ראשי ביקורות\סקירות תיקים בביקורת: מנפרוטו Pro Light ו-Tough

תיקים בביקורת: מנפרוטו Pro Light ו-Tough

0
0

היום אנו שמחים לפרסם ביקורת אודות ארבעה תיקים של חברת מנפרוטו משתי סדרות שונות – סדרת תיקי הגב Pro Light המקצועית (שהחלה את דרכה כאן בישראל לפני יותר מעשור) וסדרת תיקי ה-Tough הקשיחים.

התיקים אותם נבחן היום הם ה-Backloader וה-Flexloader מסדרת ה- Pro Light (ישנם אגב עוד תיקים בסדרה וגם גדלים שונים) ושני תיקי ה-Tough הקיימים – ה-Tough 55 הבינוני וה-Tough 83 הענק.

ביקורת תיקים: מנפרוטו Pro Light ו-Tough 

קצת היסטוריה

סדרת תיקי ה-Pro Light של מנפורטו החלה את דרכה כאמור לפני יותר מעשור כאן בישראל ביוזמנת צוות הפיתוח הנפלא של חברת KATA (שהייתה כבר אז חלק מחברת האם של מנפרוטו – Vitec, אחרי שנרכשה ב2005). אנו ערכנו בשנת 2010 ביקור ארוך בחברת KATA שום הוצגו בפנינו תיקי ה-Pro Light לראשונה (למי שמתעניין בהיסטוריה של חברה ישראלית מופלאה – קריאה מומלצת – “מפגש עם חברת KATA“). 

תיקי ה-Pro Light החדשים שונים כמובן מהדגמים שהציגה KATA לפני יותר מעשור עם חומרים חדשים ושינויים מבניים מסויימים כמו גם כמה חידושים שנעמוד עליהם בהמשך אבל מי שמכיר את התיקים הישנים יזהה בוודאי את הדמיון ויפה לראות שבמנפרוטו בחרו לשמר את שמה של הסדרה הקלאסית.

תיקי ה-Tough אגב הוצגו לנו לראשונה בתערוכת פוטוקינה 2018 וכבר אז מצאנו בהם עניין. שתי המזוודות הקשיחות מתחרות מצד אחד בתיקי הפאליקן ומצד שני בתיקים חצי קשיחים גדולים של מגוון חברות אחרות דוגמת Think Tank ואפילו מנפרוטו עצמה.

עיצוב ומבנה

נתחיל עם תיקי הגב. ה-Backloader שימש אותנו כתיק העבודה העיקרי שלנו בחודשים האחרונים והוא אף ביקר במספר מדינות אחרות ועבר כמה וכמה טיסות ללא בעיות מיוחדות. בדומה ל-Flexloader הגדול ממנו הוא בנוי היטב, מרווח מאד ומתוכנן היטב. לדעתנו התיק גם אופנתי למדי (אסתטיקה היא כמובן עניין אינדבידואלי) אבל הוא ואחיו הגדול כוללים מספר תכונות שימושיות וגם מספר חידושים.

התיקים הקשיחים מסדרת ה-Tough הרבה פחות מרגשים מבחינת המבנה והעיצוב שלהם והם בנויים בצורה שמקדשת את השימושיות שלהם. למרות זאת יש להם מספר מאפיינים בולטים שמאפשרים זיהוי גם ממרחק. הם מגיעים בצבע שחור (ליתר דיוק שחור-אפרפר) וכוללים נועלים אפורים עם חלק פנימי אדום ובדגם הגדול גם לוגו כסוף גדול עם פרטי התיק ומקום לרישום פרטים אישיים בצד. מעבר לכך לשניהם שורה של אביזרים אשר ניתן לחבר אל המזוודות והופכים אותן לשימושית יותר ממזוודות מקבילות אחרות. 

ארבעת התיקים יחד – משמאל לימין: Backloader אחריו Flexloader  במרכז מימין Tough 55 והגדול מכולם ה-Tough 83

תיקי מנפרוטו

גודל ומשקל

כאמור ה-Flexloader הוא הגדול מבין שני תיקי הגב עם נפח אחסון פנימי של 26.5 ליטר וגודל חיצוני של 56 על 36 על 35 ס”מ. התיק מגיע עם אורגניזר לכבלים (ה-Backloader לא כולל אורגניזר). ה-Backloader מגיע בשני גדלים – קטן (19 ליטר) ובינוני (22.5 ליטר) והוא נמוך בכ-4 ס”מ מה-Flexloader אבל צר באופן משמעותי (52 על 32.5 על 26 ס”מ לדגם ה-medium בו השתמשנו).

מבחינת משקל ה-Backloader שוקל קצת פחות מ-1.7 ק”ג (דגם ה-small) ו-1.9 ק”ג (דגם ה-medium) ואילו ה-Flexloader גדול אבל גם כבד באופן משמעותי עם כ-3 ק”ג.

תיקי ה-Tough שונים כמובן באופן מהותי מתיקי הגב. ה-Tough 55 הוא מזוודה בינונית בגודל 55 על 35 על 22.5 ס”מ עם משקל של כ-4 ק”ג (כשהיא ריקה לגמרי – עוד על הדרכים למלא את המזוודה בהמשך). ה-Tough 83 היא מזוודה עצומה (גדולה אגב מרוב המזוודות הקשיחות של היצרניות המתחרות ובהחלט לא נועדה כמזוודת עליה למטוס בניגוד ל-Tough 55). גודלה 76 על 40 על 26 ס”מ ומשקלה (כשהיא ריקה) כ-7.7 ק”ג – לא מעט כלל אבל מדובר במשקל דומה למזוודה החצי קשיחה של Think Tank אותה בדקנו כאן לפני מספר חודשים, בעלת גודל דומה מאד.

עם ה-Flexloader על הגב ושתי המזוודות

A1 00760

חומרים

שני תיקי הגב מכוסים בחומר דוחה מים (ניילון?) מחוזק תפרים אשר הינו קל מאד לניקוי וכמעט שאינו מתלכלך (ראוי לציין כי ישנם כמה חלקים שחורים שעשויים מחומר שונה ודווקא נוטים להצטברות אבק). החלק החיצוני של תיקי הגב עשוי מחומר קשה יותר סופג זעזועים בגב ובתחתית התיק ישנם בולמי זעזועים (bumpers).

החלק הפנימי של תיקי הגב  כולל מפרידים המכונים M-guard בצבע אדום והם דקים יותר מהמפרידים הרגילים (ומספקים קצת יותר מקום לציוד) אבל מרגישים איכותיים מאד וקלים מעט יותר לשינוי צורה בהתאם לתכולת התיק.

שני המזוודות הקשיחות עשויות פלסטיק קשיח ולמרות שאינן נראות מיוחדות מבחינה חיצונית הם עמידות למכות, נפילות אבק ומים ואנו אפילו השתמשנו בהם לישיבה ואפילו לעמידה (הם החזיקו קרוב ל-100 ק”ג אם כי לא היינו ממליצים על כך).

פלסטיק קשיח במיוחד ומבנה עמיד – Tough 83

A1 00751

תכונות מרכזיות

ה-Backloader מכיל ציוד עם גישה מהחלק האחורי של התיק (לא מפתיע בהתחשב בשמו, למנפרוטו גם תיק מאותה סדרה עם גישה מקדימה אותו לא בדקנו). היתרון בתיק כזה הוא שלגורמים לא רצויים אין גישה לתא הציוד שלכם כשהתיק על הגב. כאמור ישנו בולם זעזועים בחלק הקדמי כאשר פותחים את התיק באופן מלא כך שהחלק הקדמי לא יתלכלך כמעט גם אם הקרקע איננה נקיה – נחמד (למרות לא מעט שימוש החלק הקדמי בתיק שלנו נותר כמעט חדש לגמרי).

לשני תיקי הגב מערכת גב נושמת עם רשת שמאפשרת אידוי הזעה (חשוב מאד בקיץ הישראלי), וכן ידיות נשיאה בצד ובחלק העליון (ידיות צד בתיקי גב בינוניים הם דבר נדיר וידית הנשיאה העליונה עבה ומרופדת – מה שחסר לנו הוא אפשרות לחיבור וו תליה אבל זוהי תוספת לא נפוצה בתיקי גב לצילום לצערנו).

הרוכסנים מאד איכותיים ומגיעים עם רצועות מתכת קטנות וידית המאפשרת פתיחה קלה ומהירה יותר. ל-Flexloader הגדול אפשרות לשאת עד 3 חצובות (אחת בכל צד ואחת עם רצועות קשירה בחלק הקדמי, ל-Backloader שני מקומות לנשיאת חצובה בצדדים. לשניה התיקים כיסויי גשם/שמש בשני צבעים (שחור וכסוף – אנו לאט היינו זקוקים להם עד כה).

ה-Flexloader עם אפשרות נשיאת חצובה משלושה כיוונים

Flexloader

הזכרנו קודם את האירגונית המגיעה עם ה-Flexloader – היא כוללת מקום לכבלים ואביזרים נוספים (שני תאים נפרדים) ובנויה מעולה והיא תוספת מאד יפה לתיק (מוצר דומה של מנפרוטו באיכות דומה היה יכול להימכר בנפרד בקלות בין 50-100 דולרים ולמעשה החברה מוכרת גרסה עם תא יחיד בכ-33 דולרים). עוד תכונה ייחודית של ה-Flexloader היא אפשרות להסיר לגמרי את כל אזור הנשיאה במרופד הפנימי וכך להפוך את התיק לתא אחסון גדול (למשל לטיול בו לא נדרש ציוד צילום).

שני התיקים הקשיחים מאד דומים בתכונותיהם, שניהם עמידים (תקן IP67) ולשניהם מנגנון פתיחה כפול אליו מתייחסת מנפרוטו כעמיד במיוחד (אף שאנו נוטים לקבל את הטענות בנושא עמידות – לפחות בהתנסות שלנו עד כה, הם גם לא קלים מאד לפתיחה – בטח לא ביד אחת – מצד שני זה כנראה מתחייב מתיק שאמור להיות עמיד לנוזלים).

בשני התיקים הקשיחים יש גם אפשרות לחיבור מנעול (אגב ל-Flexloader יש מנעול המגיע עם התיק אבל שם הוא נועד למנוע פתיחה לא מורשית או קשירה של התיק למניעת גניבה כשהתיק ללא השגחה אבל המנעול והרצועה לא יעצורו גנב עם ציוד חיתוך פשוט בעוד שאל המזוודות ניתן לחבר מנעולים ושרשראות נעילה “רציניות” הרבה יותר, קחו בחשבון רק שהמזוודות לא מגיעות עם מנעול או שרשרת כלשהי). הגלגלים בשתי המזוודות ניתנים להחלפה על ידי המשתמש ובשתיהן יש שסתום לחץ (חשוב לטיסות בהן יש הפרשי לחץ משמעותיים).

ל-Manfrotto Tough 83 יש שלושה מנגנוני פתיחה נוספים 3 מקדימה ושניים בצדדים (בדגם הקטן יותר יש 2 בלבד) ותווית גדולה של מנפרוטו יחד עם מקום מיוחד לכתבת פרטים על המזוודה.

דבר אחד שפחות אהבנו בשתי המזוודות הקשיחות הוא הידית הטלסקופית. הידית פלסטית ויש לה מנגנון לא נוח במיוחד שמחייב שימוש בשתי ידיים. לדעתנו מנפרוטו צריכה לשפר את המנגנון אבל לפחות תשמחו לדעת שהוא בר החלפה בקלות על ידי פירוק מספר ברגים.

ה-Tough 55 – עם מנגנון הנעילה המחוזק

Tough 55

מן הצד החיובי מאד אהבנו את הרעיון שלשני התיקים ניתן לחבר אביזרים נלווים חיצונית באמצעות ארבעה חיבורי מתכת בפינות התיק על ידי שימוש ברצועות. בין האביזרים שניתן לחבר ניתן למצוא מנשא גב (שימושי מאד בעיקר בדגם ה-Tough 55 אם רוצים לעלות מדרגות ובעצם להפוך את התיק לתיק גב באופן זמני), מנשא לחצובה, מנשא למחשב נייד ועוד. הדבר היחיד שהיינו משנים הוא אפשרות לחיבור והסרה מהירים של המנשאים הללו משום שכפי שהם בנויים כעת הם מחייבים העברה ו/או הסרה של ארבע רצועות בכל פעם (לא בדיוק משהו שהיינו רוצים לעשות בשדה תעופה עמוס בכל פעם שעלינו לעלות כמה מדרגות או כאשר אנו רוצים לאחסן את המזוודה בתא מעל ראש המושב במטוס. נזכיר כי מנשא הגב הופך את ה-Tough 55 למזוודה עבה למדי שלא בהכרח תיכנס מעל המושב במטוס).

ה-Tough 55 עם מנשא חצובה

A1 00697

עוד משהו שהוא כרגע ייחודי ל-Tough 55 הוא שתי האפשרויות לאחסון ציוד בתוך המזוודה. בעוד שדגם ה-Tough 83 מגיע ריק וללא שום אפשרויות חלוקה פנימיות (אנו מאד מקווים שבמנפרוטו ישנו את דעתם וישיקו מפרידים כלשהם גם לדגם הגדול), הרי שבדגם ה-Tough 55 ניתן לרכוש ספוגים עבים עם חיתוך ריבועים שמאפשר להתאים ערכת ציוד קבועה לתיק (פחות מתאים לצורת השימוש שלנו המשנה ציוד כמעט כל יום ולעיתים אפילו יותר מפעם ביום) או עם ערכה סטנדרטית יותר של מפרידים. אנו קיבלנו את שתי הערכות ומעדיפים כאמור את ערכת המפרידים שהופכת את המזוודה לשימושית במיותר ממש כמו כל תיק צילום רגיל.

ה-Tough 55 עם ספוגים 

Tough 55

סיכום

אחרי מספר חודשי שימוש גם במזוודות וגם בתיקים אנו יכולים לומר בביטחון שמדובר בשתי סדרות מוצרים מעולות המתאימות לעבודה מקצועית. איכות הבנייה טובה, העיצוב נוח ושימושי ובמקרה של התיקים הקשיחים האפשרות להוספת אביזרים רחוקה מלהיות גימיק.

יש בשוק התיקים הרבה מאד תחרות ושתי הסדרות הללו פונות בהחלט למשתמשי הפרימיום הזקוקים לאיכות גבוה ומוכנים לשלם עבורה אבל בתמורה יקבלו מוצרים מעולים.

איכות בניה גבוה – Flexloader 

A1 00714

מחירים

הינה המחירים בחו”ל ובאתר היבואן הישראלי (A.B.S.) כאן בארץ:

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב ביקורות\סקירות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *