ראשי חדשות Kickstarter Digiplate: לצלם עם ה-Laptop

Digiplate: לצלם עם ה-Laptop

0
0

לא מעט צלמים היום מצלמים היישר אל תוך המחשב בזמן אמת. שיטת העבודה הזו נוחה בסטודיו אבל יכולה להתאים גם בצילומי חוץ מסוגים שונים. עד כה לא היו פתרונות נוחים במיוחד להצבת המחשב הנייד לצד המצלמה בסביבה משתנה, אך כל זה עשוי להפוך לנחלת העבר בקרוב אם פרויקט חדש בשם digiplate יצא לפועל. פלטת מתכת מחוררת ממנה מורכב ה-digiplate מאפשרת התקנה פשוטה ונוחה של מחשב ושורה של אביזרים והצבה על חצובה או מגוון התקנים אחרים בצמוד למצלמה לעבודה נוחה ופשוטה יותר.

עבודה עם מצלמה ישירות למחשב (פעולה המכונה בלעז tethered shooting) היא ממש לא קונספט חדש. גם ניקון וגם קנון מציעות תוכנות המאפשרות צילום בדרך זו, אלא שגם במצבים בהם היינו רוצים לצלם כך הדבר לא תמיד נוח משום שלא בכל מקום ישנו שולחן או מדף עליו נוכל להניח את המחשב במרחק מתאים ובגובה עבודה נוח בכדי שנוכל לצלם מבלי שנאלץ לרוץ בכל דקה אל המחשב.

ה-digiplate על זרוע מפרקית של מנפרוטו – עבודה נוחה יותר

digiplate 1

במטרה לפתור בעיה זו פיתח הצלם האמריקני Dana Neibert את ה-Digiplate – פלטת מתכת מחוררחת עליה ניתן לחבר בקלות מחשב נייד ובעזרת רכיבי מתכת (הכוללים ספוג זעיר להגנה) מאפשרים חיבור בטוח וחזק למחשב נייד (עד לגודל של 17 אינצ’). את היוזמה הזאת מקדם Neibert באתר kickstarter (איך לא), אשר רואה בחודשים האחרונים פריחה מדהימה של מוצרי עזר לתחום הצילום עליהם אנו מדווחים כאן באופן קבוע.

digiplate 3

הסרטון המציג את ה-Digiplate באתר kickstarter

ל-Digiplate פוטנציאל רחב לשימושים וחיבורים נוספים. Neibert כבר עובד על חיבור ייעודי להרדיסקים חיצוניים ובהחלט אפשר לחשוב על התקנים נוספים שניתן לחבר בצורה מאובטחת וחזקה אל הפלטה. אגב הפלטה עצמה ניתנת לחיבור לחצובה, זרוע מפרקית או למגוון רחב של התקנים אחרים באמצעות 5/8″ baby pin – אחד החיבורים הנפוצים ביותר בעולם הצילום – Neibert הדגים כמה אפשרויות בסרטון הבא:

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=8UaPLjWUpyU[/youtube]

ה-Digiplate גייס נכון לזמן כתיבת שורות אלו יותר מ-7500 דולר מתוך סכום מטרה של 20 אלף (לרשותו עוד למעלה מחודש ימים להשלמת המטרה) ומחיר על ערכה עומד כרגע על 225 דולר (לא כולל משלוח מחוץ לארה”ב).

digiplate 2

פרטיים נוספים ניתן למצוא בעמוד הקיקסטרטר של הפרויקט.

סרטון בו ניתן לראות כמה חזק החיבור של המחשב לפלטה

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=R9z5W3NF21s[/youtube]

סרטון בו נראים התקני החיבור לדיסקים חיצוניים בפעולה

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=-pA4TwNmo10[/youtube]

עדכון: סרטון שלישי המציג התקנה על חצובה עם מערכת עזר פשוטה ויעילה

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=TTTnYXA4Rr0[/youtube]

Neibert עורך בימים אלו גם תחרות אשר הפרס בה הוא תיק צילום מקצועי בשווי 330 דולר (פרטים).

עוד פרויקטים מגניבים מתחום הצילום ניתן למצוא בערוץ המיוחד ל-kickstarter ב-MegaPixel.

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב Kickstarter

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *