ראשי חדשות טושיבה פורצת גבולות – סדרת כרטיסי הזיכרון Exceria Pro היא המהירה בעולם

טושיבה פורצת גבולות – סדרת כרטיסי הזיכרון Exceria Pro היא המהירה בעולם

4
0

מוקדם יותר היום הכריזה חברת טושיבה על “שיא עולמי חדש” כאשר חשפה את כרטיס הזיכרון מסוג SD המהיר ביותר שהגיע עד כה לשוק (בהפרש ניכר מן המתחרים).

בשנה שעברה חשפה טושיבה בעקבות סנדיסק, Delkin ולאחרונה גם סוני על ליין כרטיסי זיכרון המכונה Exceria תומך בכל התקנים החדשים של כרטיסי זיכרון ונועד להיות מהיר במיוחד (עם קצבי קריאה וכתיבה של כ-90-95 מגה בייט לשנייה). אם ליין ה-Exceria המקורי לא היה מהיר מספיק בשבילכם הכריזה היום טושיבה על ליין ה-Exceria Pro אשר יתמוך במהירות חסרת תקדים לחלוטין בשוק עד היום – לא פחות מ-260MB/s לקריאה ו-240MB/s לכתיבה.

סדרת הכרטיסים המהירה בעולם Exceria Pro מבית טושיבה

Toshiba EXCERIA pro

המהירות הפנומנאלית הזאת (פי 2.5 מכל כרטיס SD אחר הקיים בשוק ולא הרחק מכונני SSD) מושגת באמצעות שילוב של בקר זיכרון חדש ומתקדם  אותו פיתחה טושיבה יחד עם תמיכה בתקן ה-UHS-II (אשר הוכרז אמנם לפני לא מעט זמן אך עד כה אף כרטיס זיכרון לא תמך בו). התקן החדש מאפשר להגיע לקצבי העברת נתונים מקסימאלי של לא פחות מ-312MB/s בעת שימוש בשני ערוצים.

סדרת ה-Exceria Pro אמורה להיות זמינה החל מחודש אוקטובר 2013 במחיר שטרם פורסם (לא ידוע האם היא תהיה זמינה בישראל). פרטים נוספים על הכרטיסים ניתן למצוא באתר חברת טושיבה.

כמו תמיד נזכיר שתי כתבות רלוונטיות בנושא כרטיסי זיכרון – השוואה כרטיסי ה-SD אשר כוללת השוואה של שני כרטיסים מהירים מן הדור החדש של סנדיסק ו-Delkin ו-“כרטיסי זיכרון למצלמות – המדריך השלם” עליו אנו ממליצים בחום לכל מי שמתעניין בנושא כרטיסי הזיכרון התקנים השונים והמינוחים.

עדכון/תיקון: מסתבר כי פנסוניק הקדימה את טושיבה והכריזה בעצמה על כרטיסים התומכים בתקן ה-UHS-II (כמו גם על קורא כרטיסים מהיר במיוחד) הכרטיסים תומכים במהירות קרובה מאד לזו של הכרטיסים של חברת טושיבה והם כבר זמינים בשוק (אם כי מחיריהם גבוהים מאד).

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב חדשות

4 תגובות

  1. Avatar

    אדי

    20/07/2013 ב 5:10 PM

    מה שמדהים אותי כאן זה זה לא רק עצם המהירות, אלא עד כמה קרובה מהירות הכתיבה למהירות הקריאה. אם הצ’יפים האלה מספיק אמינים כדי להגיע לכמה מיליוני מחזורי כתיבה, הם יוכלו להחליף את ה RAM במחשב, ויהיה להם בונוס נוסף, שהם לא זקוקים ל Scratch-Pad על הדיסק הקשיח.

    זה מחזיר אותנו לחלום ישן משנות השמונים, שאת ה RAM יחליפו ב EEPROM מהיר כמוהו. בשנות השמונים ניסו לעשות נסיונות ראשונים כאלה בעזרת טכנולוגיה שנקראה Bubble Memory, אבל הוא היה איטי מדי מכדי להיות תחליף ל RAM

    זה אומר שניתן יהיה בעתיד (הקרוב?) להעלות את מערכת ההפעלה במחשב אישי תוך שבריר שניה, ואם אתה מכבה אותו ומדליק מחדש, הוא יהיה בדיוק בנקודה שעזבת אותו, אפילו באמצע היישום עם קובץ פתוח באמצע עריכה…

    התחליפים הכי קרובים לזה כיום, הם באמצעות שימוש בדיסק הקשיח, כ Scratch-Pad שזוכר את המצב הפתוח האחרון, ויש אותם במצב Sleep על מחשבים ניידים

    השב

  2. Avatar

    עידו גנוט

    20/07/2013 ב 6:47 PM

    זה לא כזה מיוחד – אם תסתכל בכל כונני ה-SSD מהדור החדש גם שם ההבדלים בין קריאה וכתיבה הם יחסית מינוריים (בטח בדגמים איכותיים כמו אלו של סמסונג – לאינטל דווקא היו בעיות עם הנושא בדורות הקודמים).

    לגבי השאיפה לזיכרון-אחסון מאוחד – לדעתי זה עוד יגיע אבל יעברו עוד כמה שנים טובות.

    השב

  3. Avatar

    ערן

    22/07/2013 ב 1:05 AM

    נראה לכם שבאמצעות הכרטיסים המהירים האלה יהיה אפשר להקליט וידאו RAW במצלמות שאין בהם כרטיס זיכרון מסוג CF? או שזה בעיקר תלוי בקצב העברה של המצלמה ופחות בקצב כתיבה של הכרטיס?

    השב

  4. Avatar

    עידו גנוט

    22/07/2013 ב 1:30 AM

    כמו בכל דבר – הכל תלוי בחוליה החלשה ביותר בשרשרת. אם יש לך כרטיס מהיר אבל מצלמה שלא עומדת בכך זה לא יעזור אם יש לך מצלמה מהירה אבל הכרטיס לא עומד בכך זה לא עוזר…

    אגב בשלב זה לא ידוע לנו על שום מצלמה שתומכת בתקן החדש – אבל לא אתפלא אם ה-D400/7D MKII יתמכו.

    השב

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *