ראשי ביקורות\סקירות Nikon D5100 – סקירה

Nikon D5100 – סקירה

7
0

מצבי צילום

מלבד מצבי הצילום הקלאסיים (האוטומטיים והידניים), הוסיפה ניקון ב-D5100 שורה של מצבי צילום חדשים שלא היו קיימים בדגם הקודם (וקיימים עם הבדלים מסוימים בשאר הליין הנוכחי של החברה). מצב צילום אלו מכונים Effects וניתן להגיע אליהם באמצעות החוגה הראשית (חלקם ניתנים אגב להוספה לתמונה במצלמה גם לאחר הצילום באמצעות פונקציות העריכה של ה-D5100).

D5100 – אפקטים (צילום: עידו גנוט)

D5100 Effects

Selective Color – אפקט זה מאפשר בחירה של צבע או מספר צבעים מצומצם אשר יוצגו בעוד ששאר התמונה תיוותר בגווני שחור לבן. אנו מצאנו את האפקט כפתח ליצירתיות (גם אם הדוגמאות אותן צילמנו אינן בהכרח עושות עימו חסד). השימוש באפקט לא אינטואיטיבי כלל ואפשר לקוות שניקון תחליף בגרסאות עתידיות את צורת הבחירה בצבעים ושמירתם.

Selective Color – ירוק בלבד (צילום: עידו גנוט)

Selective color

Color Sketchאפקט היוצר תרשים מן התמונה. מדובר באפקט "כבד" מבחינת עיבוד והדבר מורגש לעיתים (ניתן אפילו להכילו על וידאו אבל הדבר אינו מומלץ משום שהוא מוריד משמעותית את כמות הפריימים לשנייה). אנו גילינו נטייה לחשיפת ייתר בעת צילום במצב זה אך בעיקרון בהחלט מדובר באפקט מעניין (למי שקצת קיטש לא מפריע לו).

Color Sketch – אגם ציורי (צילום: עידו גנוט)

Sketch

Miniature Mode – אפקט המדמה שימוש בעדשת Tilt Shift (ראו למשל: "הקרוואן של קנון: יסודות השימוש ב- Tilt/Shift"). על אף ניסיונות רבים לא הצלחנו לספק דוגמא הממחישה את האפקט באופן מוצלח דיו. לחברה בניקון היה כנראה קצת יותר זמן מאיתנו להתנסות וניתן לראות הדגמה לאפקט בקישור הבא (כמו גם לשאר האפקטים).

Night visionאפקט המדמה לכאורה צילום באמצעות מצלמה לראיית לילה. בפועל מדובר באפקט המשתמש בהגברה מלאכותית של רגישות החיישן הרבה מעבר לרף המקסימאלי (מעל ISO 100,000). התוצאה היא תמונה מגורענת במיוחד בשחור לבן.

חתול "במצב לילה" (צילום: עידו גנוט)

Night vision

 

אפקטים נוספים אותם ניתן למצוא ב-D5100 הם Silhouette, Low key ,High key, עין דג ועוד. כמו כן ישנם שורה של מצבי צילום שאינם חלק מן האפקטים, אך נועדו להשיג יותר ממצבי הצילום הרגילים – בין השאר כוללת ה-D5100 מצב HDR ומצב יצירת סרטוני Stop Motion (להלן הדגמה קצרה וחביבה שלא אנו יצרנו).

אפקט עין דג במצלמה – רק לאחר הצילום (צילום: אופיר אילוז)

Fish eye

רבים יטענו, במידה רבה של צדק, כי ניתן ליצור אפקטים אלו גם בתוכנות עריכת תמונה דוגמת פוטושופ (אולי אף במידה רבה יותר של הצלחה). אלא שחשוב לזכור מי הוא קהל היעד העיקרי של ה-D5100. קהל זה מורכב מצלמים רבים אשר להם זו היא המצלמה הרפלקסית הראשונה ואין להם ידע או רצון לערוך תמונות בתוכנות עריכה מורכבות. עבורם האפשרות ליצור אפקט בשעת הצילום מבלי לבצע פעולות מורכבות של עיבוד לאחר ההורדה למחשב מהווה יתרון גדול (גם אם התוצאה איננה בהכרח מושלמת). מבחינה זו ההכנסה של האפקטים למאגר הכלים של ה-D5100 היא תוספת מבורכת ביותר. מצד שני ניקון צריכה לדעתנו לעשות בעתיד יותר בכדי להבהיר את אופן השימוש באפקטים השונים במצלמה עצמה (לניקון יש אמנם כפתור עזרה המסומן על ידי סימן שאלה והוא שימושי למדי, אך גם הממשק עצמו יכול להיות לעיתים פשוט יותר כמו למשל במקרה של השימוש בפונקציית ה-Selective Color). גם אפשרויות השליטה והכוונון של האפקטים יכולות לזכות לשיפור מסוים (אמנם מדובר במצלמת כניסה אך היא אמורה להיות מתקדמת יותר מן ה-D3000 והדבר כמעט ולא מורגש מבחינת רמת השליטה באפקטים).

עמודים: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב ביקורות\סקירות

7 תגובות

  1. איל טל

    10/08/2011 ב 8:10 PM

    יש לי d5000, וגם בה יש אפשרות לצילום במרווחי זמן קבועים. לא השתמשתי בפונקציה הזו מעולם, אך היא בהחלט קיימת.

    השב

  2. עידו גנוט

    10/08/2011 ב 8:37 PM

    אכן. אחרי די הרבה נבירה מצאתי את האפשרות גם ב-D5000 (גם לי לא יצא להשתמש בה). נציין זאת במאמר – תודה.

    השב

  3. נתנאל

    11/08/2011 ב 12:13 AM

    ככה אני אוהב ביקורות כאלה שוות הכל!

    השב

  4. יונתן

    11/08/2011 ב 9:47 AM

    כמה הערות:
    ניתן לצלם עד 100 תמונות במצב רציף הן בD5000 והן בD5100 בפורמט JPG. אך יש לבטל את פונקציית התיקון האוטומטי בתפריט המצלמה. פונקציה זו מתקנת אברציות כרומטיות ומתקנת פרספקטיבה בהתאם לדגם העדשה המחוברת אליה. תיקון זה דורש מאמץ מצד מעבד המצלמה ומכאן ההשהייה.
    לגבי מנוע פוקוס, במצלמות קנון אין מנוע פוקוס פנימי, המנוע נמצא בעדשות, והשליטה עליו מתבצעת ע"י מגעי הנחושת

    השב

  5. עידו גנוט

    11/08/2011 ב 11:04 AM

    יונתן – אני לא מקבל את ההערה הראשונה – לא מקובל לבטל את הפונקציה בבדיקות (קרא כל מתודולוגיית בדיקה ברשת) אין בכך גם היגיון – בדיקות אמורות לרוב לדמות מצבי שימוש רגילים ובמצב שימוש רגיל איש לא מבטל את האפשרות הזאת. בכלל אם רוצים עוד מהירות תמיד אפשר לצלם ברזולוציה יותר נמוכה או לא על FINE – אבל שוב זאת לא המטרה של הבדיקה. לגבי מנוע הפוקוס – אצטרך להיוועץ במשתמשי קנון – למיטב ידיעתי לקנון פשוט אין את המגבלה של ניקון בעדשות הכניסה – יכולת להיות שהיא נובעת מסיבות אחרות.

    השב

  6. אני

    25/01/2012 ב 10:16 AM

    מצלמה גרועה לוידאו
    ייצוב ופוקוס בעייתי

    השב

    • עידו גנוט

      25/01/2012 ב 1:20 PM

      ייצוב הוא יותר פונקציה של העדשה אבל בגדול אנחנו די נוטים להסכים כי לא מדובר במצלמה אידאלית לוידאו.

      השב

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *