ראשי חדשות העתיד של מרככי התאורה: סופבוקס אלקטרוני

העתיד של מרככי התאורה: סופבוקס אלקטרוני

0
0

בתחום מרככי התאורה יש מעט מאד חידושים. מפעם לפעם אנו נתקלים בצורת קיפול נוחה יותר או בגרסה חדשה ושונה למוצר קיים אבל לרוב אין באמת מהפכות גדולות. אלא שמאחורי הקלעים בשנים האחרונות מתפתחת טכנולוגיה שעשויה להיות העתיד בתחום ועושה בתקופה את צעדיה המסחריים הראשונים – סופבוקס אלקטרוני.

חברת Rotolight הבריטית השיקה לאחרונה מוצר מתקדם בשם SmartSoft Box. המרכך החכם הזה משתמש בזרם חשמלי שמקורו בתאורה אליה הוא מחובר בכדי ליצור אפקט ריכוך משתנה של האור. ככל שתתקדם הטכנולוגיה ניתן יהיה לשלוט באור בצורה טובה יותר ולהשיג תוצאות שכיום אינן אפשריות כלל (כמו שינוי איכות האור תוך כדי צילום).

SmartSoft Box – דיפיוזר אלקטרוני

אז איך בעצם עובדת הטכנולוגיה החדשה? אף שלא כל הפרטים פורסמו ולחברת Rotolight יש גם פטנט רשום על חלק מהטכנולוגיה, דרך טובה להבין במה דברים אמורים הוא לחזור אחורה בזמן ולהסתכל על טכנולוגיה שקיימת מזה לא מעט שנים בשוק בתחומים אחרים ושימשה את היצרנית הבריטית לפיתוח ההתקן החדש. הטכנולוגיה המדוברת מכונה Polymer Dispersed Liquid Crystals (PDLC בקיצור) ואולי נתקלתם בה בדירות יוקרה שם מותקנים חלונות אותם ניתן להכהות בלחיצת כפתור (יש לטכנולוגיה מגוון שמות מסחריים והיא מוכרת גם כ”זכוכית חכמה”).

לא ניכנס יותר מידי לעומק אבל בגדול הפולימר המיוחד (ה-PDLC) יושב בין שתי שכבות של אלקטרודות שקופות וכך ניתן לשלוט באור העובר דרך החומר. עד כה הטכנולוגיה הייתה מצד אחד יקרה מאד אך גם בסיסית במידה רבה ואפשרה ברוב המוצרים הקיימים בשוק שני מצבים – מצב המעביר אור ומצב החוסם את האור. החידוש הגדול בטכנולוגיה של Rotolight עליו עבדו מהנדסי החברה שנתיים וחצי וזכו גם בפטנט הוא היכולת לשנות את רמות העברת האור באופן מדורג ונשלט.

ה-Rotolight SmartSoft Box

Rotolight

מוצרים מסחריים ראשונים

בשנת 2020 השיקה Rotolight את המוצר המסחרי הראשון המשלב את הטכנולוגיה החדשה שפיתחה. היה זה ה-Titan X2 – פאנל תאורה מקצועי גדול (2X1) ויקר (כ-5000 פאונד) בו שולבה הטכנולוגיה באופן מובנה בחלק הקדמי והיא נשלטת מהתאורה עצמה.

מוקדם יותר החודש הודיעה Rotolight על אופציה מעט יותר נגישה בגרסה שהיא נפרדת מהתאורה עימה היא עובדת אם כי חייבים להודות שמדובר בצעד קטן יחסית משום שההתקן החדש מותאם לעבודה אך ורק עם תאורה אחת של החברה ואיננו אוניברסאלי כפי שהיה אפשר אולי לקוות. ספציפית מדובר בתאורת LED עגולה ייחודית למדי בשם AEOS 2 LED שהושקה לפני מספר חודשים ויכולה לשמש גם כתאורה רציפה וגם כסוג של מבזק (אם כי אל תצפו להחליף איתה מבזקים רבי עוצמה במיוחד).

ה-SmartSoft Box מתיישב על ה-AEOS 2 LED ושואב ממנו את החשמל הדרוש לו להפעלתו וגם נשלט ממנו.

אנו יכולים רק לקוות ש-Rotolight או חברה אחרת עם גרסה מעט שונה של הטכנולוגיה תייצר בעתיד הלא רחוק מוצר שיאפשר לחבר למגוון תאורות (עם חיבור Bowens ו/או חיבורים נפוצים אחרים) דיפיוזר חשמלי בלי תלות בתאורה הספציפית.

הדגמה קצרה של ה-Rotolight SmartSoft Box

מחירים

Rotolight היא חברת פרימיום פריטית (משיחה שקיימנו עם מנכ”ל החברה בעבר הוסבר לנו כי המוצרים של החברה מיוצרים באותו מפעל בו מיוצרים רכיבים למטוסי קרב – והתמחור בהתאם). תאורת ה-AEOS 2 LED זמינה כבר עכשיו לרכישה תמורת כ-1800 דולר וה-SmartSoft Box יתחיל להימכר בהמשך השנה תמורת כ-500 דולרים נוספים.

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב חדשות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *