ראשי חדשות מערכת מחזיק פילטר מגנטי של H&Y

מערכת מחזיק פילטר מגנטי של H&Y

0
0

חובבי צילום הנוף שבינינו ישמחו בוודאי לקרוא את הידיעה הבאה. חברת H&Y מהונג קונג העוסקת בעיקר בכל הקשור לפיתוח וייצור פילטרים, השיקה מערכת מגנטית נוחה לשימוש לפילטרים עגולים ומלבניים.

פילטרים מדורגים פופולאריים למדי לצילומי נוף (הם מאפשרים להוריד את החשיפה באזורים בהירים כמו שמים ולהשאיר את החשיפה באזורים בהירים פחות כמו הקרקע). הפילטרים הללו מגיעים בדרך כלל בפורמט ריבועי/מלבני ודורשים מחזיק פילטרים מיוחד (בניגוד להברגה הסטנדרטית של פילטרים עגולים). ההתעסקות עם המחזיקים הללו די מציקה וסדרת מחזיקי הפילטרים החדשה של H&Y (המכונה סדרה K) אמורה לעזור במקצת בנושא באמצעות שימוש במגנטים.

אז איך פועלת המערכת? די פשוט, ל-H&Y יש פילטרים מלבניים עם מסגרת מתכת והמחזיק מכיל בעצמו מגנטים בחלק הקדמי. המטרה של המגנטים היא לא להחזיק את הפילטר באופן קבוע, אלא לאפשר להזיז את הפילטר בכדי לקבוע את מיקום הדירוג (קו האופק בדרך כלל) של הפילטר, ואז יכול המשתמש לנעול את הפילטר במקום באמצעות סיבוב בורג מיוחד (מגנטים הם דבר נחמד אבל לא תרצו שמכה קלה תפיל לכם פילטר יקר ישר לרצפה).

מחזיק הפילטרים החדש – מגיע גם עם גיר לסיבוב פילטרים עגולים

filter-2

המערכת מאפשרת גם שימוש במספר פילטרים יחד או שימוש בפילטרים עגולים. בכדי להשתמש בפילטר עגול ניתן “להפיל” אותו (מה שמכונה drop in filter) לחלק המתאים בתוך המחזיק. מה שאהבנו במיוחד בתכנון של החלק הזה הוא מעין חוגה או גיר קטן המאפשר לסובב את הפילטר (בפילטרים מסתובבים כמו Vari-ND או מקטבים), לכאורה הרבה יותר נוח מסיבוב של הפילטר עצמו. ניתן גם לשים פילטר מלבני אחד על השני אבל שימו לב שרק הפילטר הראשון ניתן לנעילה (הפילטר הבא כבר נסמך רק על חוזק המגנט – אז מומלץ להיזהר).

המערכת יחד עם פילטר מקטב 95 מ”מ של H&Y נמכרת באתר החברה תמורת 239 דולרים. החברה מוכרת כאמור גם פילטרים תואמים (ולמיטב הבנתנו אפשר יהיה גם לרכוש מתאמים לפילטרים מלבניים של חברת Lee אם כי לא הצלחנו לאתר אותם באתר H&Y).

סרטון Hands-on של photogearnews המציג את המחזיק החדש

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב חדשות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *