ראשי ביקורות\סקירות ביקורת: קורא כרטיסי SD כפול של חברת ProGrade Digital

ביקורת: קורא כרטיסי SD כפול של חברת ProGrade Digital

0
0

היום אנו מפרסמים ביקורת עליה עבדנו בשבועות האחרונים והיא עוסקת בקורא כרטיסים של חברת ProGrade Digital האמריקנית. הקורא שנחשף לפני מספר חודשים כולל חריצים לשני כרטיסי SD בתקן UHS-II (עם תמיכה לאחרו בתקן UHS-I כמובן) ומבטיח קצב העברת נתונים מקביל (משני הכרטיסים) גבוה במיוחד.

הקורא של ProGrade קטן יחסית – 7 ס”מ על 7 ס”מ לערך, הוא בנוי מצוין (פלסטיק קשיח ומרגיש עמיד למדי) וכולל מגנט חזק בחלקו התחתון הפנימי שמאפשר לחבר אותו בקלות לכל משטח מתכת (בדגש על מארזי מחשב מתכתיים), בהחלט נוח ושימושי.

בחלקו האחורי נמצא חיבור USB-C בתקן USB 3.1 והוא מגיע עם זוג כבלים – USB-C ל-USB-C ו-USB-C ל-USB-A – כפי שתראו בהמשך אם יש לכם מחשב תומך מומלץ מאד להשתמש בחיבור ה-USB-C ל-USB-C שהוא מהיר משמעותית.

Prograde card reader 2

הדבר היחיד שפחות אהבנו במבנה של הקורא הוא המרחק בין הכרטיסים. מכיוון שהקורא דק מאד ונמוך כששני הכרטיסים בפנים לא הכי נוח לשלוף אותם. קוראים אחרים כוללים מבנה שמייצר זווית מסויימת או מרחק גדול יותר ונוחים יותר לשליפה של הכרטיסים אבל מדובר בעניין זניח בסך הכל.

עבור הביקורת הנוכחית קיבלנו מחברת ProGrade את הקורא יחד עם שני כרטיסי UHS-II של החברה בנפחים של 64GB ו-128GB (במהירות רשמית של 250 מגה בייט לשנייה קריאה ו-200 מגה בייט כתיבה) ועשינו גם שימוש בכרטיסי UHS-II ו-UHS-I של חברת סנדיסק לצורך השוואה כמו גם בקורא הכרטיסים האהוב שלנו, ה-Lexar UHS-I USB 3.0 SD/CF reader ההולך ומזדקן.

לפני שנתחיל לעבור על המבחנים השונים שביצענו ותוצאותיהם נזכיר גם את מחשב הבדיקה רב העוצמה שלנו המבוסס על מעבד Core i9-9900K של אינטל עם 32GB זיכרון RAM לוח אם 390 Gigabyte DESIGNARE הכולל שני חיבורי TB3 (באחד מהם השתמשנו לבדיקה), כרטיס מסך Asus RTX 2070  וזוג כונני Samsung 970 NVME מהירים במיוחד מהם (ואליהם) העברנו את קבצי הבדיקה. הכל תחת מערכת ההפעלה חלונות 10.

Prograde card reader 1

המבחנים

בניגוד לפעמים קודמות הפעם בחרנו לערוך רק מבחני “אמת” (בניגוד למבחנים סינטטיים) וזאת בין השאר משום שחשוב היה לנו לבדוק את ההעברה המקבילה של שני הכרטיסים למחשב וחזרה. לצורך הבדיקה העברנו על המחשב ובחזרה תיקיית קבצי וידאו בנפח כולל של קרוב ל-5 ג’יגבייט.

  1. קורא ProGrade עם חיבור USB-C וכרטיס ProGrade UHS-II בנפח 128GB – המבחן הראשון שלנו כלל כרטיס ProGrade יחיד והעברה של קבצים למחשב וחזרה לכרטיס. התוצאות קרובות מאד למהירות הרשמית של הכרטיס – 245 מגה בייט לשנייה למחשב ו-195 מגה בייט בחזרה לכרטיס בממוצע.
  2. קורא ProGrade עם חיבור USB-C וזוג כרטיסי ProGrade UHS-II בנפח 128GB ו-64GB – המבחן החשוב והמעניין ביותר שערכנו לקורא כלל זוג כרטיסי UHS-II והתוצאה הייתה קצב העברה למחשב של 204 מגה בייט לכרטיס הראשון ו-244 מגה לכרטיס השני (קרוב ל-450 מגה בייט משולב) וקצב של 204 מגה בייט לכרטיס הראשון ו-214 מגה בייט לכרטיס השני בהעברה חזרה לכרטיסים (קרוב ל-420 מגה ביט משולב). בפועל נראה שלקורא – לפחות במערכת הבדיקה שלנו תחת התנאים של הבדיקה – לא הייתה יכולת לשאוב את המידע במהירות המקסימאלית של כל כרטיס (קצב הקריאה מכרטיס יחיד כזכור עמד על 245 מגה בייט לשנייה – כלומר קצב כפול היא צריך לעמוד על קרוב ל-500 מגה בייט לשנייה), ובכל זאת מדובר בביצועים יפים מאד ובחיסכון משמעותי של זמן העברה ביחס לשימוש בקורא יחיד.
  3. קורא ProGrade עם חיבור USB-C וכרטיס Sandisk Extreme Pro UHS-II (בעל קצב העברה רשמי של 280MB/s) בנפח 64GB – המטרה במבחן זה הייתה בעיקר ליישר קו אל מול כרטיס שאת ביצועיו אנו מכירים והתוצאה עמדה על 272 מגה בייט לשנייה למחשב ו-222 מגה בייט לכרטיס (סנדיסק שידרגה מאז את הליין של כרטיסי ה-UHS-II – ראו התייחסות בהמשך).
  4. קורא ProGrade עם חיבור USB-C וכרטיס Sandisk Extreme Pro UHS-I (בעל קצב העברה רשמי של 95MB/s) בנפח 64GB – במבחן זה רצינו לראות כיצד מתמודד הקורא עם כרטיסי UHS-I הפופולאריים. התוצאה – 90 מגה בייט לשנייה למחשב ו-80 מגה בייט בחזרה לכרטיס – לעט באופן משמעותי מן הסתם מכרטיסי ה-UHS-II אבל קרוב מאד לקצב העברה הרשמי.
  5. קורא ProGrade עם חיבור USB-A וזוג כרטיסי ProGrade UHS-II בנפח 128GB ו-64GB – במבחן זה רצינו לבחון את ההשפעה של סוג החיבור על הקורא של ProGrade. בדקנו את זוג כרטיסי UHS-II  של החברה אבל הפעם עם כבל USB-C ל-USB-A והתוצאה שקיבלנו הייתה קצב העברה של 168 מגה בייט מהכרטיס למחשב מכל אחד מהכרטיסים – כלומר איטי באופן משמעותי ביחס לחיבור USB-C (אם תרצו 336 מגה בייט משני הכרטיסים יחד ב-USB-A לעומת 450 מגה בייט ב-USB-C).
  6. קורא Lexar UHS-I USB 3.0 וכרטיסי UHS-I של סנדיסק ו-UHS-II של ProGrade – במבחן האחרון רצינו לערוך השוואה לקורא מדור קודם בעל תמיכה ב-UHS-I בלבד. עם כרטיס UHS-I קיבלנו מהירות העברה למחשב של 87.5 מגה בייט לשנייה ו-77 מגה בייט לכרטיס (מעט איטי יותר מהקורא של ProGrade אבל לא באופן משמעותי). ההבדל הגדול הוא כמובן בעת שימוש בכרטיסי UHS-II – כאן קיבלנו באופן לא מפתיע מהירויות איטיות אף יותר מכרטיסי ה-UHS-I (ההפרש לא גדול אבל עדיין מדובר בתוצאה מוזרה) – 85 מגה בייט לשנייה למחשב ו-75 מגה בייט לשנייה לכרטיס.

בשורה התחתונה

הקורא של ProGrade הפגין בבדיקות שלנו ביצועים טובים מאד עם כרטיסי UHS-II ואם אתם עובדים עם כרטיסים כאלו – במיוחד עם מצלמות בעלות זוג כרטיסים (אפילו אם אלו לא תומכות בתקן זה עבור שני הכרטיסים, מעט מצלמות כאלו קיימות כרגע בשוק) אנו מאמינים כי תוכלו לחסוך הרבה מאד זמן בהעברת קבצים למחשב. אם אתם משתמשים בכרטיסי UHS-I ואין לכם תוכניות לשדרג בזמן הקרוב אנו לא בהכרח רואים יתרון בקורא של ProGrade (למרות שבהחלט מדובר במוצר נוח לעבודה בשל הגודל הקומפקטי וחיבור ה-USB-C עם תמיכה בזוג כרטיסים).

במחיר של $80 באמזון לדעתנו מדובר במוצר מנצח למי שזקוק להעברה מהירה של זוג כרטיסי UHS-II למחשב.

בכל הקשור לכרטיסי הזיכרון שבדקנו במחבנים שלנו – הכרטיסים של ProGrade אותם קיבלנו לפני מספר חודשים הם כבר לא המהירים ביותר של החברה. למעשה ProGrade עדכנה את הליין וכעת הכרטיסים המהירים ביותר מסוג UHS-II של החברה מקבילים כמעט לגמרי לדור החדש של חברת סנדיסק עם מהירות קריאה של 300 מגה בייט לשנייה וכתיבה של 250 מגה בייט לשנייה (של סנדיסק מגיעים ל-300 קריאה ו-260 כתיבה) אבל מחיריהם מעט זולים יותר נכון לעכשיו באמזון – $190 לעומת $200.

סרטון הביקורת שלנו מאתר הבת בשפה האנגלית LensVid.com

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב ביקורות\סקירות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *