ראשי מגזין טכנולוגיות צילום הגודל קובע? קרופ או לא קרופ

הגודל קובע? קרופ או לא קרופ

0
0

הצלם הוותיק Zack Arias פרסם לאחרונה סרטון פרובוקטיבי למדי בו הוא מנסה להסביר מדוע עזב לאחרונה את מצלמת הרפלקס המקצועית איתה צילם ועבר להשתמש במצלמה חסרת מראה בעלת חיישן קרופ. Arias שואל ומסביר מדוע (לדעתו) זה לא באמת כל כך משנה ונותן הצצה קצרה אל העבר של הצילום בכדי לבסס את דבריו. האם אתם מסכימים איתו או חושבים שהוא מפספס את העיקר?

Zack Arias ידוע באופן ההתבטאות הישיר שלו (שלא לומר הבוטה). הוא החל לצלם בעידן הפילם ועשה שימוש כמעט בכל פורמט צילום מוכר מ-35 מ”מ דרך פורמט בינוני ועד גדול. בשנים האחרונות התאהב Arias בפוג’יפילם (אפשר לראות זאת בסרטון הבונוס בסוף הכתבה – בו הוא נראה בצילום רחוב עם ה-X-Pro 1 ב-2012), אבל גם אם נתעלם מהבחירה הספציפית שלו השאלות והתהיות שהוא מעלה בסרטון הנוכחי רלוונטיות עבור לא מעט צלמים.

crop or crap – חצוף, בוטה, ישיר – האם הגודל כן קובע?

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=PHYidejT3KY[/youtube]

Arias פרסם יחד עם הסרטון גם מאמר עבור אלו המעוניינים להתעמק בדעותיו (כולל כמה דוגמאות – שלא בהכרח מלמדות הרבה). הינה קטע קצר ודי משעשע המסכם את מה שחושב Arias על כל אותם אנשים אשר מתעקשים להכניס דיונים מתמטיים לתוך עולם הצילום (כן, אתם יודעים מי אתם…):

“But Zack! I have math that says…..”

I’m so glad you brought math! Love it! Yummy math! That’s why I’m a photographer. Because I love math so much. That’s why I study the likes of Avedon and Mary Ellen Mark and Dan Winters; it’s because of all their gorgeous math. Every time I see a beautiful photograph I grab a calculator because math turns me on that much. Have you ever studied the math of Paolo Roversi (NSFW)? OMG. His math… his math is unreal. Love his math. I hope to do math like him one day. Mmmmm. Math.

Arias מודה בהמשך כי מדובר בסוג של עקיצה, וכי למתמטיקה יש בכל זאת תפקיד חשוב כשמתייחסים לאספקטים הטכניים של הצילום ובכל זאת נראה שעבורו לפחות התחושה היא שהעיסוק המוגזם בציוד מסיט אותנו לעיתים מהמטרה האמיתית שלנו – הצילום עצמו.

Full Frame? זה קטן עלי…

crop-or-crap

מעניין להשוות את הסרטון הנוכחי לסרטון שפרסם Arias לפני ארבע שנים בו הוא אומר דברים שונים למדי. כמובן שמאז עולם הצילום השתנה לא מעט ואין זה מפתיע שגם תפיסתו של Arias עצמו השתנתה.

סרטון בונוס – Arias – צילום רחוב עם ה-X-Pro 1 של פוג’יפילם

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=2k2WH_XtIFQ[/youtube]

כמו תמיד למי שהספיק לשכוח – טבלת גדלי החיישנים שלנו (כפי שניתן לראות בסרטון הראשון של Arias – ישנם פומרטי פילם גדולים משמעותית מכל חיישן דיגיטלי זמין)

Camera-Sensor-sizes-table

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב טכנולוגיות צילום

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *