ראשי חדשות פוטוקינה 2012: ראיון עם חברת סוני

פוטוקינה 2012: ראיון עם חברת סוני

2
0

אנו גאים לפרסם היום ראיון אותו קיימנו לפני מספר שבועות עם נציג חברת סוני במסגרת סדרת הראיונות המקיפים שלנו בתערוכת פוטוקינה 2012.

במסגרת תערוכת פוטוקינה 2012 אשר הסתיימה לפני מספר שבועות קיימנו ראיון מקיף  עם נציג חברת סוני אירופה – Yann Salmon Legagneur – מנהל שיווק בחברה העובד יחד עם עם מנהל התחום הבכיר של החברה באירופה מר. Takashi Yasuda אותו זכינו לראיין בתערוכת פוטוקינה 2010.

ה-NEX-6 בפוטוקינה 2012 (צילום: אופיר אילוז)

NEX 6 2

חלק גדול מהראיון עסק ב-NEX-6 וב-A99 החדשות – כזכור ערכנו סרטונים במהלך התערוכה הכוללים התנסות הן עם ה-NEX-6 והן עם מצלמת ה-A99 המקצועית.

ה-NEX-6 – מבט אחורי – עינית דיגיטלית היא העתיד על פי סוני (צילום: אופיר אילוז)

NEX 6 1

ראיון עם נציג סוני בתערוכת פוטוקינה 2012

מספר נקודות העולות מן הראיון (ראוי לציין כי מר. Legagneur איננו איש טכני אלא איש שיווק וחלק מהתשובות באות לידי ביטוי מבחינה זו):

  • סוני בהחלט בוחנת את האפשרות לשלב חיישן Full Frame גם בליין מצלמות ה-NEX אך הדבר לא צפוי בטווח המיידי.
  • שילוב GPS בתוך ליין ה-RX הוא בעייתי משיקולי מקום וגם פחות מתאים מבחינת קהל היעד. לגבי ליין ה-NEX נבחר לשלב WIFI ב-NEX-6 ולא GPS כנראה משיקולי מקום (Legagneur לא יכל היה לומר האם לא ניתן עקרונית לשלב גם GPS בתוך מצלמות ה-NEX ואפשר להניח כי הדבר אפשרי כפי שהוא אפשרי גם במצלמות קומפקטיות).
  • לסוני היה חשוב לשלב WIFI עם אפליקציות והיא עשתה זאת שני הדגמים החדשים שלה (ה-NEX-5R וה-NEX-6), לגבי דגמים עתידיים – Legagneur היה סקפטי האם ישולב WIFI גם בליין ה-NEX-3 הבסיסי יותר אך לדבריו בעתיד הכל אפשרי.
  • WIFI פחות רלוונטי לשתמשי ה-A99 לדברי Legagneur לעומת GPS – בכל הנוגע לאפשרות שילוב רכיב WIFI חיצוני אשר יאפשר העברת תמונות למחשב כרגע לסוני אין תוכניות בעניין.
  • המטרה העיקרית של האפליקציות היא איכות תמונה וערך מוסף לצלם, לסוני חשוב להיות מסוגלים לשלוט באפליקציות ולכן בשלב זה סוני לא מתכננת יצירת SDK למפתחים אשר יאפשר להם ליצור אפליקציות משלהם.
  • הכיסוי של נקודות הפוקוס על הפריים של מצלמת ה-A99 עומד על כ-35% – מצלמות סדרת ה-NEX מכסות 100% מן הפריים באמצעות טכנולוגיית הפוקוס מבוססת הקונטרסט. היכולת של -A99 לעקוב אחר עצמים נעים בתוך אותה מסגרת מרכזית שופרה באופן משמעותי (Legagneur לא ענה ישירות מדוע קשה להרחיב את אזור הכיסוי בפריים של נקודות הפוקוס ב-A99).
  • סוני הסופיה אפשרות ייחודית ב-A99 המשלבת מגביל פוקוס במצלמה עצמה (היא החברה הראשונה לעשות זאת). אנו הצענו את האפשרות הזאת בראיון שערכנו ב-2010 עם מר Takashi Yasuda ונראה כי סוני קיבלה פידבק דומה גם ממשתמשים אחרים ולכן החליטה לשלב את התכונה המקורית הזאת במצלמה המאפשרת למשתמש לבחור מרחק פוקוס נתון פשוט על ידי שימוש בגלגלות של המצלמה (לדוגמא המשתמש יכול לקבוע כי המצלמה תנסה לפקס מ-2 ועד 5 מטרים בלבד – דבר המשפר מאד את מהירות הפוקוס של המצלמה ומונע פספוסי פוקוס בעת צילום עצמים בתנועה).
  • סוני לא פוסלת באופן גורף עיניות אופטיות בעתיד אך בחברה מרגישים שטכנולוגיית עיניות ה-OLED הבשילה לרמה כזו שניתן לשלב אותה במצלמות מקצועיות.
  • לסוני יש כרגע שני סוגים של hotshoe בליין המצלמות – אחד תומך בעיניות דיגיטליות ואחד לא – בעתיד יכול להיות שסוני תיצור אחידות בליין ה-hotshoe שלה.

ה-A99 – הוידאו פותח יחד עם חטיבת הוידאו של החברה (צילום: אופיר אילוז)

A99 1

בימים הקרובים אנו צפויים לפרסם עוד מספר ראיונות מעמיקים מתערוכת פוטוקינה 2012 – את כולם תוכלו למצוא בעמוד המרוכז של ראיונות פוטוקינה 2012.

 צוות מגה פיקסל היה אורח חברת לייקה בתערוכת פוטוקינה
עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב חדשות

2 תגובות

  1. Avatar

    וירצר זאב

    05/12/2012 ב 7:33 PM

    אני מצלם עם RX100 פצצה קומפקטית!
    איכויות מדהימות.

    השב

  2. Avatar

    שלמה וולף

    06/12/2012 ב 12:47 PM

    לוירצר זאב האם אתה יכול להרחיב לגביי הRX100

    השב

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *