ראשי חדשות הכרזות מוצרים פנסוניק מכריזה על ה-Lumix DMC-GF6

פנסוניק מכריזה על ה-Lumix DMC-GF6

2
0

חברת פנסוניק הכריזה הבוקר על ה-Lumix DMC GF6 – מצלמה חסרת מראה קומפקטית וקטנה. המצלמה ממשיכה את ליין ה-GF הוותיק של החברה ומוסיפה מספר חידושים ביניהם מעבד תמונה חדש ומערכת פוקוס משודרגת וגם גרסה מעודכנת וקצרה משמעותית של עדשת הקיט הבסיסית אשר תהפוך את המצלמה לקומפקטית עוד יותר.

לפני שנה בחודש אפריל הכריזה חברת פנסוניק על מצלמת ה-GF5. גם היא כמו ה-GF6 הייתה יותר בגדר שדרוג לדגם הקודם מאשר מוצר חדש לחלוטין. ה-GF6 אשר הוכרזה היום בונה על הבסיס של הדגם הקודם אך מוסיפה מספר שיפורים ושינויים חשובים.

ה-GF6 החדשה עם מסך מגע מתהפך לצילום עצמי

Panasonic GF6 hand

פנסוניק GF6 – תכונות מרכזיות:

  • חיישן CMOS מיקרו 4/3 ברזולוציה של 16 מגה פיקסל (בדומה לזה המצוי ב-GX1 הנוכחית. לדגם ה-GF5 היה חיישן בן 12 מגה פיקסל בלבד).
  • מעבד תמונה חדש.
  • רגישות: 160-12,800 ISO (עם הגברה עד 25,600 ISO).
  • מהירות תפעול משופרת (0.5 שניות להדלקה).
  • מתג עליון המאפשר שליפת זום (כמו במצלמות קומפקטיות). המתג משמש לשליטה בפיצוי החשיפה כאשר לא מותקנת עדשת זום חשמלי על המצלמה.
  • מהירות צילום של 3.7 פריימים לשנייה (לעומת 4 פריימים לשנייה בדגם הקודם).
  • מסך  מגע 3 אינצ’ ברזולוציה גבוהה במיוחד בעל אפשרות הטיה ב-180 מעלות לצילום עצמי (רזולוציה – 1.04 מיליון נקודות).
  • ממשק משתמש משופר אשר אמור לאפשר הפעלה קלה ונוחה יותר.
  • צילום וידאו ברזולוציה גבוהה מלאה (1080p) ב-60i. מיקרופון סטריאו מובנה.
  • WIFI מובנה.
  • שבב NFC מובנה המאפשר ליצור חיבור WIFI בין מכשיר נייד למצלמה באמצות הקשה של שני המכשירים זה בזה.
  • מחיר: פנסוניק לא הגדירה באופן ברור בשלב זה את מחירה של המצלמה אך כנראה שהוא יעמוד על סביב 700 דולר לערך (עם עדשת הקיט 14-42 מ”מ החדשה).

את המפרט המלא של הפנסוניק Lumix DMC-GF6 ניתן למצוא במערכת המפרטים של האתר.

סרטון של האתר הבריטי CameraLabs הכולל ראיון עם נציג פנסוניק בנושא ה-GF6

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=kslPjFGu7js[/youtube]

ה-GF6  – הדור החמישי בסדרת ה-GF של פנסוניק מעט גדולה יותר מקודמתה (שתיהן עדיין נחשבות מצלמות קטנות מאד) והיא גם כבדה יותר בכמה גרמים. מבט בחלקה הקדמי של המצלמה מגלה ידית אחידה בולטת מעט יותר וגימור בן שני צבעים (שחור וכסוף). בחלקה העליון ניתן למצוא חוגת מצבים (שלא הייתה קיימת ב-GF5 ולמעשה לא מאז ה-GF1 הראשונה ב-2009). כפי שהזכרנו למעלה פנסוניק בחרה להוסיף (כפי שעשתה גם סמסונג לאחרונה ב-NX300) מתג על כפתור הצילום המאפשר שליטה בזום כאשר נעשה שימוש בעדשות power-zoom של פנסוניק. חביב ושימושי אך בהיעדר עדשה תומכת הופך המתג לאמצעי שליטה בפיצוי החשיפה (במצב הצגת תמונות המתג שולט בזום). בחלקה האחורי של המצלמה עשתה פנסוניק שורה ארוכה של שינויים כולל כמובן המסך המפרקי המתהפך (180 מעלות כלפי המשתמש) וחוגה חדשה.

GF6 – מראה חדש

Panasonic lumix dmc gf6 front side

כאשר בוחנים את השינויים הפנימיים בדגם ה-GF6 ניתן למצוא לא מעט הבדלים ביחס לגרסה הקודמת של החברה. ה-GF6 זכתה לחיישן המיקרו 4/3 בן 16 המגה פיקסל אשר קיים גם ב-GX1 הוותיקה (בניגוד לחיישן ה-12 מגה פיקסל בדגם ה-GF5). למצלמה מעבד Venus חדש אשר אמור לטפל ברעש ברגישות גבוהה בצורה טובה יותר (הודות לתהליך עיבוד דו-שלבי חדש) וגם הטיפול בצללים ובחלקים הבהירים יותר של התמונה אמור להשתפר כתוצאה מן השיפור באלגוריתמים החדשים אשר שולבו במצלמה. מהירות הצילום ירדה מעט ל-3.7 פריימים לשנייה (לא מפתיע לאור הגידול ברזולוציה) אך אם תסתפקו בפוקוס ידני מהירות הצילום דווקא גבוה יותר (4.2 פריימים לשנייה). מהירות התפעול הכללית של המצלמה שופרה באופן משמעותי לדברי פנסוניק.

החוגה חוזרת – חלקה העליון של ה-GF6

Panasonic lumix dmc gf6 top

המסך של ה-GF6 חדש לחלוטין. הוא כולל כאמור אפשרות היפוך ב-180 מעלות לכיוון הצלם (לצורך צילום עצמי) וגם אפשרות לזווית כלפי מטה (כ-45 מעלות). השליטה במצלמה נעשית בין השאר הודות ליכולות המגע של המסך ופנסוניק מדווחת כי למסך החדש (שהרזולוציה שלו גבוהה באופן מיוחד – מעל מליון נקודות) צריכת חשמל נמוכה ב-25 אחוז וושיפור בטווח הצבע של כ-20 אחוז.

שינויים בחלק האחורי – GF6

Panasonic lumix dmc gf6 back

החידוש המרכזי מלבד המעבד נוגע ליכולות האלחוטיות של המצלמה. ה-GF6 משלבת יכולות WIFI מובנות (כמו לא מעט מצלמות מתקדמות שהוכרזו בחודשים האחרונים) אך מוסיפה חידוש ייחודי למדי – שבב NFC. אף שהיו שמועות על כך כבר בעבר כעת ברור לגמרי מה מטרתו של השבב הקיים כיום בעיקר במכשירים סלולאריים. השבב מאפשר יצירת התקשרות בין מכשירים. במקרה זה המצלמה והמכשיר הנייד לצורך חיבור WIFI. באמצעות פתיחת אפליקציה במכשיר הסלולארי ויצירת מגע קצר בין המצלמה למכשיר הנייד נוצרת התקשרות בין שני המכשירים ומשם לוקח ה-WIFI את המושכות ומאפשר העברת מידע, תמונות וסרטונים בין המכשיר הנייד למצלמה. ניתן לחשוב על ה-NFC כסוג של אמצעי אבטחה פשוט המחייב חיבור פיזי בין המכשירים בכדי ליצור התקשרות (אם כי כמובן ניתן ליצור התקשרות WIFI גם בדרך הרגילה אם המכשיר שלכם איננו תומך בטכנולוגיה – כמו המכשירים של אפל כיום).

 סרטון רשמי של פנסוניק אשר צולם כולו עם ה-GF6 החדשה

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=Uu2aRkQieFE[/youtube]

תמונות נוספות של ה-GF6

Panasonic lumix dmc gf6 black

Panasonic lumix dmc gf6 touchPanasonic lumix dmc gf6 flash

בנוסף ל-GF6 הכריזה פנסוניק גם על גרסה חדשה חדשה של עדשת הקיט -14-42 מ”מ המכונה (בשם הארוך במיוחד) – LUMIX G VARIO 14-42 mm / F3.5-5.6 II ASPH. / MEGA O.I.S. הגרסה החדשה קטנה וקלה יותר, היא כוללת 2 אלמנטים אספריים, מרחק פוקוס מינימאלי של 0.2 מ’ ומשקל מצחיק של 110 גרם בלבד.

עדשת הקיט החדשה – קטנה משמעותית מן הדור הקודם

LUMIX G VARIO 14 42 mm F3.5 5.6 II ASPH. MEGA O.I.S.

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב הכרזות מוצרים

2 תגובות

  1. Avatar

    ניסן לב-רן

    09/04/2013 ב 6:47 PM

    פצצה… !!!

    השב

  2. Avatar

    נועם

    10/04/2013 ב 1:21 AM

    בובה של מצלמה!!!

    השב

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *