ראשי חדשות CamRanger: שליטה אלחוטית במצלמה מהאייפד

CamRanger: שליטה אלחוטית במצלמה מהאייפד

2
0

יש כיום בשוק לא מעט פתרונות לשליטה אלחוטית במצלמה באמצעות התקנים ניידים כמו מכשירים סלולאריים, טבלטים ומחשבים. מסיבה זו לא קל להתבלט בשוק זה אך מוצר חדש אשר החל להימכר לא מזמן עשוי בכל זאת להביא כמה תכונות חדשות ומעניינות – הפרטים לפניכם.

ניקון מציעה כיום שליטה אלחוטית למרבית ליין המצלמות שלה (באמצעות התקן אלחוטי זעיר וזול עבור דגמי ה-D3200/D5200/D600 החדשים או התקנים יקרים יותר עבור הדגמים המקצועיים דוגמת ה-D800/D4- סיקרנו זאת בעבר), התמיכה של קנון מצומצמת יותר בשלב זה אך מצלמת ה-6D החדשה כוללת כידוע WIFI מובנה. האפליקציות של שתי החברות עדיין לא בשלות מספיק אך אפשר להניח כי ישופרו במידה מסויימת בעתיד. ישנם גם פתרונות נוספים דוגמת ה-CameraMator עליו דיווחנו כאן מוקדם יותר השנה אם כי רובם מוגבלים בכמות התכונות והשליטה שהם מאפשרים.

ה-CamRanger – הפיתרון האולטימטיבי לשליטה אלחוטית במצלמה

camranger 6

מוצר חדש בשם CamRanger עשוי לטרוף את הקלפים בתחום ולהציע מגוון עצום של יכולות שליטה בכל מצלמה של קנון או ניקון מן השנים האחרונות. ה-CamRanger הוא התקן WIFI המתחבר למצלמה באמצעות חיבור ה-USB ומשדר למכשיר אייפד/אייפון או אייפוד (תמיכה באנדרואיד צפויה להגיע בעתיד הקרוב וכך גם במחשבים ניידים). באמצעות אפליקציה חינמית ניתן לשלוט במגוון רחב ביותר של תכונות במצלמה וכן להוסיף למצלמה יכולות שלא קיימות בה באופן רגיל (כמו צילום Bulb, HDR תיוג GPS לתמונות ועוד). היתרון המרכזי הוא כמובן היכולת לצפות בתמונה בזמן אמת (או קרוב לזמן אמת ישנו פער זמן של כמה עשיריות שנייה בין מה שהמצלמה רואה למה שנראה על מסך האייפד)  על מסך גדול ולצלם.

  • מספק LiveView בעל קצב רענון של 6-18 פריימים לשנייה (בהתאם לאיכות החיבור האלחוטי ולדגם המצלמה הספציפי).
  • אפשרות לצילום סטילס או וידאו עם פוקוס באמצעות מסך המגע של ה-iPad.
  • שליטה מתקדמת בתכונות הבאות: מהירות תריס, צמצם, רגישות, מדידת אור, איזון ללבן, סוג תמונה (JPEG/RAW), מצב פוקוס (בניקון בלבד), פיצוי חשיפה ועוד.
  • פוקוס מגע בזמן צילום וידאו.
  • הוספת תג GPS לתמונות.
  • צילום תמונות HDR.
  • צילום BULB או intervalometer לחשיפות ארוכות.
  • צפייה בתמונות לאחר הצילום ב-100% (בדגמי קנון ניתן לצפות גם בתמונות RAW ב-100%). צפיה בתיקיית התמונות בכרטיס על מסך האייפד (גלריה).
  • יכולת ביצוע הערמות פוקוס (ראה מאמר שלנו בנושא).
  • מצב “לקוח” מאפשר להציג את התוצאה על יותר ממכשיר אייפד אחד בלי אפשרויות עריכת תמונה (נועד לצלמי סטודיו המעוניינים להציג תמונה ללקוחות בזמן אמת בסטודיו).
  • זמן סוללה אשר נע בין 3-6 שעות סוללה בהתאם לשימוש אך יכול להגיע גם עד 11 שעות במצב BULB או intervalometer. הטענה מ-USB או חשמל.
  • טווח – עד כ-45 מטרים (בין המצלמה לאייפד) – במקרים מסוימים ניתן להגיע עד טווח כפול עם ירידה מסוימת בביצועים.

השימושים לאמצעי כזה הם רבים ומגוונים – מצילום סטודיו, צילום מאקרו, חשיפות ארוכות בחוץ, צילום וידאו (כולל צילום על חצובות מרוחקות או מנופים) ועד צילום טבע ממרחק (בכדי לא להפחיד את בעלי החיים).

פוקוס באמצעות מגע ותכונות נוספות

 

camranger 5

סיקור מתערוכת PhotoPlus של ה-CamRanger

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=fNhxdQ1ejM4[/youtube]

המכשיר תומך במרבית המצלמות של קנון וניקון אם כי ישנן מגבלות מסויימות בהתאם לדגם הספציפי (מומלץ לקרוא את הטבלה הבאה המסבירה אילו תכונות נתמכות על ידי אילו מצלמות).

היסטוגרמה ומידע נוסף

camranger 4

למרות שהאפליקציה חינמית המשדר עצמו איננו זול. הוא נמכר כיום באתר החברה תמורת כ-300 דולרים אך ביחס לכמות האפשרויות המוצעות אפשר לומר שמדובר במחיר הוגן למדי.

תמונות נוספות המציגות את מגוון התכונות של האפליקציה

 

camranger 3

camranger 1

הדגמה של ה-CamRanger עם נרתיק הנשיאה מחוברת למצלמה לצורך צילומי מאקרו בשטח

camranger 2

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב חדשות

2 תגובות

  1. Avatar

    שפירא

    12/02/2014 ב 8:55 PM

    האם המוצר הזה לא אמור לעשות בעיות במכס מבחינת משרד תקשורת וכו׳?

    השב

  2. Avatar

    עידו גנוט

    12/02/2014 ב 10:57 PM

    אולי. לא ניסינו.

    השב

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *