ראשי מגזין טכנולוגיות צילום מה באמת עומד מאחורי התחממות החיישן ב-R5 של קנון (ואיך נייר דבק יכול לעזור)

מה באמת עומד מאחורי התחממות החיישן ב-R5 של קנון (ואיך נייר דבק יכול לעזור)

0
0

אחרי מספר ימי חופשה אנו חוזרים עם כמה עדכונים והראשון שבהם נוגע לקנון ולעוד פרטים בנוגע להתחממות החיישן בעת צילום וידאו במצלמת ה-R5.

נתחיל מהפרטים היבשים – משתמש סיני תחת הכינוי “Math Class” מ-Baidu לקח את ה-R5 החדשה של קנון, פירק אותה, הוציא את הסוללה הפנימית (למצלמה יש סוללת מטבע קטנה בתוך הגוף בדומה לסוללה של שעוני יד או לוחות אם של מחשבים – שימו לב כי לא מדובר בסוללה הראשית) והצליח לאפס את פרק הזמן שמאפשר צילום מחדש אחרי התחממות.

אם נחזור אחורה לרגע – לקנון EOS R5 (כמו גם ל-EOS R6) יש מגבלות על זמני צילום הוידאו במיוחד ברזולוציות הגבוהות ובמצבי הצילום האיכותיים יותר (8K ו-4K HQ). מגבלות אלו חמורות במיוחד לא רק משום שזמני הצילום עצמם קצרים יחסית ומתקצריםן עוד יותר אם תשתמשו למשל בתפריטים לפני או תצלמו תמונות סטילס אלא שהזמן שלוקח למצלמה להתקרר חזרה הוא ארוך מאד – במקרים מסוימים יותר משעה – זמן לא ריאלי לעבודה מקצועית במקרים רבים.

מה ש-Math Class גילה בעצם הוא שהזמן הארוך שהמצלמה כופה על המשתמשים להמתין אחרי צילום וידאו באיכות גבוהה והודעת התחממות שמפסיקה את הצילום, הוא מלאכותי וניתן לאיפוס על ידי הוצאת הסוללה הפנימית. לא פחות חשוב, הוא בדק כיצד האיפוס משפיע על המצלמה (אין הרי טעם לאפס את המונה הפנימי אבל לגרום נזק לחיישן ולמצלמה כתוצאה מהתחממות ייתר). לפי הבדיקות התרמיות שהוא ביצע (פה מן הסתם יהיה נחמד לקבל עוד אישושים ממשתמשים אחרים לנושא), המצלמה לא באמת מתחממת בצורה משמעותית וגם כשהיא מתחממת היא מתקררת מהר מאד – הרבה יותר מהר ממגבלת הזמן המלאכותית שקנון החדירה למצלמה.

כמובן שאין זה ריאלי לפתוח את המצלמה ולהוציא את הסוללה הפנימית בכל פעם שתרצו לאפס את “המונה הפנימי” ולצלם עוד סרטון (מדובר בפעולה מורכבת הדורשת לא מעט ידע טכני ובעיקר גוררת מיידית את פקיעת האחריות על המצלמה שעלותה קרוב ל-4000 דולר). אלא שהסיפור לא נגמר כאן.

הצלם טוני נורתרופ מתייחס לממצאים של Math Class ולמשמעויות

כעת מסתבר שלא צריך לפרק את כל המצלמה בשביל להשיג את אותן התוצאות שהשיג “Math Class”. בסרטון של המשתמש J. Marcus Photography (תודה לנחום ווייס על הקישור) הוא מדגים כיצד הצליח לגרום לאיפוס הטיימר הפנימי של המצלמה על ידי “סלוטייפ” וקיסם שיניים – הרבה פחות הרסני למצלמה – נשמח לשמוע ממשתמשים של המצלמה, אם יש כאלו בארץ, האם הצליחו לשחזר את מה שנראה בסרטון והאם יש מגבלות אחרות.

https://www.youtube.com/watch?v=ygO64oE5VI0&t=309s

כך או כך ברור כי קנון הגבילה באופן מלאכותי את זמני ההקלטה בוידאו באיכות גבוהה ב-R5. למה היא בחרה לעשות זאת היא כבר שאלה אחרת לגמרי ולא פחות חשוב מבחינת המשתמשים – השאלה הפתוחה עכשיו היא האם החברה מתכננת להשיק עדכון קושחה שיפתור (או לפחות ישפר) את הבעיה.

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב טכנולוגיות צילום

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *