ראשי חדשות Kickstarter Alter Rapid Filter System: מחזיק הפילטרים המתהפך

Alter Rapid Filter System: מחזיק הפילטרים המתהפך

0
0

לפני כשבוע עלה לאויר מיזם קיקסטרטר מקורי ומעניין תחת השם Alter Rapid. מדובר בהתקן מתכת קל בעל ציר המתחבר לעדשה ומאפשר לחבר אליו פילטרים מסוגים שונים ובאמצעות ציר להצמיד אותם לעדשה או להזיז אותם מהדרך.

אם אתם מרבים לעבור בין מצב צילום סטילס לוידאו ה-Alter Rapid הוא מוצר שעשוי לעניין אתכם במיוחד. בעת צילום וידאו נהוג לשמור על יחס קבוע בין מהירות התריס לקצב הצילום (בפריימים לשנייה) ולכן מהירויות של 1/50 לערך הן נפוצות למדי. התוצאה היא שאם תרצו לצלם באור יום מלא עם עדשות מהירות בצמצם פתוח תקבלו חשיפת יתר משמעותית. מכאן הצורך בשימוש בפילטרים (ND ו-VND) בכדי להתאים את החשיפה. אם אתם מצלמים גם סטילס בין לבין יכול להיות שתרצו דווקא מהירויות תריס גבוהות יותר בכדי להקפיא את ההתרחשות.

RFS RFS PLUS

עד כה היה צורך להסיר את הפילטר בכל פעם שרציתם לעבור מצילום סטילס לוידאו או להפך (או להשתמש בפילטרים עם מתאם מגנטי מהחייב רכישה של שני רכיבים שונים ועשוי להיות גם בעייתי) אבל ה-Alter Rapid פותח אפשרות חדשה. השם המלא של המוצר הוא Rapid Filter System או RFS כשישנה גם גרסה המכונה +RFS. המערכת כוללת מתאם כפול עם ציר באמצע – מצד אחד ישנה הברגה לחיבור המתאם לעדשה (היא מגיעה במגוון רחב של גדלים עד 82 מ”מ) ומהצד השני הברגה לפילטר (דגם ה-RFS מגיע עם הברגות זהות לעדשה ולפילטר בעוד שדגם ה-+RFS מאפשר לבחור הברגות גדולות יותר לפילטר – ובעצם משמש כסוג של step up ring עם ציר).

RFS

הרעיון פשוט, והמוצר מאפשר למשתמש לבחור בדיוק להיכן לפתוח את הציר (אפשר כלפי הצד או למעלה בכל זווית שתבחרו אך החברה ממליצה כלפי מעלה מסיבות של נוחות ובטיחות). למרות שהמוצר משתמש בהברגות (גם מול העדשה וגם מול הפילטר) שני החלקים שלו עצמו מוצמדים באמצעות מגנט כך שהפילטר אכן צמוד לעדשה כל העת ואינו מתנדנד גם אם תזיזו את העדשה).

למוצר יש גם כמה מגבלות שהחברה מודעת אליהם (ומצהירה עליהן בגלוי). אם תבחרו להשתמש במוצר על מצלמות FF עם עדשות פריים אולטרה רחבות (מעבר ל-18 מ”מ) תקבלו מידה מסויימת של האפלת פינות. כנ”ל בעדשות זום מעבר ל-30 מ”מ (כאן בהחלט יכולה להיות בעיה למשל עם עדשות 24-70 מ”מ הנפוצות מאד בקרב צלמים מקצועיים).

עם פילטר ובלי פילטר – ה-RFS בפעולה

54be04788601a2d8a0afc60c8e53a5b4 original.gif?ixlib=rb 2.0

הפרויקט רץ בימים אלו באתר קיקסטרטר ומחירי המוצר מתחילים מ-67 דולרים.

אנו נמצאים בימים אלו בשלבי בדיקה של המוצר (קיבלנו לידינו דוגמאות של ה-RFS וה-+RFS ואנו נפרסם ביקורת בהמשך.

עוד פרויקטים מגניבים מתחום הצילום ניתן למצוא בערוץ המיוחד ל-kickstarter ב-MegaPixel.

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב Kickstarter

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *