ראשי חדשות Kickstarter Peak Design רוצה להמציא מחדש את החצובה

Peak Design רוצה להמציא מחדש את החצובה

0
0

חברת Peak Design האמריקנית השיקה אמש (עם לא מעט חשיפה תקשורתית) חצובה חדשה אשר הייתה בפיתוח במשך תקופה של מספר שנים במסגרת פרויקט קיקסטרטר. החצובה החדשה נועדה להיות קטנה וקומפקטית במיוחד כשהיא מקופלת ומשלבת שורה של תכונות שפותחו לראשונה במיוחד עבורה.

לא פשוט להמציא מחדש את החצובה. בשוק ניתן למצוא מאות דגמים שהשתכללו על פני עשורים של שימוש. בשנים האחרונות נכנסו לשוק לא מעט יצרניות סיניות אשר הוזילו מאד את מחירי חצובות סיבי הפחמן שהיו יקרות למדי בעבר (ועדיין נחשבות יקרות יחסית כשמדובר במוצרים של יצרניות מובילות). פה ושם ראינו גם דגמים שונים הכוללים חידושים כגון עמודים מרכזיים הנפתחים הצידה או חיבורים לעזרים שונים על גבי החצובה אבל בגדול העיצוב הבסיסי נותר דומה למדי.

ממציאים מחדש את חצובת הטיולים

peak design tripod

ב-Peak Design החליטו שהם רוצים חצובת טיולים קומפקטית במיוחד. הרעיון היה לצמצם למינימום את הרווחים שבין הרגליים לעמוד המרכזי, רווחים התופסים לא מעט מקום והופכים את החצובות – גם הקטנות והקלות בשוק – לעבות מידי בשביל לא מעט תיקים (הרעיון של Peak Design היה לייצר חצובה שתהיה במצב סגור בגודל של בקבוק מים גדול לערך).

התוצאה של חצובת הטיולים הראשונה של החברה כאמור מעניינת. הרגליים אינן עגולות אלא בעלות צלעות המשתלבות בדיוק מושלם לעמוד הרמכזי המשולש. כך השיגו בחברה את הקומפקטיות הדרושה. כשהיא סגורה החצובה (כולל הראש) מגיעה לאורך של פחות מ-40 ס”מ וכשהיא פתוחה (כולל העמוד המרכזי) לגובה של 152 ס”מ. גם המשקל נשאר קל (יחסית) 1.5 ק”ג לגרסת האלומיניום או 1.2 ק”ג לגרסת סיבי הפחמן היקרה יותר.

הראש הוא חלק מהעיצוב של החצובה עצמה ולא מוצר נפרד (אם כי ניתן לפרק אותו להרכיב ראש אחר במקומו אם תרצו). הרעיון היה לעצב ראש “כדורי” (בפועל דומה יותר חצי כדור פחוס) המסוגל להתכנס בצורה אופטימאלית לתוך הגוף. יכולת התנועה של הראש מעט יותר מוגבלת בשל כך מראש כדורי רגיל אבל מצד שני הוא כולל מנגנון נעילה מעניין (עם סיבוב הצידה). הראש עושה שימוש בפלטות Arca Swiss אבל שימו לב שפלטות עבות כנראה לא יעבדו איתו אז קחו זאת בחשבון.

מעבר לכך לחצובה יש עוד כמה “שפנים” בשרוול כמו למשל וו מתחת לעמוד המרכזי לנשיאת תיק או שק כבד לשיפור הייצוב (משהו שקיים בלא מעט חצובות אבל לא בכולן וחבל) ותוספת ייחודית – מחזיק סלולראי שמותאם במיוחד לראש החצובה המתקפל לתוך ההברגה של העמוד המרכזי (בהחלט פתרון יצירתי).

מבחינת תמחור המוצר נמצא כעט באתר קיקסטרטר ונמכר תמורת 290 דולר לגרסת האלומיניום ו-480 דולר לגרסת סיבי הפחמן – שתיהן צפויות להגיע למזמינים (אם לא יהיו עיכובים כמובן) סביב דצמבר 2019. עד כה צבר הפרויקט הזמנות בסך של למעלה מ-3 מליון דולר ונראה שהקמפיין הנוכחי פועל היטב.

עוד פרויקטים מגניבים מתחום הצילום ניתן למצוא בערוץ המיוחד ל-kickstarter ב-MegaPixel.

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב Kickstarter

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *