפרדת בהמשך השנה אבל היום אנו רוצים להביא בפניכם סקירה קצרה על מוצר שעזר לנו לעשות קצת סדר בסטודיו ואפשר לנו לנצל בצורה הרבה יותר טובה את שטח האחסון שלנו לגובה.

בסטודיו החדש שלנו תקרות בגובה 3.6 מטר מה שעוזר מאד בצילומים כשרוצים להשתמש בתאורות מגובה או בזוויות צילום גבוהות אבל מאפשר גם הרבה יותר מקום פוטנציאלי לאחסון. מדפים גבוהים הם אופציה מצויינת במקרים כאלו (שלנו מגיעים עד 2.5 מטר) אבל מדפים הם לא תמיד האופציה האידאלית לאחסון כשמדובר על אביזרי תאורה – בעיקר על softbox גדולים במיוחד. כאן כבר צריכים להיות הרבה יותר יצירתיים.

ה-WM-BOW של חברת Angler

Angler bowens 1

בסטודיו הקודם שלנו שהיה הרבה (הרבה) יותר קטן וגם נמוך משמעותית היינו חייבים למצוא שיטות לתלות את כל התאורות והאביזרים שלנו על התקרה פשוט מכיוון שלא הייתה שום אפשרות להציב אותם על הרצפה. לשם כך השתמשנו בקונסטרוקציית אלומיניום של 2 מטרים על 2 מטרים (המורכבת ממספר פרופילי אלומיניום 40X40). בסטודיו החדש היה לנו פחות צורך בהם למטרה הזאת משום שהרכבנו במקומה מערכת פנטוגרפים כפולה. למרות זאת לא הייתה לנו שום כוונה “לבזבז” את הפרופילים היקרים והרכבנו אותם בנקודות אסטרטגיות על התקרה וחיפשו פיתרון שיאפשר לנו להיעזר בהם בכדי לתלות אביזרי תאורה גדולים שאין להם מקום אחסון אחר.

אחרי לא מעט שיטוטים ברשת מצאנו מוצר פשוט אבל גאוני של חברת  Angler המכונה WM-BOW (זאת היא הגרסה למתאמים בחיבור bowens אם יש לכם תאורות של פרופוטו או אלינכרום יש להם פתרונות מקבילים). מדובר במוצר פשוט למדי, כולו עשוי מתכת בצורת מתאם bowens עם נעילת הברגה. במרכז המתאם ארבעה חורים המאפשרים הברגה לקיר (או פיסת עץ אם תרצו). הפתרון נועד לאפשר לחבר את המתאם לקיר או לתקרה ולחבר אליו כל אביזר תואם (עם תושבת bowens). הבעיה עם הגישה הזאת היא שאם יש לכם הרבה אביזרים – בעיקר הרבה אביזרים בגדלים שונים או שאתם מקבלים כל העת אביזרים נוספים, יש צורך בהרבה מתאמים כאלו אבל בעייתי הרבה יותר – יש צורך בהרבה מתאמים במרחקים שונים זה מזה (אחרת softbox גדול לא יוכל להידחק ליד softbox גדול אחר).

הפתרון שלנו פשוט ונוח ומאפשר הרבה מאד גמישות. לחבר את ה-WM-BOW לפרופילי האלומיניום שלנו בתקרה באמצעות הברגה הנפתחת בקלות וכך לאפשר שינוי מרחק בין חיבור אחד לשני והתאמה קלה לגודל האביזר אותו יש צורך לתלות. בכדי לאפשר זאת היינו צריכים להגדיל את החורים שב-WM-BOW שלא מאפשרים להכניס ברגי M6 עם ראש Thumb screw נוח לפתיחה מהירה בלי צורך במברג בהם השתמשנו) דקה אחת עם ראש קידוח למתכת (ראו סרטון בהמשך) ואנחנו בעניינים וכל מה שנותר לנו לעשות הוא לחבר את ה-WM-BOW עם שני הברגים לפרופיל אבל לא לחזק עד הסוף שיהיה קל להזיז את היחידה על פני הפרופיל וכמובן לחבר את כל האביזרים הרלוונטיים שלנו לתקרה ולהנות מעוד שטח שלא היה מנוצל עד כה בסטודיו.

אנו קיבלנו מ-Angler לצורך הביקורת שלוש יחידות של WM-BOW (ועוד כמה מוצרים מעניינים – ביקורות בקרוב) והיינו כל כך מרוצים שמייד רצנו לרכוש עוד שתי יחידות לסטודיו ויש לנו תחושה שבקרוב מאד נרכוש עוד מספר יחידות ככל שיתווספו לנו עוד ועוד אביזרים לתליה.

מה שנחמד הוא שמדובר במוצר זול יחסית – כ-30 דולר ב-B&H (יש כמובן גם עלות משלוח לארץ אבל לא מדובר על מוצר גדול או כבד) – אנו בכל מקרה ממליצים בכל פה.

סרטון הביקורת שלנו מאתר הבת בשפה האנגלית LensVid.com

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב ביקורות\סקירות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *