ראשי חדשות LaCie משיקה כונני Rugged SSD מהירים במיוחד

LaCie משיקה כונני Rugged SSD מהירים במיוחד

0
0

תערוכת IBC תיפתח באמסטרדם השבוע וחברת LaCie תשיק במסגרתה שלושה דגמים של כונני SSD חדשים מסדרת ה-Rugged המוקשחת. מדובר על כונני Rugged SSD (מדגמים חדשים לגמרי), כונני Rugged SSD Pro (סדרה חדשה לגמרי) ו-Rugged BOSS SSD (המזכירים את כונני ה-Copilot שהחברה השיקה לפני כשנה בשיתוף עם DJI).

סדרת ה-Rugged SSD היא עדכון לסדרה הקיימת (ל-LaCie באתר מספר רב מאד של דגמי Rugged) כשההבדל המרכזי מלבד שינויי עיצוב מינוריים דוגמת חיבור TB3 במרכז הכונן ולא בצד וגודל פיזי מעט קטן יותר, הוא נושא המהירות. אם עד כה מהירות כונני ה-SSD של החברה הוגבלה על ידי החיבור הפיזי וסוג הכונן עצמו כעת שילבו ב-LaCie טכנולוגיית NVMe מהירה במיוחד בתוך הכונן (מדובר באחד מכונני ה-NVME הניידים הראשונים בשוק – אם כי סנדיסק, סמסונג ועוד מספר חברות בודדות כבר השיקו כונני NVMe משלהם מוקדם יותר השנה).

מהירותו של הכונן החדש תגיע עד כ-950 מגה בייט לשנייה (ב-LaCie לא ציינו האם מדובר בכתיבה או קריאה אך לרוב המהירויות הגבוהות יותר מושגות בקריאה מהכונן) והוא יהיה עמיד למים (IP67), לנפילות (עד 3 מטרים) ויעשה שימוש ב-Seagate FireCuda NVMe ככונן והוא יגיע עם 5 שנות אחריות. המחירים של הסדרה ינועו בין 180 דולר ל-500 דולר (500 ג’יגה ו-2TB בהתאמה – קיים גם דגם ביניים בן 1TB).

ה-SSD עולה כיתה – Rugged SSD

Lacie Rugged SSD NVME

הסדרה השנייה והמתקדמת יותר היא ה-Rugged SSD Pro, חיצונית מדובר בכונן זהה לדגם ה-Rugged SSD (הבידול נעשה בצבע – במקרה זה שחור) אבל ההבדל האמיתי טמון בחלק הפנימי של הכונן. ב-LaCie עשו שימוש ב-NVMe ובקונטרולר שאפשרו להם להגיע לקצבי העברה של עד 2800 מגה בייט לשנייה (זהה אגב לכונני ה-X5 של סמסונג אבל במחיר זול מעט יותר). קצבי העברה כאלו מאפשרים לכם לעבוד ישירות מהכונן גם על סרטוני 4K RAW או אפילו 8K (כמובן בהנחה שהמחשב שלכם חזק מספיק). כמו במקרה של ה-Rugged SSD גם כאן החיבור הוא Thunderbolt 3 (חיבור פיזי של USB-C).

שחור זה המהיר החדש Rugged SSD Pro

Lacie Rugged Pro SSD 8K

המחירים של ה-Rugged SSD Pro ינועו בין 400 דולר לדגם ה-1TB ל-700 דולר לדגם ה-2TB.

סרטון של LaCie המציג את דגמי ה-Rugged SSD החדשים

המוצר השלישי עליו הכריזה LaCie עבור התערוכה הוא ה-Rugged BOSS SSD. כאן מדובר במוצר מעט שונה המבוסס על SSD קונבנציונאלי (לא NVMe כפי שקיים בשני הדגמים האחרים) אבל הכונן עצמו כולל קורא כרטיסי SD ומעין מסך זעיר (להצגת נתונים לא תמונות) ואפשרות חיבור לסמרטפונים וטאבלטים (iOS ואנדרואיד) בכדי לצפות במידע על הכונן ללא צורך במחשב. בדרך זו ניתן בעצם לגבות מידע מכרטיסי זיכרון ישירות לכונן בשטח. מדדובר בגלגול חדש של כונן ה-Copilot של חברת LaCie שהוצג בשנה שעברה בשיתוף עם חברת DJI (בצבע אפור). הדגם החדש שונה בלפחות נקודה מרכזית אחת – הוא עושה שימוש בכונן SSD (בנפח 1TB – אין כרגע נפחים אחרים), זאת בניגוד ל-Copilot שעשה שימוש בדיסק קשיח רגיל (מכאני) ואיטי באופן משמעותי (קצבי העברה של הדגם החדשה עומדים על עד 430 מגה בייט לשנייה).

מגבים בשטח בלי מחשב וצופים בתמונות מתוך הכונן דרך הטאבלט

Lacie Rugged BOSS SSD

המחיר של ה-Rugged BOSS SSD יעמוד על 450 דולרים.

סרטון של חברת LaCie המציג את ה-Rugged BOSS SSD ויכולותיו

שימו לב כי בשלב זה אין עדיין זמינות של אף אחד מהמוצרים, אך משיחה שקיימנו עם נציגי חברת LaCie נראה שמרבית המוצרים יגעו לשוק לקראת סוף אוקטובר או תחילת נובמבר (לפחות בחו”ל). אנו מקווים לבחון חלק מהם בהמשך השנה.

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב חדשות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *