ראשי ביקורות\סקירות ביקורות השוואת כרטיסי ה-SD הגדולה

השוואת כרטיסי ה-SD הגדולה

16
0

מי הוא כרטיס הזיכרון המהיר בשוק? האם זה בכלל משנה? האם הבדלים בין כרטיסים משפיעים יותר על השימוש במצלמה או דווקא על העבודה מול המחשב והאם יש הבדלים בין קוראי כרטיסים שונים? על כל השאלות הללו ועוד רבות אחרות יצאנו לענות במסגרת הבדיקה המקיפה ביותר שנעשתה בשנים האחרונות לכרטיסי זיכרון וקוראי כרטיסים ברשת.

במשך קרוב לחצי שנה יצרנו קשר עם מיטב יצרניות כרטיסי הזיכרון בעולם וכן עם שורת יבואנים ואספנו מספר לא מבוטל של כרטיסי זיכרון, קוראי כרטיסים ועמלנו להרכיב מתודולוגיית בדיקה מתקדמת וזאת לאחר שבדקנו עשרות מבחנים ושיטות בדיקה שונות אשר פותחו ופורסמו בעבר.

במסגרת הבדיקה הנוכחית השוונו את ביצועיהם של שורת כרטיסי זיכרון בקריאה וכתיבה מן המחשב וחזרה בסדרת מבחנים סינתטיים ומבחני שטח מעשיים וכן בעבודה מאומצת עם מצלמה. בנוסף יצאנו לבדוק עד כמה משמעותיים ההבדלים בין הדור הישן לדור החדש של קוראי הכרטיסים והאם ישנם הבדלים בין קוראי כרטיסים שונים. כל התוצאות – בכתבה שלפניכם.

Circle of cards

קוראי כרטיסי זיכרון

בכדי לבדוק את ביצועיהם של כרטיסי זיכרון מתקדמים יש צורך בקורא כרטיסים מהיר. עד אמצע שנת 2011, קוראי הכרטיסים המהירים ביותר הוגבלו למהירות של כ-20 מגה בייט לשנייה לערך. מגבלה זו חלה באופן מפתיע גם על קוראים חיצוניים (בתקן USB 2.0), גם על קוראים פנימיים (במחשבים ניידים) ואפילו על קוראים בתקנים פחות נפוצים (eSATA או ExpressCard). אף שהסיבה המדויקת למגבלה זו לא נהירה לחלוטין, דברים החלו להשתנות לטובה עם יציאתם של דור קוראי הכרטיסים החדש התומכים בתקן USB 3.0. קוראים אלו הוכיחו כי הם מסוגלים להגיע למהירויות המגיעות קרוב ל-90 מגה בייט לשנייה (ואפשר שאף הרבה מעבר לכך, אם כי נכון לזמן כתיבת שורות אלו אין בנמצא כרטיסים המאפשרים לבדוק זאת).

בכדי ללמוד על ההבדלים בין קוראי כרטיסים שונים ערכנו בדיקה השוואתית בין שלושה קוראי כרטיסים – שני קוראים מתקדמים התומכים בתקן USB 3.0 וקורא כרטיסים בסיסי. הקוראים שנבדקו הם:

Delkin USB 3.0 Universal Memory Card Reader – קורא הכרטיסים הראשון אשר יצא לשוק בתקן USB 3.0 (עליו דיווחנו מוקדם יותר השנה). ה-Delkin תומך במגוון רחב של כרטיסי זיכרון (כולל כרטיסי CF) וכן בכל התקנים שיצאו עד אמצע שנת 2011 (כולל תקן ה-UHS-I לכרטיסי SD).

USB 3.0 Universal Memory Card Reader white

Lexar Professional USB 3.0 Dual-Slot Readerקורא הכרטיסים המתקדם של חברת Lexar (גם עליו דיווחנו מוקדם יותר השנה). גם ה-Lexar תומך במגוון כרטיסי זיכרון (כולל CF) וכן בתקנים מתקדמים (כולל UHS-I) ובדומה לדגם שקדם לו (אשר תמך בתקן USB 2.0 בלבד) כולל מבנה ריבועי עם חלק נשלף מוגן אבק ונוח לנשיאה.

Lexar Professional USB 3.0 Dual Slot Reader

Vega – קורא כרטיסי SD בצורת stick (קורא no-name בסיסי בתקן USB 2.0).

Vega

הבדיקה הראשונה אותה ערכנו כללה העברת תיקיית בדיקה קבועה בה קבצי תמונה ווידאו בנפח 1.5 ג’יגהבייט מן המחשב אל כרטיס זיכרון. בבדיקה עשינו שימוש בכרטיס המהיר ביותר אשר היה ברשותנו באותו הזמן – SanDisk Extreme Pro SDHC UHS-I (ראה פרטים נוספים בהמשך).

מהירות העברת קבצים אל הכרטיס (תוצאה נמוכה יותר מצביעה על ביצועים גבוהים יותר)

Memory card reader 1

כפי שניתן לראות ההבדלים בין שני הקוראים בתקן USB 3.0 לקורא הבסיסי עצומים (פי 4 ויותר). ההבדלים בין הקורא של Lexar לזה של Delkin קטנים עם יתרון מסוים לקורא של Lexar.

בכדי לנסות ולבחון עד כמה משפיע המעבר מ-USB 2.0 ל-USB 3.0 ערכנו בדיקה נוספת והפעם בדקנו כיצד מתפקד הקורא של Lexar כאשר הוא מחובר באמצעות כניסת USB 3 וכניסת USB 2.0 ובאופן דומה בדקנו גם את הקורא של Vega.

מהירות העברת קבצים אל הכרטיס (תוצאה נמוכה יותר מצביעה על ביצועים גבוהים יותר)

Memory card reader 2

כפי שניתן לראות, גם כאשר חובר לכניסת USB 2.0 היה הקורא של חברת Lexar מהיר משמעותית מן הקורא הג’נרי (אשר אינו תומך ב-USB 3.0 והציג במקרה זה שיפור מינורי הנמצא בגבולות טעות המדידה של המבחן). יחד עם זאת ברור כי השימוש בקורא מהיר בשילוב מחשב התומך ב-USB 3.0 מאפשר ביצועים הטובים פי 2 לפחות.

הכרטיסים שנבדקו

בטרם ניגש לבדיקה ערכנו סקירה קצרה של הכרטיסים אותם בדקנו בכתבה הנוכחית וכן של החברות השונות.

Sandisk – החברה המזוהה בעולם עם תחום כרטיסי הזיכרון. סנדיסק הוקמה ב-1988 על ידי אלי הררי (הישראלי) ו-Sanjay Mehrotra (ממוצא הודי) ועוסקת מאז בפיתוח וייצור כרטיסי זיכרון. אף שמדובר בחברה אמריקנית, לסנדיסק מרכזי פיתוח גדולים בישראל בתפן ובכפר סבא (בין השאר לאחר שרכשה ב-2006 את חברת M-systems הישראלית והטמיעה את עובדיה).

  • SanDisk Extreme Pro SDHC UHS-I – 8GBסדרת העילית של סנדיסק. באופן מוזר לסנדיסק שני דורות של כרטיסים מסדרה זו בעלי אותו שם (ההבדל הוא רק במהירות המופיעה על הכרטיס). אנו קיבלנו לידינו לצורך הבדיקה כרטיס מן הסדרה החדשה בעל מהירות קריאה רשמית של 95MB/s ומהירות כתיבה רשמית של 90MB/s (הדור הקודם בעל אותו השם היה בעל מהירות רשמית של 45MB/s קריאה/כתיבה). הכרטיס מוגדר כ-Calss 10 ותומך בתקן UHS-I (מידע על התקן ועל סוגיות נוספות הנוגעות למהירות כרטיסי זיכרון מודרניים ניתן למצוא במאמר המקיף שלנו: “כרטיסי זיכרון למצלמות – המדריך השלם“).

SanDisk Extreme Pro SDHC UHS I 8GB 2

  • SanDisk Extreme HD Video SDHC – 16GB – כרטיס בעל מהירות כתיבה וקריאה מוצהרת של 20MB/s ותמיכה ב-Class 6.

SanDisk Extreme HD Video SDHC 16GB

  • SanDisk Ultra II SDHC – 4GB – ליין כרטיסי ה-Ultra II הוותיק שינה את שמו ל-Ultra לאחרונה (וקיבל צבע אפור כהה) אך הכרטיס אותו אנו בדקנו היה מן הגרסה הישנה יותר (והשחורה). מהירות הכרטיס המוצהרת היא 15MB/s קריאה וכתיבה והכרטיס תומך ב-Class 4.

SanDisk Ultra II SDHC 4GB

  • SanDisk Standard SD – 4GB – כרטיס מן הסדרה הבסיסית של סנדיסק – אינו כולל מהירות מוצהרת כלשהי, תומך ב-Class 4.

SanDisk Standard SD

Delkin חברת Delkin איננה מוכרת במיוחד בישראל בתחום כרטיסי הזיכרון, אך מדובר באחת מיצרניות הזיכרון הגדולות בארה”ב אשר הוקמה בקליפורניה באמצע שנות ה-80 של המאה הקודמת.

  • Delkin Elite 633 SDHC UHS-1 – 8GB – כרטיס ה-SDHC המהיר ביותר של חברת Delkin נכון לזמן כתיבת שורות אלו. הכרטיס עושה שימוש בזיכרונות מהירים במיוחד של חברת טושיבה (שותפתה של חברת סנדיסק). מהירות קריאה מוצהרת: 95MB/s מהירות כתיבה מוצהרת: 80MB/s. הכרטיס מוגדר כ-Calss 10 ותומך בתקן UHS-I.

Delkin Elite 633 SDHC UHS 1 8GB

Lexar – יצרנית מוצרי מדיה מקליפורניה אשר הוקמה ב-1996. ב-2006 נרכשה החברה על ידי ענקית הזיכרונות האמריקנית Micron ואוחדה עם מותג הזיכרונות Crucial. בשנים האחרונות מייצרת Lexar מגוון כרטיסי זיכרון למצלמות והיא נבחרה על ידי חברת קודאק לייצר את ליין כרטיסי הזיכרון של החברה.

  • Lexar Professional 133x SDHC – 8GB – כרטיס ה-SDHC המהיר ביותר של חברת Lexar נכון לזמן כתיבת שורות אלו. הכרטיס ממותג כ-Class 10 ובעל מהירות העברת נתונים רשמית של 20Mb/s.

Lexar Professional 133x SDHC 8GB

Transcend – חברת Transcend הוקמה בטייוואן בסוף שנות ה-80 ובשנים האחרונות דורגה במקום השלישי בייצור כונני USB פלאש לאחר טושיבה וסנדיסק והיא יצרנית מובילה של כרטיסי זיכרון למצלמות.

  • Transcend 2GB SDכרטיס בסיסי של חברת Transcend בעל מהירות מוצהרת של 45X (או 6.75 מגה בייט לשנייה).

Transcend 2GB SD

  • Transcend SDHC Class 6 Premium – 8GB כרטיס מסדרת ה-Premium של Transcend (סדרת הביניים של החברה). הכרטיס תומך ב-Class 6.

Transcend SDHC Class 6 Premium 8GB

Silicon Powerחברת Silicon Power (או SP בקצרה) היא חברה נוספת מטייוואן אשר הוקמה ב-2003 ועוסקת בפיתוח וייצור זיכרונות מסוגים שונים.

  • Silicon Power 32GB Class 10 SDHCדגם בנפח גבוה מן הסדרה המתקדמת של SP. הכרטיס תומך ב-Class 10.

Silicon Power 32GB Class 10 SDHC

מהירות כתיבה במצלמה

לאחר שבדקנו את מהירותם של קוראי כרטיסים שונים אנו עוברים לבחון את מהירות הכרטיסים עצמם כפי שהיא באה לידי ביטוי במצלמה. ההשפעה המרכזית של כרטיסי זיכרון מהירים על המצלמה נוגעת למהירות הכתיבה או ליתר דיוק לקצב פינוי החוצץ (buffer) של המצלמה. כאשר אנו מצלמים, התמונות אינן נשמרות ישירות אל כרטיס הזיכרון, אלא מועברות תחילה לחוצץ. החוצץ מבוסס על זיכרון RAM אשר הינו מהיר מאד (אך יקר) וגודלו משתנה ממצלמה למצלמה ועומד לרוב על כמה עשרות מגה בייטים עד כמה מאות מגה בייטים בודדות. מן החוצץ התמונות מועברות לאחר זמן קצר מאד אל כרטיס הזיכרון. קצב ההעברה של התמונות מן החוצץ אל כרטיס הזיכרון תלוי מצד אחד במצלמה (ובמהירות אפיק הנתונים המוקצה לטובת פינוי החוצץ) ומן הצד השני במהירות הכתיבה של כרטיס הזיכרון.

את הבדיקה הנוכחית ערכנו על מצלמת ה-A77 של חברת סוני. בחרנו במיוחד ב-A77 לצורך הבדיקה משום שמדובר במצלמה בעלת מהירות צילום רצף גבוהה במיוחד (עד 12 תמונות לשנייה) בשילוב עם רזולוציה (ונפח קבצים) גבוהה במיוחד. לשילוב זה יש להוסיף תכונה מעט פחות חיובית של ה-A77 – גודל החוצץ שלה קטן יחסית (סוני איננה מפרטת מה היא כמות ה-RAM במצלמה אך בחוברת ההפעלה מצוין כי המצלמה מסוגלת לצלם 17 תמונות באיכות fine ברזולוציה מלאה). החוצץ הקטן משמעותו שהמצלמה חייבת להתחיל ולהעביר את התמונות אל כרטיס הזיכרון לאחר זמן קצר מאד (במיוחד כאשר מדובר בצילום רצף מהיר באיכות מקסימאלית) וכך אנו מקבלים מבחן המאמץ את כרטיסי הזיכרון באופן קיצוני (דבר אשר ניכר מאד בהבדלים החדים בין הכרטיסים השונים כפי שנראה מייד).

מתודולוגיית הבדיקה בה בחרנו היא ייחודית למדי. את הבדיקה ביצענו באמצעות צילום רצף תמונות במשך 10 שניות (כל פעם באמצעות כרטיס אחר) וספירת כמות התמונות שצולמה. בכדי לצמצם למינימום גורמים לא רלוונטיים, נקבעו ההגדרות הבאות במצלמה: מהירות צילום רצף – Hi, פוקוס ידני, מהירות תריס 1/8000, רזולוציה 24 מגה פיקסל, איכות תמונה משתנה בהתאם למבחן (Jpeg fine, RAW, RAW + Jpeg).

תוצאות מבחן כתיבה לכרטיס במצלמה

A77 transfer fixed 2

ראשית, כפי שניתן לראות, ישנם הבדלים לא מבוטלים בין הכרטיסים השונים במספר תמונות ה-Jpeg. הכרטיס המהיר של סנדיסק (SanDisk Extreme Pro SDHC) הציג ביצועים המצויים רמה אחת מעל כל שאר הכרטיסים (הכרטיס המהיר של חברת Delkin לא השתתף בבדיקה זו לצערנו משום שהיה עלינו להחזירו בטרם קיבלנו את ה-A77). אחריו במקום השני הפתיע הכרטיס של חברת Lexar ובמקום השלישי התחלקו הכרטיס של SP וה-SanDisk Extreme HD Video.

כאשר עוברים לבדיקת מספר תמונות ה-RAW ניתן לראות כי ההבדלים בין הכרטיסים קטנים באופן משמעותי (בהחלט ניכר כי לקח לכרטיסים זמן רב מאד למשוך את כמות המידע העצומה מן המצלמה והנורה האדומה המציינת את פעולת כרטיס הזיכרון נשארה דולקת במרבית המקרים זמן רב לאחר תום 10 השניות). גם כאן ה-SanDisk Extreme Pro SDHC מגיע למקום הראשון בהפרש ניכר, אך יתר הכרטיסים התאמצו לעבור את רף 17 התמונות ב-10 שניות.

כאשר בודקים את השילוב הנפוץ בין RAW ו-Jpeg התמונה דומה למדי. במקרה זה אחרי ה-SanDisk Extreme Pro SDHC המגיע שוב למקום הראשון בפער משמעותי, ניתן למצוא את ה-SanDisk Extreme HD Video ואחריו את ה-Lexar וה-SP זה לצד זה במקום השלישי.

מה שניתן ללמוד מן המבחן הוא שכאשר מדובר בצילום רצף מהיר במיוחד ולאורך זמן ארוך (כאשר גודל החוצץ קטן) יש משמעות למהירות הכתיבה של הכרטיס. מצד שני, כמה מאיתנו באמת מצלמים 53 תמונות ברצף? התשובה – ככל הנראה מעטים, אם בכלל. מצד שני, מצבים בהם אחרי רצף תמונות מהיר נרצה לצלם תמונה או שתיים נוספות הם מעט פחות נדירים וכאן בהחלט ניתן להרגיש שלכרטיס מהיר במיוחד יש יתרון – האם יתרון זה שווה את תוספת המחיר המשמעותית של הכרטיסים המהירים – את התשובה לשאלה זו יכול לתת כל אחד בעצמו לפי אופי הצילום שלו ותקציבו.

ראוי לציין כי בדיקה אחת אותה לא ביצענו נוגעת למהירות כרטיסי הזיכרון בצילום וידאו במצלמות סטילס. בניגוד לצילום סטילס הדורש מהירות כתיבה רגעית גבוה אל הכרטיס, צילום וידאו באיכות גבוהה וב-bit rate גבוה דורש מן הכרטיס לעמוד בעומס בינוני-גבוה לאורך זמן ממושך בהרבה (דקות במקום שניות בודדות). לשם כך נוסף בין השאר ציון ה-Class בכרטיסי הזיכרון המגדיר את מהירות הכתיבה המינימאלית אל הכרטיס. שיטה אפשרית אחת לבדוק את נושא הוידיאו עשויה להיות חיפוש dropped frames בעת הקלטת סרטונים ארוכים במצלמה. אנו בחרנו כאמור שלא להיכנס לסוגיה מורכבת זו אך אפשר ונקדיש לכך זמן בעתיד.

בדיקת מהירות העברה למחשב

עבור מרבית הצלמים ההשפעה המרכזית של כרטיסים מהירים תורגש דווקא בעת העברת התמונות מן המצלמה אל המחשב. הבדיקה שלנו באמצעות המחשב כללה חלק סינתטי וחלק המדמה שימוש יום יומי ממוצע (המפרט המלא של המחשב באמצעותו בוצעו הבדיקות מובא בסוף המאמר, קורא הכרטיסים בו השתמשנו בכל הבדיקות היה ה-Delkin USB 3.0 Universal Memory Card Reader).

מתודולוגיית הבדיקה במקרה זה פעלה באופן הבא: כרטיסי הזיכרון עברו פירמוט (ברשת ניתן למצוא בודקים הטוענים כי יש לבצע פעולה המכונה secure erase. מכיוון שמטרתנו היא לדמות ככל הניתן “שימוש רגיל” נמנענו מכך), ונבדקו באמצעות תוכנת ה-CrystalDiskMark 3.0.1 x64. התוכנה הוגדרה לרוץ 5 פעמים עם גודל קובץ של 1000MB ותוצאות מבחן הקריאה/כתיבה הרציפה (sequential) הן אלו אותן הבאנו (המבחנים האחרים – 512K/4K/4KQD32, רלוונטיים בעיקר לדיסקים קשיחים ולא לכרטיסי זיכרון למצלמות).

הבדיקה השנייה אותה ביצענו לאחר פירמוט נוסף, נועדה לדמות שימוש רגיל בכרטיס באמצעות העברת תיקיית תמונות בנפח של כ-1.5GB אל הכרטיס. הספרייה כללה 100 קבצים בניהם קבצי JPEG בנפחים שבין 4-6 מגה בייט, קבצי RAW (פורמט NEF) בנפחים של 15-18 מגה בייט וסרטון יחיד (קובץ AVI) בנפח כ-410 מגה בייט. מהירות העברת הנתונים אל הכרטיס וממנו נבדקה באמצעות מדידת משך הזמן הנדרש להעברת התיקייה.

תוצאות מבחן קריאה/כתיבה לכרטיס – CrystalDiskMark 3.0.1 x64

Crystaldiskmark 1

ניתוח: כפי שניתן לראות מן הגרף ה-Delkin 633X הוא המהיר מבין הכרטיסים עם מהירות קריאה של מעל 80 מגה בייט לשנייה ומהירות כתיבה מרשימה מאד של 75 מגה בייט לשנייה. ה-Sandisk Extreme Pro איטי במבחן הסינתטי בלמעלה מ-20MB/s (הן במהירות הקריאה והן במהירות הכתיבה) וזאת אף על פי ששניהם ממותגים ככרטיסים בעלי מהירות קריאה של 95MB/s (על המארז של סנדיסק אפילו מצוין כי מהירות הכתיבה עומדת על 90MB/s, חברת Delkin מעט יותר שמרנית ומציינת מהירות כתיבה של 80MB/s). בכדי להיות בטוחים שאין לפנינו טעות הרצנו את הבדיקה הסינתטית מספר פעמים – התוצאות נותרו זהות.

באופן מעניין כל ייתר הכרטיסים בבדיקה הנוכחית פרט לאחד סיפקו בדיוק את אותה מהירות קריאה – 22MB/s וההבדלים התמקדו במהירות הכתיבה, שם הגיע ה-SanDisk Extreme HD Video למקום הראשון עם 22MB/s (מעניין במיוחד משום שכאן לא רק שהחברה דייקה עם המהירות המוצהרת – 20MB/s, אלא אף עברה אותה במעט). הכרטיס שהגיע למקום האחרון שייך לחברת Trek הסינית ואינו נמכר למיטב ידיעתנו בארץ (הוא אמור לשמש ככרטיס אלחוטי בדומה לכרטיסי ה-eye-fi והוא הגיע לידינו במקרה בתערוכת פוטוקינה). הכרטיס נבחר לשמש בבדיקה בעיקר בכדי לבדוק אילו ביצועים ניתן לקבל מכרטיסי no name (התוצאות מדברות ללא ספק בעד עצמן במקרה זה).

תוצאות מבחן העברת תמונות לכרטיס וחזרה

computer transfer 1

במבחן המעשי בו העברנו בפועל תיקיית תמונות מהכרטיס אל המחשב (וחזרה) התוצאות היו מעט מפתיעות יותר. הכרטיס של חברת Delkin הוחזר לצערנו בטרם ביצענו גם את בדיקת הקריאה ממנו, אך בבדיקת הכתיבה הוא היה איטי יותר מן הכרטיס המקביל של סנדיסק (אם כי רק במעט). מפתיע יותר היה לגלות ששני הכרטיסים היו איטיים בכ-40% במבחן ההעברה בפועל מאשר במדידה הסינתטית (ועוד יותר מכך מהצהרת היצרן). למרות זאת עדיין מדובר בכרטיסים המהירים פי 2 ויותר מכל יתר הכרטיסים האחרים אותם בדקנו. פרט לכרטיסים של חברת Transcend ולכרטיס של חברת Trek כל הכרטיסים הפגינו מהירות קריאה זהה פחות או יותר ודומה לזו שנמדדה באופן סינתטי, אך במהירות הכתיבה אל הכרטיס (עניין אשר הינו לרוב חשוב פחות במחשב) בלטו ה-SanDisk Extreme HD Video והכרטיס של חברת Silicon Power.

סיכום

אילו מסקנות הסקנו מכל הבדיקות הרבות אותן ערכנו בחודשים האחרונים? הינה מספר נקודות:

  • עבור מי מן הצלמים אשר עושים שימוש בכרטיסים מהירים, מעבירים על בסיס קבוע כמות גדולה של תמונות למחשב ואינם אוהבים להמתין זמן רב בכל פעם – קורא כרטיסים בתקן USB 3.0 הוא שדרוג כמעט הכרחי. זמן ההמתנה מתקצר בחצי ויותר ואפשר לשער שכרטיסים מהירים יותר בעתיד יראו פערים גדולים עוד יותר. מחיריהם של קוראים בתקן USB 3.0 עדיין יקרים יחסית ולא קל להשיגם בארץ, אך למי שהדבר חשוב אנו בהחלט ממליצים על כך בחום. נזכיר רק כי בדומה לכל התקן אחר בתקן USB 3.0 גם הקורא יעבוד עם מחשבים ישנים יחסית להם כניסת USB 2.0 אך במהירות איטית יותר (אך כפי שראינו עדיין מהירה למדי). אנו רכשנו לצורך הבדיקה כרטיס הרחבה למחשב אשר הוסיף שתי כניסות USB 3.0. אם אתם רוכשים מחשב חדש שימו לב כי זה יכלול גם כניסות USB 3.0 (הדבר יאפשר לדוגמא גם שימוש בדיסקים קשיחים חיצוניים מהירים יותר ולא אמור לייקר באופן משמעותי את עלות המחשב).
  • מצלמות מודרניות מתקדמות ומהירות דוגמת ה-A77 של סוני מסוגלות להביא לידי ביטוי את מהירותם הגבוהה של הכרטיסים מן הדור החדש בעת צילום רצף ממושך, עם זאת הצורך המעשי בכך נתון בסימן שאלה.
  • דור הכרטיסים המהירים החדש של Delkin ו-Sandisk הציג ביצועים משכנעים ביותר במבחני העברת הנתונים למחשב (פי 2 ויותר מכל כרטיסי הדור הקודם) אך חשוב לקחת בחשבון שגם המחיר יקר באופן משמעותי לאותו נפח.
  • למרות הביצועים המרשימים של כרטיסי הדור החדש (במיוחד במבחנים הסינתטיים), במבחני הקריאה/כתיבה אותם אנו ביצענו, ביצועיהם היו רק כמחצית מן המהירות המוצהרת של היצרן.
  • מרבית הכרטיסים מן הדור הקודם תפקדו דומה מאד מבחינת מהירות הקריאה אך היו הבדלים גדולים יחסית במהירות הכתיבה.
  • היו מספר תגליות מעניינות במבחן, כך למשל התגלה שכרטיסי ה-SanDisk Ultra II הוותיקים מהירים במבחן הסינתטי בדיוק כמו כרטיסי ה-SanDisk Standard ומבחן העברת הנתונים האמיתי אותו אנו ביצענו כרטיסי ה-Standard הפשוטים תפקדו אפילו מעט טוב יותר בקריאת נתונים. גילוי מעניין נוסף נוגע לכרטיסים של חברת Transcend – גם שם מסתבר שהכרטיס הזול יותר מהיר באופן משמעותי מן הכרטיס המתקדם יותר (וכאן גילינו הבדל גדול בין המבחן הסינתטי למבחן אותו אנו ביצענו).

row of cards

אחרי כל המבחנים והבדיקות מגיעה לבסוף השאלה מה לקנות?

אם אינכם נוהגים לבצע צילומי רצף מהירים רבים ואתם מוכנים להמתין עוד דקה או שתיים כשאתם מעבירים את התמונות למחשב, כל כרטיס מודרני מחברה מוכרת (כל חברה המופיעה במאמר זה פרט ל-Trek) יעשה את העבודה בצורה טובה (ותוכלו לבחור לרכוש כרטיס בנפח גדול יותר על חשבון המהירות).

אם לעומת זאת אתם מעבירים כמויות גדולות של תמונות למחשב על בסיס יום יומי, זמנכם יקר לכם ואתם מוכנים להוציא עוד כמה שקלים על הנושא, אנו ממליצים בחום לרכוש קורא כרטיסים התומך ב-USB 3 (עם מחשב מתאים כמובן) וכרטיס מן הדור החדש (ה-SanDisk Extreme Pro SDHC וכמוהו גם ה-Delkin Elite 633 SDHC UHS-1 אף שזה האחרון לא הספיק לסיים את כל הבדיקות בטרם הוחזר לחברה). אלו יעשו את העבודה מצוין יחסכו לכם זמן יקר ויאפשרו צילום רצף ממושך יותר.

תודות

גופים רבים סייעו לנו בהכנת הכתבה ואנו רוצים להודות לכולם, בין השאר: לחברת Delkin, לחברת Lexar, לחברת Sandisk (לדוניצה תקשורת באופן מיוחד על היחס החם), לחברת Crg Electronics יבואנית מוצרי Lexar לישראל, לחברת הדר יבואנית מוצרי Delkin לישראל, ולרשת קמרה יבואנית Silicon Power לישראל.

מפרט מחשב הבדיקה

  • OS: Microsoft Windows 7 Home Premium SP1
  • Processor: Intel Core 2 Quad  CPU Q9450 @ 2.66GHz
  • Motherboard: Gigabyte X48-DQ6
  • WINSTARS USB 3.0 I/O CARD
  • Intel SSD X25M 80GB
  • “WD Caviar Black WD1002FAEX 1 TB 3.5
  • “WD Caviar Green WD1EARS 1 TB 3.5
עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב ביקורות

16 תגובות

  1. Avatar

    שמעון

    09/12/2011 ב 11:31 PM

    לא היתה סקירה לKINGSTON ?

    השב

  2. Avatar

    עידו גנוט

    10/12/2011 ב 12:20 AM

    לא. וגם לא את A-DATA, פנסוניק, טושיבה, סמסונג, פטריוט,PNY, EYE-FI ורבים אחרים. בסקירה השתתפו רק חברות ששיתפו איתנו פעולה – ועדיין מדובר במגוון יפה מאד של החברות הגדולות וחברות המשווקות בארץ.

    השב

  3. Avatar

    עמוס

    10/12/2011 ב 9:35 AM

    למה לא הכנסתם כרטיס Trancebd class 10?

    השב

  4. Avatar

    עידו גנוט

    10/12/2011 ב 12:30 PM

    בוא נסגור מראש את כל השאלות בדבר “למה לא הכנסתם את X” – כל מה שהיה ברשותנו הוכנס לביקורת.

    השב

  5. Avatar

    ליאור

    10/12/2011 ב 6:58 PM

    ל LEXAR יש כרטיס מקביל ל SANDISK EXTREME PRO .

    השב

  6. Avatar

    עידו גנוט

    10/12/2011 ב 7:16 PM

    אתה שואל או אומר?
    הכרטיס שאנו בדקנו הוא המהיר ביותר שיש כיום ל-LEXAR (חבל כי לדעתי הם צריכים להוציא כרטיס סופר מהיר כמו DELKIN וסנדיסק – אגב גם לפנסוניק יש כרטיס מהיר במיוחד ולא אתפלא אם לעוד מספר חברות).

    השב

  7. Avatar

    martha

    17/12/2011 ב 2:59 PM

    וואוא כתבה ענקית.

    השב

  8. Avatar

    איתי

    22/01/2012 ב 10:59 PM

    אז מה עדיף, דלקין או סנדיסק…
    למשתמש מקצועי שצריך רצף.

    השב

  9. Avatar

    עידו גנוט

    22/01/2012 ב 11:00 PM

    בגלל שלא השאירו לנו את הדלקין לבדיקה האחרונה קשה לי לומר בוודאות של 100%. אבל מהבדיקות שערכנו שניהם אמורים להיות מצויינים – השאלה מה תמצא זמין לרכישה בארץ.

    השב

  10. Avatar

    ניקונוס

    28/01/2012 ב 3:33 PM

    לידיעתך חברת הדר סוכנויות היא היבואנית של DELKIN בארץ חבל שלא פנית אליהם לקבלת הכרטיס לבדיקה

    השב

  11. Avatar

    עידו גנוט

    28/01/2012 ב 5:01 PM

    תסתכל בבקשה בתודות בסוף המאמר. הדר מסיבותיה היא לא הייתה מסוגלת לספק לנו את הכרטיס אבל כן סיפקה את הקורא של דלקין – את הכרטיס סיפקה החברה באירופה והוא הוחזר אליה לאחזר זמן מה לבקשתה (לפני שהספקנו לבדוק הכל לצערנו).

    השב

  12. Avatar

    אבודה

    17/12/2012 ב 6:59 PM

    לא ברור אם אתם הכתובת אבל הכתבה מקצועית מאוד אז אולי תוכלו לעזור בכל זאת אני עומדת לקנות טלפון סלולרי ובמפרט הטכני מצויין שיש תמיכה ב2 סוגי כרטיסי זיכרון חיצוניים מיקרו SDHC ומיקרו SD/T-FLASH ורציתי לדעת מה ההבדל בין השניים ? מחיר? מהירות? טיב וכו’.
    אשמח אם טענו הכי מהר שאפשר
    תודה

    השב

  13. Avatar

    עידו גנוט

    17/12/2012 ב 7:04 PM

    לא בדיוק תחום ההתמחות שלנו אבל יש ל-SD שני “אחים” קטנים:
    מיני SD ומיקרו SD (שנקרא במקור TransFlash מכאן ה-T-FLASH). תכלס למכשיר סלולארי בהנחה שאת לא מצלמת כל היום וידאו ברזולוציה גבוהה (והאמת שגם אם כן) אין חשיבות למהירות. קני כרטיס מחברה מוכרת בנפח שמתאים לך ובפורמט שמתאים למכשיר שלך (זה משהו שמופיע על המכשיר עצמו או בחוברת – או שניתן למצוא מידע עליו ברשת) וזה הכל.

    השב

  14. Avatar

    מנחם

    21/12/2012 ב 3:15 PM

    האם כרטיס זכרון extreme pro compact flash יפעל במצלמה במקום sdhc extreme pro? [אולימפוס sz30]

    השב

  15. Avatar

    עידו גנוט

    21/12/2012 ב 3:30 PM

    לא. אלו שני פורמטי כרטיסים שונים (ה-COMPACT FLASH גדול בהרבה פיזית). מומלץ לקרוא את המדריך שלנו לכרטיסי זיכרון:
    https://www.megapixel.co.il/articles/archive/16048

    השב

  16. Avatar

    וירצר זאב

    27/08/2013 ב 7:00 PM

    סקירה מצוינת.

    השב

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *