ראשי חדשות NVIDIA מציגה: הדור הבא של Content-Aware Fill

NVIDIA מציגה: הדור הבא של Content-Aware Fill

0
0

כמעט כל מי שמשתמש בפוטושופ באופן קבוע בשנים האחרונות נעזר וודאי בפונקציית ה-content-aware fill שמאפשרת לתוכנה להשלים בעצמה אזורים חסרים בתמונה (למשל בעת שינוי גודל התמונה) או לעזור להעלים הפרעות (כבלי חשמל למשל). מדובר בכלי רב עוצמה שזכה למספר שיפורים והרחבות בשנים האחרונות על ידי אדובי אבל יש לו גם לא מעט מגבלות. חברת NVIDIA הציגה לאחרונה סרטון (ומאמר אקדמי) המראה את היכולות של הטכנולוגיה אותה היא פיתחה בתחום – ואלו מרשימות ביותר כפי שתראו מיד.

הסרטון למטה מדגים את היכולות של הטכנולוגיה החדשה המבוססת על (הדמיה) של רשתות נוירונים באמצעות כרטיס מסך יחיד של חברת NVIDIA (במקרה זה NVIDIA TESLA V100) וניתן לראות בו מספר יכולות שונות כולל העלמה של אובייקטים מתמונה (לפוטושופ יכולות דומות למדי ובכל מקרה לא היה ניתן לראות את התוצאה בתקריב בכדי לברר עד כמה איכותי “המילוי”). בהמשך ישנה הדגמה מעניינת יותר של “תיקוני” פנים כולל מחיקת שיער. החלק המרשים אולי ביותר בהדגמה מגיע סביב 1:40 בסרטון בו תמונה של השחקן Ernest Borgnine (כוכב “זאב מעופף” לוותיקים שביננו) עוברת תיקון קמטים מסיבי בלחיצת כפתור – בהחלט צעד קדימה ביחס לטכנולוגיה הקיימת.

החלקת קמטים בלחיצת כפתור

Nvidia content aware

בסרטון יש גם כמה נקודות בהן ניתן לראות באופן ברור את מגבלות הטכנולוגיה. החלפת עיניים אוטומטית לא נראית טבעית וגם תיקונים בספריה בחלק העליון (סביב 1:00) הביאו לתוצאה לא אידאלית. ל-NVIDIA יש עוד ללא ספק על מה לעבוד ובכל מקרה לא ברור אם, מתי ובאיזה אופן הטכנולוגיה הנוכחית של NVIDIA תמצא את עצמה בשוק (בוודאי כשמדובר במסגרת צרכנית הנגישה לנו כצלמים).

הסרטון של NVIDIA – הדור הבא של Content-Aware Fill 

אבל גם אם הטכנולוגיה של NVIDIA תישאר בגדר ניסוי אקדמי, אדובי עצמה לא שוקטת על השמרים בתחום וכפי שכבר ציינו בעבר, המהלך הגדול של החברה בשנים הקרובות צפוי להיות שילוב בינה מלאכותית בעוד ועוד היבטים של מוצריה כולל בנושא ה-content-aware fill ולכן לא נתפלא אם נראה יכולות דומות גם במוצרי אדובי בעתיד הלא מאד רחוק.

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב חדשות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *