ראשי פוטוקינה 2018 פוטוקינה 2018: הצצה ראשונה אל ה-Irix 150mm f/2.8 Macro

פוטוקינה 2018: הצצה ראשונה אל ה-Irix 150mm f/2.8 Macro

0
0

בהמשך לסדרת סיקורי הוידאו שלנו מתערוכת פוטוקינה (יש לנו עוד לא מעט סרטונים לערוך וראיונות מעניינים לפרסם כאן), הפעם ביקרנו בביתן של חברת Irix הצעירה (החברה החלה להציג בתערוכה לפני שנתיים וגם אז ראיינו את נציג החברה) ושוחחנו עימו על עדשת המאקרו טלפוטו החדשה של החברה.

את מרטין, נציג חברת Irix (“ויקינג” גדול אך חביב שהיה בעברו עיתונאי צילום בכמה וכמה אתרים פולניים גדולים בתחום הצילום) פגשנו בביתן של החברה בפוטוקינה. שוחחנו איתו במשך מספר דקות לגבי העדשה החדשה שהחברה השיקה לקראת התערוכה ולמדנו כמה פרטים מעניינים שלא מופיעים במפרט הרשמי אותו כבר פרסמנו – הינה הנתונים המרכזיים למי ששכח עם כמה תוספות:

  • אורך מוקד – 150 מ”מ, צמצם f/2.8 כיסוי FF.
  • מרחק פוקוס מינימאלי – 34 ס”מ.
  • יחס הגדלת מאקרו: 1:1.
  • להבי צמצם – 11.
  • קוטר פילטר – 77 מ”מ.
  • רגלית ניתנת להסרה עם בסיס Arca Swiss.
  • משקל – 840 גרם.
  • תאימות – קנון, ניקון ופנטקס (DSLR בלבד).
  • מחיר וזמינות – טרם הוכרזו (על פי נציג החברה העדשה צפויה להיות זמינה “בקרוב” ומחירה כנראה סביב 600 דולרים לערך).

מהשיחה וממשחק עם העדשה מדובר במוצר לא מאד גדול אבל בהחלט מורגש ביד (בכל זאת 840 גרם), הוא עשוי כמעט כולו מתכת (ובהחלט מרגיש איכותי) ובניגוד לדגמים הקודמים לא יגיע בשתי גרסאות (ה-blackstone וה-firefly), אלא בגרסה אחת המשלבת תכונות של שתי הגרסאות הקיימות בדגמים הקודמים של החברה (עדשת ה-11 מ”מ F4 ועדשת ה-15 מ”מ f/2.4 שהושקו לפני כשנתיים לערך). לא יצא לנו לראות את הרגלית החדשה (היא לא הייתה מוכנה בזמן לתערוכה (ניכר שזה הדבר היחידי שמונע את ההשקה בנתיים – אבל היא בהחלט מסקרנת בגלל בסיס ה-Arca Swiss – היינו מאד שמחים לראות עוד עדשות עם רגלית נינת להסרה ובסיס דומה – הרבה יותר נוח משימוש בפלטות שנוטות לזוז לעיתים).

ה-Irix 150mm f/2.8 Macro – תגיע עם רגלית

שוחחנו עם מרטין גם על נושא התאימות למצלמות חסרות מראה בדגש על סוני. הוא הסביר לנו כי החברה בהחלט חושבת על הנושא אך היא לא רוצה לייצר פשוט גרסה עם תושבת FE של סוני באותו גודל ומשקל, אלא מעדיפה לפתח עדשות חדשות קטנות וקלות יותר עבור מצלמות סוני, דבר שייקח זמן. בנתיים ניתן כמובן להשתמש בעדשה על מצלמות סוני (ולצורך העניין גם על גופים אחרים כמו ה-EOS-R או ה-Z6/7 למשל) עם מתאמים מסוגים שונים ומאחר ומדובר בעדשה ידנית (ובעלת focus confirmation) העניין אמור להיות פשוט למדי (למעשה על גופים בעלי ייצוב על החיישן סביר שנקבל תוצאה עדיפה בשימוש מהיד משום שמדובר בעדשה ארוכה ולא מיוצבת).

הראיון שקיימנו עם מרטין מחברת Irix בתערוכת פוטוקינה

בימים הקרובים אנו נמשיך לפרסם כאן קרוב ל-20 סרטונים וראיונות מן התערוכה עם מיטב החברות, המוצרים והמציגים ואתם מוזמנים להמשיך לעקוב אחרינו כאן במגה פיקסל, בעמוד הפייסבוק שלנו ודרך ערוץ היוטיוב של אתר הבת LenaVid.com.

תודה מיוחדת לצלם ודים סוחרבסקי שהתלווה אלינו לתערוכת פוטוקינה והיה אחראי על צילום הסרטונים והתמונות בתערוכה.

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב פוטוקינה 2018

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *