ראשי ביקורות\סקירות Nikon D5100 – סקירה

Nikon D5100 – סקירה

7
0

סיכום

ביחס ל-D5000 ה-D5100 איננה מהווה רבולוציה, אלא סוג של אבולוציה טבעית. היא משפרת באופן נקודתי כמה תכונות מרכזיות של הדגם הקודם בניהן המסך, החיישן ובמידה מסוימת גם הוידאו. כל אלו כמו גם שורה של נושאים קטנים יותר זכו לטיפול ביחס לדור הקודם. לאלו אשר שוקלים לרכוש את ה-D5100 כמצלמה רפלקסית ראשונה נאמר כי בטווח המחיר שלה מדובר בהחלט באחת האפשרויות הבולטות בשוק כיום. את כוחה העיקרי שואבת ה-D5100 מן החיישן המתקדם (המשותף לה ול-D7000) המספק לה איכות תמונה גבוהה בצילום סטילס כמו גם ברגישות גבוהה ואיכות תמונה טובה למדי בצילום וידאו.

D5100 – מצלמת סטילס איכותית

IMG 9890

ה-D5100 קלה וקטנה יחסית (נוחה לבעלי ידיים קטנות עד בינוניות – פחות לבעלי ידניים גדולות), איכות הבנייה שלה טובה והיא לרוב ידידותית למשתמש (עם תפריטי עזרה רבים). אל מול יתרונות אלו ראוי לקחת בחשבון כמה מחסרונותיה. החיסרון העיקרי בעיננו נוגע לנושא צילום הוידיאו. למרות המעבר לצילום ברזולוציה גבוהה מלאה (1080p) וההוספה המבורכת של כניסת מיקרופון חיצוני יכולות צילום הוידיאו של ה-D5100 מוגבלות יחסית בשל שורה של גורמים. ראשית, בניקון בחרו שלא לאפשר שימוש בהגדרות ידניות בוידיאו, שנית למרות שניקון הוסיפה יכולות פוקוס אוטומטיות בוידיאו (ובמצב Live View) אלו אינן מדויקות בחלק מן המקרים ומגבילות את האפשרות להשתמש בהן. חיסרון נוסף אשר אינו קשור לוידאו אך רודף את ליין מצלמות הכניסה של ניקון מאז ומעולם הוא היעדר מנוע פוקוס מובנה. אף שהדבר נובע מהחלטה של ניקון המאפשרת לה לחסוך משקל, מקום ובעיקר עלות, ברור למדי שמרבית משתמשי החברה היו מעדיפים להימנע מן המגבלה שהדבר מטיל על שימוש בחלק מעדשות החברה (כמו גם בעדשות של יצרניות צד שלישי).

D5100 – חסרה יכולות שליטה ידניות בוידאו

DSC 9816נסכם ונאמר כך: כמצלמת כניסה רלפלקסית מתקדמת ה-D5100 היא ללא ספק אחת המובילות בקטגוריה נכון לזמן כתיבת שורות אלו. אם אתם עושים את צעדיכם הראשונים בעולם הצילום הרפלקסי ועיקר השימוש שלכם במצלמה צפוי להיות צילום סטילס, ה-D5100 יכולה להיות בחירה מוצלחת בהחלט. היא תספק לכם איכות תמונה גבוהה, איכות בנייה טובה, מגוון תכונות  וחווית שימוש כללית טובה מאד. מצד שני, אם אתם חובבים מתקדמים עם כוונה לעסוק בצילום סטילס ווידאו גם יחד ורצון להפיק סרטונים מעבר לרמת המשתמש הביתי, המלצתנו הברורה היא כי תחפשו מצלמה אחרת (ה-D7000 תוכל אולי לענות על חלק מדרישותיכם כמו גם חלק מדגמי קנון ופנסוניק).

אהבנו:

  • איכות תמונה גבוהה בצילום סטילס עד ISO 1600.
  • מסך מפרקי גדול ואיכותי ברזולוציה גבוהה.
  • מערכת פוקוס אוטומטית מהירה.
  • כניסה למיקרופון חיצוני.
  • אורך נשימה ארוך בעת צילום רצף (עד 10 תמונות).
  • אפקטים המעשירים את חווית השימוש במצלמה.
  • תשומת לב לפרטים קטנים (דיופטר משופר, בית סוללה עם סגירה חכמה, שני מקלטי IR ועוד).
  • יכולות עריכה מתקדמות יחסית במצלמה עצמה.

קצת פחות:

  • יכולות צילום וידאו מוגבלת (אין אפשרות לשליטה ידנית בעת צילום וידאו, פוקוס אוטומטי בוידיאו אינו מדויק, אין “היסטוגרמה חיה”).
  • מחסור במנוע פוקוס מובנה מגביל במידת מה את השימוש בעדשות.
  • אפשרויות השליטה באפקטים מוגבלות.

אנו רוצים להודות לחברת הדר, יבואנית מצלמות ניקון לישראל על אספקת המצלמה לבדיקה.

 

עמודים: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב ביקורות\סקירות

7 תגובות

  1. Avatar

    איל טל

    10/08/2011 ב 8:10 PM

    יש לי d5000, וגם בה יש אפשרות לצילום במרווחי זמן קבועים. לא השתמשתי בפונקציה הזו מעולם, אך היא בהחלט קיימת.

    השב

  2. Avatar

    עידו גנוט

    10/08/2011 ב 8:37 PM

    אכן. אחרי די הרבה נבירה מצאתי את האפשרות גם ב-D5000 (גם לי לא יצא להשתמש בה). נציין זאת במאמר – תודה.

    השב

  3. Avatar

    נתנאל

    11/08/2011 ב 12:13 AM

    ככה אני אוהב ביקורות כאלה שוות הכל!

    השב

  4. Avatar

    יונתן

    11/08/2011 ב 9:47 AM

    כמה הערות:
    ניתן לצלם עד 100 תמונות במצב רציף הן בD5000 והן בD5100 בפורמט JPG. אך יש לבטל את פונקציית התיקון האוטומטי בתפריט המצלמה. פונקציה זו מתקנת אברציות כרומטיות ומתקנת פרספקטיבה בהתאם לדגם העדשה המחוברת אליה. תיקון זה דורש מאמץ מצד מעבד המצלמה ומכאן ההשהייה.
    לגבי מנוע פוקוס, במצלמות קנון אין מנוע פוקוס פנימי, המנוע נמצא בעדשות, והשליטה עליו מתבצעת ע”י מגעי הנחושת

    השב

  5. Avatar

    עידו גנוט

    11/08/2011 ב 11:04 AM

    יונתן – אני לא מקבל את ההערה הראשונה – לא מקובל לבטל את הפונקציה בבדיקות (קרא כל מתודולוגיית בדיקה ברשת) אין בכך גם היגיון – בדיקות אמורות לרוב לדמות מצבי שימוש רגילים ובמצב שימוש רגיל איש לא מבטל את האפשרות הזאת. בכלל אם רוצים עוד מהירות תמיד אפשר לצלם ברזולוציה יותר נמוכה או לא על FINE – אבל שוב זאת לא המטרה של הבדיקה. לגבי מנוע הפוקוס – אצטרך להיוועץ במשתמשי קנון – למיטב ידיעתי לקנון פשוט אין את המגבלה של ניקון בעדשות הכניסה – יכולת להיות שהיא נובעת מסיבות אחרות.

    השב

  6. Avatar

    אני

    25/01/2012 ב 10:16 AM

    מצלמה גרועה לוידאו
    ייצוב ופוקוס בעייתי

    השב

    • Avatar

      עידו גנוט

      25/01/2012 ב 1:20 PM

      ייצוב הוא יותר פונקציה של העדשה אבל בגדול אנחנו די נוטים להסכים כי לא מדובר במצלמה אידאלית לוידאו.

      השב

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *