ביקורות\סקירות מצלמות Nikon D5100 – סקירה ע״י עידו גנוט פורסם ב 10/08/2011 7 0 ביצועים ישנם שורה ארוכה של אספקטים בהם ניתן למדוד מצלמה רפלקסית מודרנית. אנו בדקנו כמה מן המרכזיים שבהם והתוצאות לפניכם: מהירות הדלקה – איטית יותר מה-D5000 (וגם מה-NX11 של סמסונג אשר הייתה זמינה לנו בעת הבדיקה) אך עדיין מספקת מהירות סבירה למדי (קצת יותר משנייה עד הדלקה). צילום רצף – ערכנו מספר בדיקות הנוגעות לצילום רצף עם ה-D5100. ראשית בדקנו כמה תמונות מסוגלת המצלמה לצלם ברצף בטרם תתחיל לגמגם. ערכנו את אותה בדיקה ממש גם ל-D5000 באותם תנאי תאורה, עם אותן ההגדרות, אותה העדשה (במקרה זה 35 מ”מ) ועם אותו כרטיס זיכרון (SanDisk Extreme HD Video – 16 GB – Class 6). התוצאה מעניינת – בעוד ה-D5000 מסוגלת לצלם 5 תמונות ברצף בטרם נוצרה האטה משמעותית, ה-D5100 מסוגלת לצלם לא פחות מ-10 תמונות ברצף – בהחלט שינוי חשוב. המהירות בין תמונה לתמונה גם היא מעט מהירה יותר ב-D5100 עם כ-10 תמונות ב-2.8 שניות (3.5 תמונות לשנייה) לעומת 5 תמונות בכ-1.5 שניות (או 3.3 תמונות לשנייה). רגישות – לפני שניגש לבחון את נושא רגישות החיישן, כמה מילים על החיישן עצמו. כמו בכל מצלמותיה בשנים האחרונות, עושה ניקון גם ב-D5100 שימוש בחיישן מתוצרת סוני (מעט מצחיק כעת להיזכר כמה תילי תילים של ספקולציות נכתבו על מוצאו של החיישן ב-D7000 עד שהתבררה זהותו בוודאות). ה-D5100 עושה שימוש בחיישן זהה לזה המצוי ב-D7000 ומבחינה זו היא יורשת את איכות התמונה והרגישות הגבוהה של אחותה הגדולה. עד כמה רגיש החיישן? ערכנו בדיקה השוואתית בין ה-D5100 ל-D5000 הוותיקה – התוצאות לפניכם (כל התמונות צולמו במצב P עם עדשת ה-AF-S VR Zoom-Nikkor 70-300mm f/4.5-5.6G IF-ED ב-70 מ”מ): ISO 100 – ה-D5000 מול ה-D5100 – לחצו לצפיה בגודל מלא ל-D5100 רגישות בסיסית נמוכה יותר מאשר ל-D5000 ולפיכך ההבדל לכאורה ברישום. ISO 200 – ה-D5000 מול ה-D5100 – לחצו לצפיה בגודל מלא לא ניכרים הבדלים מהותיים ברגישות נמוכה. ISO 400 – ה-D5000 מול ה-D5100 – לחצו לצפיה בגודל מלא מעט מאד רעש ניתן לראות גם בהגדלה של 100%. ISO 800 – ה-D5000 מול ה-D5100 – לחצו לצפיה בגודל מלא כאן כבר נראים סימנים ראשונים לרעש אך אלו עדיין נמוכים יחסית. גם כאן ההבדלים בין שתי המצלמות קטנים אם בכלל. ISO 1600 – ה-D5000 מול ה-D5100 – לחצו לצפיה בגודל מלא ב-ISO 1600 ניכרים הרעשים בתמונה באופן בולט יותר וכאן גם ניכר יתרון מסוים לטובת ה-D5100. ISO 3200 – ה-D5000 מול ה-D5100 – לחצו לצפיה בגודל מלא ב-ISO 3200 הרעשים משתלטים לחלוטין על ה-D5000, לעומתה ה-D5100 מציגה רעש מסוים אך התמונות עשויות עדיין להיות שימושיות אפילו להדפסה (תלוי בתמונה ובגודל) ובוודאי לשימושי רשת. ISO 6400 – ב-D5100 – לחצו לצפיה בגודל מלא ברגישות הטבעית המקסימאלית של ה-D5100 (או ISO 6400 – רגישות אשר לא קיימת ב-D5000 ללא הגברה) התמונה מלאה רעש ובלתי שימושית למרבית היישומים. ראוי לציין שברזולוציה זו פרט לרעש התגלו בתמונה המלאה גם עיוותי צבע. אם לסכם את נושא הרגישות – ברמות הבסיסיות אין הבדל מהותי בין ה-D5100 לדור המצלמות הקודם של ניקון. ב-ISO 1600 (ובמידה פחותה ISO 3200) ישנם הבדלים משמעותיים יחסית (בכדי להבין את משמעויותיו של הבדל זה אנו ממליצים לקרוא את המדריך העוסק בחיישן וברגישות התמונה בערוץ מדריכי הצילום של האתר). הסוללה של ה-D5100 חזקה למדי (הדגם הוא EN-EL14 הדומה לזה המצוי ב-D3100 אך שונה מזו של ה-D5000). באופן רשמי הסוללה אמורה להחזיק 660 תמונות. בפועל מספר התמונות אותן ניתן היה לצלם היה נמוך יותר בעיקר בעת שימוש משמעותי במסך להצגת תמונות (הצגת Live-View או צילום וידאו רוקנו את הסוללה מהר במיוחד). הסיבה לכך ברורה – המסך הגדול ברזולוציה הגבוהה של ה-D5100 צורך יותר חשמל מזה של קודמו. ניתן בהחלט לצמצם את הצריכה באמצעות הפחתת השימוש במסך או באמצעות הורדת בהירות המסך. D5100 – סוללה (צילום: אופיר אילוז) שתי הערות בנוגע לביצועים/יציבות באופן כללי: בשני מקרים לפחות ה-D5100 נתקעה והיינו צריכים לשלוף את הסוללה ולהחזירה בטרם חזרה לפעולה. חיפוש מקיף ברחבי הרשת לא העלה שום אינדיקציה למקרים דומים אצל משתמשים נוספים ומכיוון שמדובר במצלמה אשר מצויה בשוק זמן מה אנו יכולים רק לשער שמדובר בבעיה נקודתית עם מצלמת הבדיקה שלנו. עוד נקודה אליה שמנו לב היא כי מד האור של ה-D5100 שלנו נטה לעיתים לחשיפת חסר בעיקר באור שמש חזק (כשני סטופים נמוך) – הדבר בר תיקון כמובן באמצעות פיצוי חשיפה. גם במקרה זה כמו במקרה הקודם לא מצאנו תיעוד לתופעה ברחבי הרשת ולכן קשה להצביע האם מדובר בבעיה כלשהי במצלמת המבחן שלנו או בבעיה כללית. עמודים: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 עידו גנוט עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות. אתם יכולים לתמוך באתר מגה פיקסל על ידי רכישה מהשותפים שלנו משווקים: Amazon, B&H, Adorama and E-bay. למה שתסמכו עלינו?
LensVid Talk (פרק 1): סוני A6700, תאורות GaN, פילטרים ננעלים ועוד היום אנו גאים להביא בפניכם את הפרק הראשון של LensVid Talk (מתוך אתר הבת …
מוצר ראשון מבית LensVid בשיתוף חברת SmallRig – ה-mini L-Shaped Mount Plate אנו גאים במיוחד לפרסם היום את המוצר הראשון פרי פיתוחנו – ה-mini L-Shaped Mount …
LensVid Talk (פרק 2): ZHIYUN Crane 4, DJI Air 3, Came-TV V-Mount Clamp ועוד אנו ממשיכים היום בסדרת של LensVid Talk (מתוך אתר הבת שלנו בשפה האנגלית), שיחה …