ראשי פוטוקינה 2018 פוטוקינה 2018: ראיון עם חברת סוני

פוטוקינה 2018: ראיון עם חברת סוני

2
0

אנו ממשיכים היום בסיקור המקיף שלנו אשר צולם במסגרת תערוכת פוטוקינה 2018 שנסתיימה זה מכבר, והפעם ראיון עם חברת סוני אשר החלה את מהפכת מצלמות ה-FF חסרות המראה, אך דווקא בפוטוקינה השנה העדיפה לשמור על פרופיל נמוך מבחינת הכרזות ולתת לשחקניות האחרות להציג את הדגמים החדשים שלהן בקטגוריה.

את Yann Salmon-Legagneur – נציג סוני אירופה לתערוכה (אותו פגשנו כבר ב-2012 בפוטוקינה וגם בפוטוקינה 2016) שאלנו לא מעט שאלות בראיון מקיף למדי אשר כלל הפעם לראשונה גם שורה של שאלות והצעות שהגיעו מגולשים שלנו ברחבי העולם (וכן גם כאן בישראל – כולל שאלה אחת שזכתה לתגובה חיובית מפתיעה).

שיחה שקיימנו אחרי הראיון עם נציג סוני אודות עדשת ה-24 מ”מ f/1.4

Iddo With Sony

ההכרזה העיקרית של סוני לתערוכה יחד עם עדשת ה-24 מ”מ f/1.4 מסדרת ה-GM (שהושקה מעט לפני פוטוקינה) עסקה בתוכניות של סוני להביא אל השוק לא פחות מ-12 עדשות חדשות בזמן ה”קרוב”  (כמה קרוב לא הצלחנו להבין בדיוק, אבל הערכה סבירה היא משהו שבין שנה לשנתיים לערך). מעבר לכך היו לנו שורה של שאלות על נושאים הנוגעים לוידאו, לממשק הפעולה של מצלמות החברה ועוד.

עדשת ה-24 מ”מ f/1.4 החדשה

Sony 24 f 1 4

הראיון עצמו (הסרטון מופיע למטה) אורך כ-17 דקות וכמובן מומלץ לצפיה למי שמתעניין, הינה תקציר של הנקודות המעניינות יותר לטעמנו:

  • סוני כאמור הודיעה כי תשיק “בקרוב” כ-12 עדשות חדשות לליין ה-E וה-FE – לא נמסרו פרטים מעבר לכך (מספר העדשות הכולל למערכת יעמוד לפי התוכנית של סוני על לא פחות מ-60 – וזאת מבלי לקחת בחשבון עדשות צד שלישי של סיגמא, טמרון ויצרניות נוספות).
  • בנוסף לעדשות הודיעה סוני כי היא מפתחת את טכנולוגיית “מעקב העין” שלה (eye AF) כך שתוכל לעבוד לא רק עם בני אדם אלא גם על בעלי חיים ואף הציגה הדגמות (ניתן לראות זאת גם בסרטון שלנו – מדובר בהדגמה שהופיעה בביתן של חברת סוני בתערוכה). לא ברור באילו דגמים עתידיים נראה את הטכנולוגיה ומתי אבל עבור צלמי טבע (וגם סתם חובבי בעלי חיים) מדובר במה שיכול להוות Game Changer משמעותי (בהנחה שסוני תשיק עוד עדשות טלפוטו כמובן).
  • שאלנו את סוני על הסיבה לכך שעדשת ה-24 מ”מ f/1.4 מסדרת ה-GM היא כה קטנה באופן יחסי והתשובה שקיבלנו היא שהשימוש של סוני באלמנטים מסוג XA (שננסו לראשונה לשימוש בעדשת ה-400 מ”מ f/2.8 שהושקה מוקדם יותר השנה) הם שאיפשרו את הקטנת הגודל והמשקל של העדשה (ב-24 מ”מ נכנסו שני אלמנטים כאלו וב-400 מ”מ ישנו אלמנט יחיד). יהיה מעניין מאד לראות איך המשך השימוש באלמנטים אלו יאפשר לסוני להקטין עדשות עתידיות נוספות.
  • שאלה שבאה מאיתנו (אך גם ממספר גולשים) נגעה לוידאו ובאופן ספציפי לעובדה שכיום אין אף מצלמה (ברמה הצרכנית) שמסוגלת להקליט וידאו ב-10 ביט ב-4:2:2 אל תוך המצלמה (הדבר כן אפשרי במספר דגמים בעת שימושי במקליט חיצוני). ההסבר של סוני (שזהה אגב כמעט מילה במילה להסבר שקיבלנו לאותה שאלה גם בראיון עם ניקון) הוא שהדבר מחייב מעבדים חזקים יותר שיוצרים חום שבעייתי לפזר בגוף מצלמה קטן (שלא לדבר על צריכת הסוללה המוגברת שגם היא יוצרת חום ומגבילה את זמן הצילום). יעבור כנראה עוד זמן מה בטרם נראה מצלמות “קטנות” עם יכולת זו.
  • בתשובה לשאלה ששאלנו את סוני בנוגע להסרת התמיכה באפליקציות בדגמים החדשים של סוני (ה-A7R III וה-A7 III אינם תומכים עוד “בחנות” האפליקציות של סוני), אמר לנו Yann Salmon כי החברה מודעת לנושא וחושבת על דרכים חדשות להביא חלק מן הפונקציונאליות “שאבדה” למצלמות הקיימות או העתידיות (בדגש על תכונות כגון ה-intervalometer).
  • שאלנו את סוני לגבי הטרנד החדש של מסכים עליונים במצלמות חסרות המראה החדשות מבית קנון, ניקון ופנסוניק – בסוני לא נראו מתלהבים במיוחד (העיצוב הנוכחי של סדרת ה-A7 לא ממש מאפשר הוספה של מסך כזה מה שיחייב דגמים עתיידים לעבור עיצוב משמעותי מחדש).
  • עוד נושא שבסוני לא ממש התלהבו ממנו נוגע לשינויים דרסטיים בממשק המשתמש ובתפריטים. סוני ספגה לא מעט ביקורת על מורכבות התפריטים שלה ופעלה לעשות מספר שינויים בשנים האחרונות בחלק מהדגמים החדשים. יחד עם זאת ישנן מספר חברות בשוק שכבר החלו לעבור לממשקים מסוג אחר לגמרי (ממשקים דמויי אפליקציה עם אלמנטים גרפיים ופחות טקסט). בסוני כאמור לא מאמינים כי הגיע הזמן לכך ואנו נמשיך לראות כנראה בעתיד הנראה לעין ממשקים ותפריטים מבוססי טקסט.

עדשת ה-400 מ”מ f/2.8 החדשה – כוללת אלמנט XA להקטנת המשקל והגודלSony 400mm f 2 8

כאמור קיבלנו כמה וכמה שאלות ובקשות מגולשים – הינה כמה מן התשובות שקיבלנו:

  • המתאם של סוני המכונה LA-EA4 (בין עדשות A לעדשות E/FE) כולל מערכת פוקוס אשר הינה מיושנת יחסית (הולכת אחורה עד ה-A65). התבקשנו לברר עם סוני האם יש סיכוי שמתאם זה יזכה לעדכון עם מערכת פוקוס חדשה (למשל זו המצויה ב-A99). התשובה שקיבלנו היא שהדבר אפשרי כנראה טכנית אבל יהיה מורכב, יקר ומסובך לביצוע וקהל היעד כנראה לא מספיק גדול.
  • עוד בקשה הגיע מגולשים שרצו לשנות את צבע ריבוע הפוקוס במצלמה (אפור כיום) אשר לעיתים קשה לראותו על רקע דומה. סוני מסתבר מודעת לבקשה הזאת ותבחן אותה (אין הבטחות בשלב זה).
  • דווקא לבקשה הבאה שמקורה בגולש ישראלי קיבלנו תגובה מאד חיובית – נתבקשנו לשאול האם סוני תוכל להוסיך אופציה ליצירת סמנים (markers) בעת צילום וידאו שיראו בתוכנות עריכת וידאו. Yann Salmon נראה נלהב למדי מההצעה והבטיח לקרחת אותה למהנדסים ביפן שיבחנו את אפשרות שילובה בעתיד.
  • לשתי הבקשות האחרונות שהועלו בפני סוני על ידי גולשים הייתה לצערנו תגובה קצת פחות חיובית – שינוי כיוון הסימנים/טקסט בעת צילום אנכי והפרדה בין ההגדרות של וידאו וסטילס (כמו למשל מהירות תריס/צמצם וכו’ – עניין מקובל בהרבה חברות אחרות). אגב בסוני גם פחות אהבו את הרעיון שלנוליצירת מצלמת “דמה” אשר תשלוט מרחוק במצלמות אחרות אך תכלול את כל הפונקציונאליות של מצלמה רגילה (כפתורים, מסך, חוגות וכו’ רק ללא חיישן, תושבת עדשה, מערכת פוקוס וכו’).

קיר העדשות של סוני – בקרוב 12 עדשות נוספות

Sony lenses photokina 2018

הראיון עם סוני היה מעט פחות אינפורמטיבי אולי מזה שערכנו עם ניקון ובוודאי פחות אינפורמטיבי ומסקרן מזה שערכנו עם סיגמא ויתפרסם בימים הקרובים ובכל זאת מדובר בהזדמנות להעלות בפני החברה נקודות שונות ולשמוע את דעת נציגיה בעניין.

הראיון שקיימנו בתערוכת פוטוקינה 2018 עם חברת סוני

בימים הקרובים אנו נמשיך לפרסם כאן קרוב ל-20 סרטונים וראיונות מן התערוכה עם מיטב החברות, המוצרים והמציגים ואתם מוזמנים להמשיך לעקוב אחרינו כאן במגה פיקסל, בעמוד הפייסבוק שלנו ודרך ערוץ היוטיוב של אתר הבת LenaVid.com.

תודה מיוחדת לצלם ודים סוחרבסקי שהתלווה אלינו לתערוכת פוטוקינה והיה אחראי על צילום הסרטונים והתמונות בתערוכה.

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב פוטוקינה 2018

2 תגובות

  1. Avatar

    עירד רנו

    11/10/2018 ב 11:47 AM

    תוכלו לשאול אותם בבקשה, מתי פלייסטיישן ניו סטורי ( תוכנה שמאפשרת לשחק הפלייסטיישן על המחשב האישי) תיהיה זמינה בישראל)?

    השב

    • Avatar

      עידו גנוט

      12/10/2018 ב 1:27 PM

      🙂 אתה מבין שהתערוכה הסתיימה לפני שבועיים ושזאת תערוכת צילום ולא תערוכת גיימינג?

      השב

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *