ראשי חדשות Satechi: התקן אלחוטי זול לשליטה במצלמה מהאייפון

Satechi: התקן אלחוטי זול לשליטה במצלמה מהאייפון

0
0

חברת Satechi מקליפורניה החלה לשווק לאחרונה התקן אלחוטי מבוסס Bluetooth המתחבר למגוון רחב של מצלמות רפלקס ומאפשר לשלוט בהפעלתן ממרחק גדול יחסית באופן אלחוטי באמצעות אפליקציה חינמית. היתרון הגדול של ההתקן החדשה – תמיכה במגוון רחב של מצלמות ולא פחות חשוב מחיר זול במיוחד.

אין זו הפעם הראשונה (או השנייה) בה אנו מפרסמים התקנים המאפשרים שליטה אלחוטית במצלמה דרך מכשיר נייד. אלא שעד כה היה מדובר בהתקנים מוסרבלים יחסית ובעיקר יקרים למדי (לרוב סביב כ-200 דולר ומעלה). בין השאר דיווחנו כאן על ה-CamRanger המאפשר יכולות שליטה מתקדמות מאד אך הוא יקר (300 דולר) ולא קומפקטי במיוחד וגם על ה-CameraMator הזול יותר (“רק” 185 דולר) והבסיסי יותר (אך גם המסורבל הרבה יותר). בין לבין היו גם פרויקטים זולים ופשוטים יותר כמו ה-CloudPic הקטן והפשוט אך הוא הופסק בטרם הבשיל מסיבה לא ידועה.

ה-Smart Trigger – לצלם עם ה-DSLR מהאייפון בזול

Smart Trigger canon bt 1

ה-Smart Trigger של חברת Satechi (המתמחה במוצרי Bluetooth) מזכיר במידה מסוימת את ה-CloudPic אך הוא מתיישב על חיבור ה-hotshoe של המצלמה ומתחבר דרך חיבורהמשתנה ממצלמה למצלמה (Satechi לא מפרטת אך ישנם שלושה דגמים שונים של המוצר התואמים לדגמים שונים של מצלמות). ל-Smart Trigger יש כמה יכולות מעניינות:

  • חיבוריות Bluetooth 4.0 מתקדמת.
  • צריכת חשמל נמוכה מאד (בין השאר כתוצאה מהשימוש ב-Bluetooth 4.0) – הנתון אותו מציינת Satechi מדהים – בין 2-10 שנים של שימוש ללא הטענה.
  • טווח גדול יחסית – כ-15 מ’.
  • תמיכה באייפון 4S/5 ואייפד מיני/אייפד 3 (במהלך מרץ 2013 תשוחרר אפליקציה למכשירי אנדרואיד בעלי תמיכה ב-Bluetooth 4.0 כגון גלקסי S3).
  • 3 מצבי הפעלה (“רגיל”, ידני ומתוזמן – ראה בהמשך).

השימוש ב-Smart Trigger נועד להיות פשוט למדי. מחברים את ההתקן למצלמה, מבצעים צימוד (paring) מול המכשיר הנייד (מגוון המכשירים התומכים מצומצם יחסית בשלב זה בשל השימוש ב-Bluetooth 4.0 הקיים רק במכשירים חדשים יחסית – אפשר להניח כי ההיצע ישתפר במהלך השנה) ומתקינים את האפליקציה החינמית. השלב הבא הוא בחירה באחד ממצבי הפעולה – רגיל (מאפשר צילום פשוט בלחיצת כפתור – בדומה לשלט חוטי/אלחוטי פשוט), ידני (מאפשר צילום במצב bulb לחשיפות ארוכות) ומצב מתוזמן (מאפשר צילום רצף תמונות מתוזמנות – מתאים לצילומי Timelapse לדוגמא).

מחברים ומצלמים אלחוטית מהאייפון – Smart Trigger

Smart Trigger canon bt 2

סרטון רשמי המציג את ה-Smart Trigger

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=NXq_lJ6cHos[/youtube]

ל-Smart Trigger אין (בשלב זה לפחות) את היכולות המתקדמות שיש למכשירים מתקדמים דוגמת ה-CamRanger, אבל אם כל שאתם רוצים הוא לצלם מרחוק או לבצע חשיפות ארוכות או צילומי timelapse מבלי לגעת במצלמה ההתקן יכול להיות פיתרון לא רע בכלל – במיוחד כשלוקחים בחשבון את מחירו – 45 דולר בלבד (קיימת אפשרות למשלוח בינלאומי). שימו לב רק כי אתם בוחרים בהתקן המתאים למצלמה שלכם (ישנם שלושה סוגים התומכים ברוב מצלמות קנון ובכל המצלמות המקצועיות של ניקון – מצלמות ניקון DX מלבד ה-D300S אינן נתמכות בשלב זה).

ה-Smart Trigger והמארז

Smart Trigger canon bt 3

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב חדשות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *