ראשי חדשות Aurora Aperture: ליין פילטרים חדש נכנס לתוך מתאמים למצלמות חסרות מראה

Aurora Aperture: ליין פילטרים חדש נכנס לתוך מתאמים למצלמות חסרות מראה

0
0

חברת Aurora Aperture מקליפורניה השיקה לפני מספר ימים קמפיין קיקסטרטר נוסף ומסקרן למדי המקדם ליין מוצרים חדש. הליין כולל שורה של פילטרים זעירים אותם ניתן להכניס לתוך מספר מתאמים לעדשות הקיימים בשוק למרבית החברות המרכזיות. לשימוש בפילטרים קטנים המשולבים בתוך המתאם קרוב לחיישן שורה ארוכה של יתרונות ביחס לפילטרים הנמצאים לפני העדשה ולמרות שלא מדובר בתחליף מלא – זהו ללא ספק פתרון מעניין ומקורי.

ל-Aurora Aperture יש כבר שורה של פילטרים מדגמים וסוגים שונים אותם ניתן להלביש על העדשה (אנו למעשה נמצאים בעיצומה של בדיקה של שניים מהם ונפרסם אותה בשבועות הקרובים). כעת יוצאת החברה עם ליין חדש ושונה שנועד להיות משולב בתוך מתאמים של עדשות DSLR למצלמות חסרות מראה. הפילטרים מגיעים בצורה מלבנית – כולם בגודל אחיד וכל אחד מתאים למתאם שונה. בשלב זה נתמכים ארבעה מתאמים ופופלאריים של חברות שונות (וקומבינציות שונות של מצלמות/עדשות):

  • Canon EF-RF Mount Adapter – המתאם הרשמי של קנון לליין R מעדשות EF (שימו לב שקנון עצמה השיקה ליין של פילטרים דומים אבל הוא מצומצם יותר ולא זול במיוחד).
  • Nikon FTZ – המתאם המקביל של ניקון לגופי Z מעדשות F (לנו לא ידוע על פילטרים מקוריים של ניקון למתאם).
  • Sigma MC-11 EF-E – המתאם הפופולארי של סיגמא מעדשות קנון EF לגופי סוני (גם כאן לא ידוע לנו על פילטרים).
  • Sigma MC-21 EF-L – המתאם החדש של סיגמא לגופים של פנסוניק/סיגמא/לייקה מעדשות EF (כנ”ל).

ארבעת המתאמים עם הפילטרים הזעירים

AMF

מה היתרונות אם כן של שימוש בפילטרים החדשים בתוך המתאם במקום בפילטרים קלאסיים על העדשה?

אחד היתרונות הגדולים קשור לעובדה שגם אם אתם מחליפים עדשות אין צורך להחליף פילטרים או להשתמש במתאמים (step up rings) – פילטר אחד קטן מתאים לכל העדשות שעובדות עם המתאם (עשויות להיות פה ושם מגבלות כמובן אבל בגדול זה הרעיון). יתרון שני קשור לאיכות האופטית. לפילטרים לפני העדשה עשויה לעיתים להיות השפעה על איכות התמונה – במיוחד בעדשות אולטרה רחבות – פילטר אחרי העדשה איננו מושפע באותה צורה. למי שמשתמש אגב בעדשות אולטרה רחבות עם אלמנט קדמי בולט יש גם בעיה נוספת עם פילטרים רגילים – ברוב המקרים לא ניתן להשתמש בהם וצריך לרכוש מתאמים מיוחדים ופילטרים מלבניים גדולים ויקרים מאד. השימוש בפילטר אחרי העדשה פותר את המגבלה הזאת.

היתרון האחרון הוא כמובן המחיר. פילטרים – במיוחד פילטרים איכותיים גדולים – 82 מ”מ ומעלה הם יקרים מאד – הפילטרים הקטנים של Aurora Aperture עולים סביב 40 דולר ליחידה (תלוי בדגם) חיסכון פוטנציאלי של מאות דולרים.

יש כמובן גם חסרונות ברורים. השימוש במתאם אומר שלא ניתן להשתמש בעדשות שהן “טבעיות” לגופים אלא רק בעדשות שתוכננו עבור מצלמות רפלקס (תושבות EF/F של קנון וניקון). מעבר לכך בשלב זה לפחות לא קיים מתאם ND משתנה או מקטב משום שהם דורשים הזזה פיזית של אלמנטים והדבר אינו אפשרי (או לפחות לא פשוט) טכנית.

הפילטרים שכן קיימים הם:

  • מגן חיישן (Sensor protector) – נועד למנוע חדירה של אבק או לכלוך לחיישן בעת החלפת עדשות.
  • פילטר ND – כולל הפחתה של 2, 4, 6, 8, 12 ו-16 סטופים.
  • פילטר ND משתנה – כולל הפחתה של 1.5/2.5/3.5 סטופים.
  • פילטר הפחתת זיהום אור (או Light pollution reduction (LPR) filter).

המחירים בקיקסטרטר כרגע מתחילים כאמור מכ-44 דולר לפילטר (את המתאם כמובן תאלצו לרכוש בנפרד) ויש גם אפשרות לרכוש כמה יחד בהנחה מסוימת.

משיחה שערכנו עם Aurora Aperture עולה כי החברה נמצאת בתהליך של פיתוח מתקדם של מוצר שונה מעניין לא פחות שלא יחייב מתאם – אין לנו בשלב זה פרטים שאנו יכולים למסור אבל נעדכן כמובן כשיהיו.

סרטון הקיקסטרטר של הפרויקט

עוד פרויקטים מגניבים מתחום הצילום ניתן למצוא בערוץ המיוחד ל-kickstarter ב-MegaPixel.

 

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב חדשות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *