ביקורות\סקירות מצלמות Nikon D5100 – סקירה ע״י עידו גנוט פורסם ב 10/08/2011 7 0 הקדמה ה-Nikon D5100 של ניקון הוכרזה באפריל השנה והגיע לידינו לבדיקה אינטנסיבית לפני כמעט חודשיים. הסקירה הנוכחית יצאה לבדוק כיצד מתפקדת מצלמת הכניסה המתקדמת של חברת ניקון בשטח ואילו שינויים הוכנסו בה ביחס לדגם הקודם של החברה. מדובר בסקירת מצלמת ה-DSLR "הקלאסית" הראשונה שאנו עורכים באתר והיא צפויה להיות מעט שונה מסקירות קודמות אותן פרסמנו. הסיבה העיקרית להבדל (מעבר לעובדתה שאופי המצלמה וקהל היעד מחייב בדיקה מקיפה יותר) נובעת מכך שאת קודמתה – ה-Nikon D5000 אנו מכירים באופן אינטימי והיא משמשת אותנו לעיתים קרובות. לפיכך חלק מן הסקירה יוקדש לבחינת ההבדלים בין שני הדגמים. מצד שני היה חשוב לנו לאפשר גם למי שלא הכיר או השתמש בדגם הקודם להכיר את יתרונותיה וחסרונותיה של ה-D5100. D5100 – שחקנית חדשה (צילום: אופיר אילוז) כמה מילים על מיקום המצלמה בליין של חברת ניקון. ה-D5100 (מפרט מלא ממערכת המפרטים של האתר) היא האחרונה בשרשרת של מצלמות כניסה מתקדמות, אשר ראשיתה ב-D60 בראשית שנת 2008 המשכה ב-D5000 שהוכרזה במרץ 2009 וסופה כאמור ב-D5100 אשר הוכרזה כעבור שנתיים. ה-D5100 ממוקמת בליין בין ה-D3100 הבסיסית ל-D7000 הנחשבת למצלמה מקצועית למחצה. מה מאפיין את ה-D5100 כמצלמת כניסה מתקדמת – ובכן, מצד אחד היא כוללת חיישן מתקדם של סוני הזהה לזה המצוי ב-D7000 (ושונה מזה המצוי ב-D3100) וכן מסך ברזולוציה גבוהה (שוב בדומה לזה המצוי ב-D7000 אך מפרקי). מצד שני כמו יתר מצלמות הכניסה הדיגיטליות של ניקון מאז ומעולם, היא נעדרת מנוע פוקוס מובנה, עובדה המאפשרת לה להפעיל רק עדשות בעלות מנוע פוקוס עצמאי (אלא אם תהיו מוכנים להסתפק בפוקוס ידני) ומבנה הגוף המצומצם יחסית שלה אינו מכיל מסך נתונים עילי אשר צלמים רבים נעזרים בו במהלך הצילום. שני אלו הם מסימני ההיכר של ליין המצלמות המקצועיות (והמקצועיות למחצה) של ניקון. ה-D5100 משמאל, לצד ה-D5000 (צילום: אופיר אילוז) הסקירה הנוכחית לא צפויה להשוות ראש בראש את ה-D5100 אל מול דגמים כלשהם של חברת קנון אבל מבחינה פורמאלית ניתן לומר כי המצלמה הקרובה אליה ביותר בליין המצלמות של קנון היא ה-600D אשר הוכרזה בפברואר השנה ולה לא מעט תכונות דומות (דוגמת המסך המפרקי, צילום וידאו ברזולוציה גבוהה מלאה ועוד). עכשיו כשנושא המיצוב של ה-D5100 מאחורינו אנו פנויים לגשת לסקירה עצמה ונתחיל כאמור בבחינת ההבדלים בין ה-D5100 לדגם ה-D5000 הוותיק. עמודים: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 עידו גנוט עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות. אתם יכולים לתמוך באתר מגה פיקסל על ידי רכישה מהשותפים שלנו משווקים: Amazon, B&H, Adorama and E-bay. למה שתסמכו עלינו?
LensVid Talk (פרק 1): סוני A6700, תאורות GaN, פילטרים ננעלים ועוד היום אנו גאים להביא בפניכם את הפרק הראשון של LensVid Talk (מתוך אתר הבת …
מוצר ראשון מבית LensVid בשיתוף חברת SmallRig – ה-mini L-Shaped Mount Plate אנו גאים במיוחד לפרסם היום את המוצר הראשון פרי פיתוחנו – ה-mini L-Shaped Mount …
LensVid Talk (פרק 2): ZHIYUN Crane 4, DJI Air 3, Came-TV V-Mount Clamp ועוד אנו ממשיכים היום בסדרת של LensVid Talk (מתוך אתר הבת שלנו בשפה האנגלית), שיחה …