ראשי מאמרים סיור בסטודיו: מאי 2019 (חלק ראשון)

סיור בסטודיו: מאי 2019 (חלק ראשון)

0
0

לפני מספר חודשים עברנו לצלם בסטודיו חדש באזור השפלה. היום החלטנו לתת הצצה ראשונה כחלק מסדרה של כתבות שאנו מתכננים לפרסם כאן אל חלק מהדברים שביצענו בסטודיו אשר עשויים לספק השראה גם לצלמים אחרים.

להשכיר סטודיו בארץ זה לא עסק זול והצרכים שלנו ייחודיים למדי כפי שנראה מיד ולכן הסטודיו הנוכחי לא גדול, בערך 40 מטר רבוע – גודל של דירת חדר ממוצעת. עוד כמה פרטים שלא בדיוק פעלו לטובתנו הם התקרה הנמוכה (בערך 2.2 מטר בלבד) וקירות הגבס (3 מתוך 4 הקירות והתקרה – דבר שגילינו רק אחרי שנכנסו – טיפ מאיתנו תבדקו טוב טוב ממה עשויים כל הקירות בסטודיו שלכם לפני שאתם חותמים). המטרה שלנו הייתה לנצל את השטח המועט הזה בצורה המקסימאלית ולנסות לקחת את המגבלות של הסטודיו ולהפוך אותם ליתרונות עבורנו.

לסטודיו שלנו יש שתי מטרות עיקריות. הראשונה היא לצורך הצילומים לאתר הבינלאומי שלנו LensVid (בו אנו מפרסמים בין השאר ביקורות, כתבות וראיונות בנושא צילום שמופיעים בהמשך בתרגום גם כאן) והשנייה היא לערוץ האוכל הטבעוני שלנו Veggiez (שיפתח בקרוב אתר חדש).

סיור בסטודיו

A6307026

הסטודיו מחולק למספר אזורים התואמים את הפעילויות השונות שאנו מבצעים בו – בחלק השמאלי (כשנכנסים לסטודיו) נמצאת תחנת הצילום שלנו עבור LensVid. ברקע שלנו תוכלו לראות (אם תסתכלו בתמונות או בסרטון בהמשך) שורה של מדפי איקאה עם ציוד שחלקו אנו צפויים לבדוק כאן בקרוב ושורה של פסי LED צבעוניים איכותיים שניתן לשלוט בהם באמצעות שלט (לקח לנו לא מעט זמן למצוא מוצר שפועל באמת כמו שצריך – קישורים לחלק מהציוד שנזכיר כאן בסוף הכתבה).

אנו לרוב עומדים מאחורי שולחן בר מלבני כשאנו מצלמים את הפתיח/סיום של הסרטונים שלנו כשמולנו ניצבת כרגע מצלמת סוני A6500 (כמו רבים אחרים גם אנו ממתינים למחליפה). המצלמה יושבת על מערכת מיוחדת שבנינו מהתקרה באמצעות פרופילי אלומיניום 4040. השימוש בפרופילי אלומיניום בסטודיו הוא הלב של פרויקט בניית הסטודיו שלנו והרעיון מאחוריו היה לצמצם ככל האפשר את הדברים שיוצבו על שטח הרצפה (המוגבל מאד שלנו) ולהציב כל מה שניתן – כולל תאורות, מיקרופונים, מוניטורים וגם מצלמות – מהתקרה בצורה שתאפשר מודולאריות מקסימאלית (וזאת במקום הדרך המקובלת של שימוש בחצובות, עמודי תאורה ועוד – דרך שפשוט לא הייתה עובדת בסטודיו קטן וצפוף כמו שלנו).

סטודיו קטן? אין בעיה – תלו הכל מהתקרה

A6307033

בכדי לעשות זאת בסטודיו שמרבית קירותיו (והתקרה שלו) עשויים מגבס היינו זקוקים ליצירתיות. מה שהחלטנו לעשות הוא להשתמש בשני מוטות ברזל חזקים מקיר התמך היחיד של המבנה אל הצד השני ומשם אל הרצפה (חיברנו אותם עם מוט דק נוסף האחד לשני בכדי ליצור יציבות משופרת). על הבסיס הזה חיברנו קונסטרוקציה שלמה של פרופילי אלומיניום (2 מטר על 2 מטר בסוג של “רשת” בתוספת הרחבות במספר מקומות). אנו ניכנס לעומק לאופן הבנייה של הקונסטרוקציה ולהדגמות בנוגע למודולאריות הרבה שלה באחת הכתבות הבאות בסדרה.

מעל המקום בו אנו מצלמים כאמור את סרטוני הפתיחה/סיום של LensVid הצבנו עוד הרחבה של קונסטרוקציית האלומיניום שלנו באופן שאפשר לנו להרכיב עליה את ציוד ההקלטה שלנו הכולל כרגע את Deity S-Mic-2 (כמיקרופון ראשי – הוא בבדיקה אצלנו כרגע ואפשר שיוחלף במהשך השנה), המחובר לקדם מגבר/קומפרסור/Gate מסוג dbx 286 לצמצום רעשי רקע. ה-dbx מחובר בעצמו למקליט ה-Tascam DR-70D הוותיק שלנו (ניסינו גם את ה-mix-pre-3 שמשמש אותנו להקלטות חוץ אבל אנחנו רגילים לעבוד עם ה-Tascam ויש לו שלט חוטי שמאפשר לנו להפעיל אותו בקלות). ליד המקליט יש לנו מוניטור smallHD פוקוס (דור ראשון). כפי שנראה בהמשך אנחנו מצמצמים את השימוש בסטודיו במוניטורים לטובת פתרון יצירתי יותר אבל עדיין נעזרים בהם לעיתים. לגיבוי יש לנו את מיקרופון ה-Rode Video micro הזעיר אותו אנו מחברים ישירות למצלמה.

אנו נמצאים כרגע בתהליך התאמה של סוגים שונים של בידוד אקוסטי לעמדת הצילום העצמי שלנו – מדובר בתהליך די מורכב ואנו כבר רואים שיפור מסוים, אפשר שבהמשך נפרסם גם כתבה העוסקת בנושא זה אם יהיה ביקוש.

התאורות של העמדה הנוכחית ישתנו כנראה בקרוב אבל כרגע אנו משתמשים ב-Ledgo LG-D600 עם סופטבוקס ובמנפרוטו Lykos כתאורה אחורית. שתיהן מורכבות כמו כל שאר הציוד בעמדה – מהקונסטרוקציה שמעלינו.

מאחורי עמדת הצילום שלנו ישנה עמדת מחשב עריכה – אנו משתמשים במחשב החדש ורב העוצמה הזה גם לביקורות שונות על ציוד מחשוב שאנו עורכים (עוד לא מעט ביקורות בתחום הזה נמצאות בתהליכי עבודה כעת).

בצד הימני של הסטודיו נמצא אזור האחסון שלנו. אנו מאחסנים שם בין השאר רקעים, בדים, רפלקטורים ודיפיוזרים מסוגים שונים ולצורך הסדר והנוחות בנינו בעצמנו עגלה גדולה על גלגלים המחולקת לשתי מחיצות באמצע ומאחוריה מקום נוסף לרקעים גדולים שאינם נכנסים בחלק המרכזי. לצד העגלה הגדולה לרקעים בנינו עגלה נוספת (קוביית עץ ברוחב 50 על 50 ס”מ) גם היא עם גלגלים (מוטיב חוזר בסטודיו) בה נמצאות החצובות, עמודי התאורה ושאר אביזרים דומים.

עגלת אחסון לרקעים ועזרים נוספים בייצור עצמי

A6307032

מצד שמאל אל שני אלו הסבנו עגלת שירות של איקאה (מסוג RÅSKOG) לטובת אוסף הקלמפים העצום שלנו (גם על כך אולי נפרסם בהמשך סרטון), כמו גם ציוד עזר חיוני אחר שחייב להיות נגיש בכל רגע כמו אזיקונים, סרטי הדבקה שונים, quick release ועוד.

גן עדן של קלמפים

A6307031

ליד המטבח הקטן אך המצויד שלנו (בו אנו מכינים את המנות עבור Veggiez), נמצא שולחן העבודה והצילום המרכזי של הסטודיו. אנו תיכננו את השולחן באופן ייעודי לסטודיו (כאן השתמשנו בשירותיו של נגר מקצועי לצורך הבניה) והוא כולל מלבד משטח בוצ’ר גדול, גם מגירה מובנית לכריים (אינדוקציה), מקום ייעודי במרכז לרקעים נוספים (יש לנו הרבה וזאת רק ההתחלה), ומספר רב של מדפים לאחסון ציוד מסוגים שונים (בעיקר ציוד מטבח). השולחן עצמו כבד ויציב בצורה בלתי רגילה אבל ציידנו אותו בגלגלים מתקפלים המאפשרים בעת הצורך (עם קצת מאמץ) להניע אותו ברחבי הסטודיו.

השולחן המרכזי שלנו בשלבי הרכבה

IMG 20181202 120926

מעל השולחן ניצב החלק המרכזי של קונסטרוקציית האלומיניום שלנו. כרגע מחוברים אליה בין השאר תאורת ה-Swit S2610 הגמישה שבדקנו כאן לאחרונה מעל ותאורת Godox SL-60W מקדימה מוחזקת על ידי ה-Ex-Sus pole של חברת nine.solutions (גם על כך בביקורת בהמשך). בנוסף חיברנו מאורר USB זעיר מהתקרה שמאפשר לנו לסלק אדים בזמן הבישול כשאנו מצלמים מלמעלה.

אם מדברים על צילום מלמעלה – עמדת הצילום המרכזית שלנו (אנו מצלמים גם מהיד או על חצובה מזוויות אחרות מסביב או מעל לשולחן) נמצאת בדיוק מעל השולחן. מדובר באחד הפרויקטים המרכזיים שאנו עובדים עליהם כרגע אז לא נרחיב כאן יותר מידי, רק נאמר כי המטרה בפרויקט הזה היא לאפשר לנו להציב מצלמה מעל השולחן כשאנו יכולים לשלוט ברמת דיוק גבוהה גם בגובה של המצלמה וגם לאפשר לה תנועה נשלטת ימינה ושמאלה תוך כדי הצילום. אנו מקווים שכשהפרויקט יושלם בהצלחה נוכל להביא לכם פירוט מלא שלו.

כיצד להפיק את המקסימום מסטודיו קטן

A6307027 2

הדבר האחרון שרצינו להזכיר הוא השינוי שאנו מנסים כרגע במעבר משימוש במוניטורים למערכת חדשה (שפירוט מלא עליה יגיע בכתבה הבאה בסדרה). מדובר במחשב זעיר ייעודי המוצב יחד עם מסך גדול על עמוד תאורה מסיבי עם גלגלים (כן פה מדובר במוצר על הרצפה, אין אפשרות אחרת), המחשב מחובר עם תוכנת שליטה אל המצלמה (סוג של tethering אם תרצו אבל בדגש על וידאו), והרבה מההצלחה של המערכת הזאת תלוי בשימוש בתוכנה וגם על כך נרחיב בכתבה הבאה.

כפי שאתם יכולים לראות הרבה ממה שעשינו בסטודיו עדיין נמצא בתהליכי עבודה ולמעשה אנו רואים בסטודיו מקום קבוע בו אנו יכולים להתנסות ולשנות דברים כל העת כך שהעבודה עליו כנראה לא תסתיים גם בהמשך.

נשמח לקבל תגובות, שאלות וגם הצעות לשיפור כאן באתר וגם בעמוד הפייסבוק שלנו.

סיור בסטודיו – מתוך אתר הבת שלנו בשפה האנגלית LensVid

חלק מהציוד המוזכר בכתבה וציוד נוסף בו אנו משתמשים בסטודיו עם קישורים:

מצלמות:
Sony A6500 – https://amzn.to/2EbWs8N
Sony A6300 – https://amzn.to/2EapSUI

עדשות:
Sigma 16mm f/1.4 DC DN – https://amzn.to/2E9sZwn
Sigma 56mm f/1.4 DN – https://amzn.to/2E9thTZ
Sony SEL35F18 35mm f/1.8 – https://amzn.to/2E8j61G
Sony SEL90M28G FE 90mm f/2.8 – https://amzn.to/2E7FYhU

סאונד:
Aputure Deity S-mic2 – https://amzn.to/2E9EQKR
Electro-Voice RE20 (משמש ל-voice over לסרטונים שלנו) – https://amzn.to/2E5hxBB
Rode VideoMicro (back up mic) – https://amzn.to/2Ear8ao
dbx 286 pre-amp-compressor-gate – https://amzn.to/2E8PSzL
Tascam DR-70D recorder – https://amzn.to/2E7i46o
Tascam RC-10 Wired Remote – https://amzn.to/2E3VrzF
MixPre 3 (מקליט מעולה אבל משמש אותנו יותר להקלטות חוץ) – https://amzn.to/2E9DcZA

תאורות:
Ledgo LG-D600 (לא בייצור)
Swit S-2610 – https://bit.ly/Swit-S2610
Godox SL-60W – https://amzn.to/2E8ycnX
Manfrotto Lykos – https://bit.ly/MANFROTTO-LYKOS
Power Practical color LED strips – https://amzn.to/2E7DIXY

עמדת מחשב על גלגלים:
Kupo 322M monitor stand with wheels (די קשה להשגה ברשת אבל ניתן להזמנה מהיבואן בארץ) – https://bit.ly/2JLDCJ4
KS-429 VESA mount kit – https://amzn.to/2EajAEJ
Intel NUC 8I5 BEH (מחשב NUC של אינטל מהדור החדש, זעיר ורב עוצמה) – https://amzn.to/2E8KaOp

אחסון ציוד:
עגלת האחסון של איקאה – https://www.ikea.co.il/catalogue/Kitchen/Kitchen_furniture/30401789
יחידת מידוף מודולארית של איקאה – https://www.ikea.co.il/search/IVAR

פרופילים אלומיניום (בארץ יש מספר מצומצם של משווקים – נשמח לעזור למי שמעוניין בנושא):
אנו משתמשים בפרופילים אלומניום 4040 ובברגי M6 אבל ניתן כמובן להשתמש גם בפרופילים וברגים דומים אחרים –  https://amzn.to/2E7DZtY

סליידרים:
Edelkrone SliderONE (אנו משתמשים בגרסה הראשונה – בשוק ישנה גרסה שנייה) – https://bhpho.to/2E8htB6
ProMediaGear VS24 | PMG DUO 24 inch Video Slider (הסליידר הגדול הוותיק שלנו) – https://amzn.to/2E7HfFI

עוד ציוד:
USB fan (אנו משתמשים בדגם אחר שנרכש בארץ אבל הדגם הזה נראה איכותי יותר) – https://amzn.to/2EbXrpv
Elgato Stream Deck – https://amzn.to/2E91sed
nine-dot-Solutions EX-SUS Extension Suspension Pole (עמוד תאורה נתלה מהתקרה) – https://amzn.to/2E43gFx

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב מאמרים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *