ראשי חדשות מיקרון: SSD חדש בנפח 960GB

מיקרון: SSD חדש בנפח 960GB

1
0

יצרנית החומרה האמריקנית מיקרון השיקה השבוע סדרה חדשה של כונני SSD מהירים במיוחד כשהגדול מביניהם מגיע לנפח אחסון של לא פחות מ-960GB. אף שכונני פלאש בעלי נפח גדול לשוק העסקי והתעשייתי כבר קיימים בשוק, במחיר של כ-60 סנט לג’יגה, הכונן החדש פונה לראשונה גם לקהל הרחב ובראש ובראשונה לעורכי וידאו וגרפיקאים הנדרשים לעבוד באופן קבוע על קבצים גדולים במיוחד.

שוק האחסון עובר בשנים האחרונות מהפכה איטית אך יציבה. ביותר ויותר מחשבים שנמכרים כיום ניתן למצוא כונני פלאש (SSD) במקום ולעיתים בנוסף לדיסקים הקשיחים המכאניים המוכרים. כונני הפלאש מהירים במאות אחוזים ביחס לכוננים המכאניים אך מגיעים נכון להיום בנפחים קטנים באופן משמעותי. גם מחיריהם (בחישוב לג’יגה בייט) גבוהים משמעותית מאלו של דיסקים קשיחים קונבנציונאליים. מסיבה זו רבים עושים שימוש בכוננים אלו בעיקר עבור התקנת מערכת הפעלה ותוכנות מרכזיות ולא לטובת אחסון (ולעיתים גם לא עבור פרויקטים פעילים בנפח גדול).

חברת מיקרון – יצרנית השבבים האמריקנית הענקית (מעסיקה קרוב ל-26 אלף עובדים ברחבי העולם – חלק קטן מהם גם בישראל) נכנסה בשנים האחרונות לשוק כונני הפלאש כיצרנית מרכזית, ולמרות שיתוף הפעולה ההדוק שלה עם אינטל, שתי החברות מובילות קווי מוצרים נפרדים בתחום (מיקרון מפעילה את חברת הבת Crucial המוכרת יותר לחלק מן הגולשים וה-M500 מופץ תחת מותג זה) . סדרת הכוננים החדשה של מיקרון המכונה M500 מהווה שדרוג לדור קודם של כונני פלאש של החברה והיא כוללת 4 כוננים חדשים בנפחים של 120/240/480 גי’גה בייט וכאמור גם כונן חדש בנפח חסר תקדים לשוק הצרכני (בוודאי ביחס למחירו) – 960GB. על פי נתוני היצרן הכונן מספק קצב העברת נתונים מהיר במיוחד – עד 500 מגה בייט לשנייה קריאה ו-400 מגה בייט לשנייה כתיבה.

כונן SSD מסדרת ה-M500 החדשה – הנפחים גדלים – המחירים יורדים

Micron M500

נקודה אחת שחשוב לזכור (ולא ידועה לרבים מן הרוכשים) היא שנתוני המהירות עבור כוננים משתנים בהתאם לנפח הכונן. גם כשאנו בודקים את אותו יצרן ואותה סדרה של כונני SSD, הכוננים בעלי הנפח הגדול יותר יהיו בעלי מהירות כתיבה מהירה באופן משמעותי (קצב הקריאה נותר לרוב זהה בין כוננים באותה הסדרה). כך לדוגמא בסדרת ה-M500 של מיקרון, מהירות הכתיבה של דגם ה-960GB עומדת על 400 מגה בייט לשנייה בעוד שמהירות הכתיבה בדגם ה-120GB עומדת 130 מגה בייט לשנייה בלבד.

מבדיקות שכבר בוצעו ברשת על הכונן החדש עולה כי למרות המחיר הזול יחסית (פר ג’יגה) הביצועים בהחלט נמצאים בקצה העליון של הסקאלה וקרובים (אך לרוב נמוכים יותר) מאלו של הכוננים המובילים בשוק דוגמת הסמסונג 840 פרו, ה-OCZ Vector, הפלקסטור M5 והקרוסייר ניוטון (ביקורת מקיפה של האתר המצויין anandtech ניתן למצוא בקישור הבא).

הנתון החשוב ביותר עבור חלק גדול מן המשתמשים הוא המחיר. המחיר הרשמי של ה-M500 (וזה עשוי להיות גבוה יותר מן המחיר בחנויות) עומד על 130 דולר לגרסת ה-120 ג’יגה בייט, 220 דולר לגרסת ה-240 ג’יגה בייט, 400 דולר לגרסת ה-480 ג’יגה בייט ו-600 דולר בלבד לגרסת ה-960GB (זול מכל מוצר מקביל בשוק כיום). מעניין לשים לב כי אנו נמצאים בתהליך של ירידה מתמשכת, עקבית וחדה למדי במחירי כונני הפלאש. בכל שנה שעוברת צונחים המחירים לאותו נפח אחסון פי 2 לערך והנפחים רק הולכים וגדלים. אם תימשך מגמה זו עד שנת 2015 סביר שלא נראה עוד מחשבים נמכרים ללא כונן SSD אשר ישמש גם לקבצי מערכת, גם לעבודה ועבור חלק לא מבוטל מן המשתמשים גם לאחסון ממש.

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב חדשות

תגובה אחת

  1. Avatar

    ערן

    11/04/2013 ב 12:04 PM

    זה בדיוק מה שאני צריך עכשיו

    השב

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *