ראשי חדשות הכרזות מוצרים ראש בראש: DJI Osmo Action מול GoPro Hero 7 Black

ראש בראש: DJI Osmo Action מול GoPro Hero 7 Black

2
0

אמש השיקה חברת DJI המוכרת בעיקר מתחום הרחפנים מצלמת אקשן שמהווה מתחרה ישירה ליין מצלמות האקשן של חברת גופרו וכפי שהדברים נראים מן הביקורות ההשוואתיות הראשונות שהתפרסמו ברשת (ואת חלקן נביא כאן) DJI עמדה יפה במשימה ויצרה מתחרה משמעותית מאד למובילה בקטגוריה.

ה-DJI Osmo Action נראית ומרגישה דומה מאד לגופרו Hero 7, הגודל כמעט זהה, המבנה החיצוני מזכיר את הגופרו ואפילו העזרים תואמים (מה שקצת מציק הוא שכמו גופרו גם כאן אין חיבור 1/4" במצלמה עצמה ויש צורך לחבר עזרים בשביל לקבל אותו). אז מה שונה? די הרבה בעצם. מבחינה חיצונית ההבדל הגדול ביותר הוא מסך צבעוני קדמי שמסוגל להציג את התמונה למי שרוצה לצלם סלפי – זה לא מושלם – מדובר אחרי הכל במסך ריבועי קטן למדי – אבל הוא בוודאי עדיף על זה שלא קיים בגופרו. עוד הבדל קשור לעדשה. קל מאד להוציא את כיסוי העדשה ולהרכיב פילטרים (הרבה יותר מבגופרו) אבל הבעיה היא שלפחות בזמן ההשקה אין פילטרים כאלו בנמצא (אנו מעריכים שבעיה זאת תיפתר עם השקת פילטרים של יצרניות צד שלישי בקרוב מאד).

iPhonedo בהשוואה מקיפה במיוחד של מרבית התכונות המרכזיות של ה-DJI Osmo Action מול GoPro Hero 7 Black

עוד הבדלים ראויים לציון מבחינה מבנית, על הנייר הסוללה מעט חזקה יותר מבגופרו (ובפועל מצליחה להחזיק 90 דקות בעת צילום וידאו 4K 30p – לא רע בכלל), המסך האחורי רחב (16:9 בשונה מהגופרו המשתמשת במסך 4:3) ונוח לעבודה (מדובר במסך מגע כמובן).

מבחינת התמונה למצלמה חיישן 12 מגה פיקסל (סטילס) המסוגל לצלם עד 4K 60p ועד 1080p בקצב של 240p (אם כי מהשוואות ברשת עולה כי תרצו כנראה לוותר על מצב הצילום הזה כי הוא רועש למדי, גם ביחס לגופרו). איכות התמונה באופן כללי טובה מאד – ללא ספק חדה משמעותית ביחס לגופרו – הדבר נובע לפחות באופן חלקי מהחידוד שהוסיפו ב-DJI לתמונה – זה בהחלט הפריע לחלק מהבודקים וחבל שכרגע לא ניתן להוריד במצלמה את רמת החידוד (אולי זה יגיע בעדכון קושחה בהמשך).

התכונה החשובה ביותר והייחודית של ה-DJI Osmo Action היא ללא ספק ה-RockSteady  – מייצב רב עוצמה (אולי אחד האיכותיים בשוק כיום בכלל) שבכל המבחנים שראינו הציג ביצועים עדיפים משמעותית על המייצב של ה-GoPro Hero 7 Black אך גם על מייצבים אופטיים כמו זה המצוי במצלמת האקסטרים של סוני – בהחלט הישג מרשים. התוצאה היא תמונה יציבה למדי גם בעת ריצה עם המצלמה וכמובן יציבות גבוהה בעת פעולות אקסטרים (רכיבה על אופניים, נסיעה ברכבי שטח, גלישה – המצלמה עמידה למים אגב עד 12 מטר ללא מארז צלילה, ועוד).

ידידנו מהאתר Cinema 5D ערכו השוואה משלהם של הגופרו ל-DJI Osmo והתוצאות מעניינות

עוד תכונות ראויות לציון הן מצב צילום HDR – המספק טווח דינאמי משופר (אם כי במצב זה תאלצו לוותר על ה-RockSteady וחבל) ואפשרות תיקון עיוות הזווית של העדשה במצלמה בצורה אוטומטית (זווית שנוטה תמיד ל-fish-eye במצלמות דוגמת הגופרו). אם אנו מדברים על העדשה אז זאת פחות רחבה מהעדשה שבגופרו ועם ה-RockSteady מופעל היא אפילו צרה יותר – זה יכול להיות בעייתי במצבים מסויימים וכדאי לקחת בחשבון.

לבסוף המחיר – בארה"ב המצלמה תחל להימכר בשבוע הבא תמורת 350 דולרים (זול מהגופרו כרגע) והיא בהחלט נראית כאופציה אטרקטיבית למי שמחפש מצלמת אקסטרים איכותית.

טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב הכרזות מוצרים

2 תגובות

  1. דניאל

    18/05/2019 ב 8:21 AM

    צפיתי בעשרות סרטוני יוטיוב המשווים בין 3 המצלמות (H7B, Action והסוני).
    כל סוקר עם ההעדפות האישיות שלו – ולכן בלא מעט פרמטרים יש דעות סותרות.

    אני שואל על 2 נושאים:
    1. טיוב צבע. מבין שב- Action הצבע הוא flat ושלכאורה יש בזה יתרון אם רוצים לעשות post processing בתוכנת עריכה. לא הצלחתי להבין באם יש ב- action אופצייה מובנית לטיוב צבע, כפי שיש בגופרו? דבר שני, בהתייחסות ל- color grading (שמציינים בסקירות של הגופרו) – זו פונקצייה מובנית, או שמבוצע בתוכנת עריכה חיצונית?
    2. בנושא הסוללה, מבין (שוב – סקירות סותרות) שזו של ה- action טובה מעט יותר מזו של הגופרו (שוב – סקירות סותרות – ותלוי באם מצלמים 1080 או 4k). מהתכתבות שלי עם DJI, לכאורה אין להם תכניות לפתח סוללה חיצונית מורחבת. גם לגופרו אין – אבל ניתן להשתמש בסוללה שנצמדת מאחור, כמו של Wasabi Power, שנותנת עוד 2500 מיליאמפר. עבורי נושא הסוללה הוא קריטי, שכן השימוש שאני עושה במצלמה לא מאפשר לי להחליף סוללות באמצע הפעילות. ואני לא יכול לעבוד עם סוללה שמגדילה באופן משמעותי את גודל המצלמה (או עם powerbanks שמתחברים עם כבל למצלמה). בקיצור – דילמה.

    השב

  2. עידו גנוט

    19/05/2019 ב 2:02 PM

    color grading למיטב הבנתי תמיד עושים בעריכה. יש מצלמות (לא מדבר כרגע על אקשן אלא בכלל) שמאפשרות פרופילי צבע אבל לא על זה מדובר. מבחינת פרופיל שטוח יש דמיון בין D-Cinelike ב-אוסמו ל-flat בגופרו והוא זה שמאפשר בעריכה לשחק קצת יותר עם הצבעוניות.

    אם אתה לא יכול לעבוד עם פאוור בנק ואתה צריך זמן סוללה ארוך במיוחד אתה בבעיה (עם כל מצלמת אקשן – עם האוסמו המובנית תיתן לך בערך 90 דקות תלוי במזג האויר ובאיכות הצילום ב-4K 60 פחות מזה).

    השב

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *