ראשי חדשות חשיפה: ניקון שוקלת הקמת מפעל באזור תפן

חשיפה: ניקון שוקלת הקמת מפעל באזור תפן

3
0

ידיעה זאת פורסמה ב-1 באפריל

לאחר שלפני שבועיים פורסמה ידיעה רשמית על פיה מתכננת חברת ניקון להעביר חלק מפעילות הייצור היפנית שלה לתאילנד אנו חושפים היום לראשונה כי החברה בוחנת כיום פתיחת מספר מפעלים חדשים באתרים שונים ברחבי העולם. מלבד גרמניה, מדינה בעלת מסורת ארוכת שנים בתחום הצילום, נשקלת על פי מידע שנמסר לנו, גם האפשרות לפתיחת מפעל או מעבדת מחקר ופיתוח באזור תפן שבגליל המערבי.

באופן היסטורי הפיתוח והייצור של חברת ניקון מאז היווסדה נעשו ביפן. בשנת 1991 החליטה החברה החלטה אסטרטגית לפתוח מפעל ייצור מחוץ לגבולות יפן. כך נולד המפעל הגדול ב-Ayuthaya צפונית לבנקוק. עשור מאוחר יותר כבר עבדו במפעל למעלה מ-2000 איש. עם השנים גדל המפעל מאד והייצור בו הורחב לדגמים נוספים (כיום מיוצרות מרבית מצלמות ועדשות החברה במפעל המעסיק מעל 10 אלפים עובדים).

עד לאסון רעידת האדמה והצונאמי לפני כחודש ביפן התחלק הייצור בין יפן לתאילנד כאשר בתאילנד מיוצרים בעיקר המצלמות בעלות החיישנים הקטנים (ליין המצלמות הקומפטיות והמצלמות בעלות חיישני ה-APS-C), בעוד שהמצלמות המקצועיות (בעלות חיישני ה-Full Frame) וחלק מן העדשות היקרות והמורכבות יותר מיוצרות ביפן.

האסון הוביל כאמור לשינוי מדיניות לפיו לפחות בעתיד הנראה לעין ייצורו גם הגופים המקצועיים במפעל בתאילנד (אין בידינו מידע בנוגע לעדשות). נושאים אלו כאמור פורסמו על ידי חברת ניקון באופן רשמי ונחשפו גם כאן לפני כשבועיים. המידע החדש אותו אנו מפרסמים היום לראשונה קשור בחשיבה מחדש של חברת ניקון בנוגע להרחבת פעילות החברה מחוץ לגבולות יפן. ל-MegaPixel נמסר בימים האחרונים מפי מקור המקורב לחברת ניקון כי בשלב זה מצויים על הפרק שני אתרי אפשריים. הראשון – בגרמניה, מדינה בעלת מסורת ארוכת שנים בתחום האופטיקה (המיקום המדויק שנבדק לא נמסר לנו בשלב זה). המיקום השני אשר נבדק הוא באזור תפן שבגליל המערבי.

גן התעשיה בתפן – צילום אוירי (קרדיט: iparks.co.il)

Tefen Nikon 2

בגן התעשייה בתפן שוכנים כיום כ-20 מפעלים שונים בניהם מפעלים של חברות בינלאומיות גדולות כגון ישקר וסנדיסק. אם אכן תפתח ניקון שלוחה בתפן יש להניח כי זו תתפקד יותר בתחום המו”פ בדגש על נושא התוכנה ולא בהכרח בנושאים הקלסיים הנוגעים לפיתוח וייצור אלקטרוניקה ואופטיקה אשר ימשיכו להתבצע ביפן/תאילנד (וכעת אולי בחלקם בגרמניה).

תפן – בקרוב גם ניקון? (iparks.co.il)

Tefen Nikon 1

בשנתיים האחרונות פועלת ניקון באופן נרחב מאחורי הקלעים בתחום התוכנה בדגש על אינטגרציה של נושא החדרת האינטרנט לתוך קו מוצריה. בדצמבר 2009 פרסמנו ידיעה בדבר שיתוף פעולה בין חברת WiLAN הקנדית הפועלת בתחום האינטרנט האלחוטי וחברת ניקון. שנה מאוחר יותר לערך פרסמנו ידיעה נוספת העוסקת בנושא ועיקרה ראיון עם Makoto Kimura – נשיא חברת ניקון. עד כה לא שיחררה החברה מוצרים בעלי תמיכת רשת ונראה כי העיכובים המתמשכים בנושא הובילו את החברה לבחון אפשרויות נוספות בניהן גם פתיחת השלוחה הישראלית.

אנו מקווים להביא עדכונים בקרוב ובתקווה גם אישור רשמי (או הכחשה) מחברת ניקון עצמה.

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב חדשות

3 תגובות

  1. Avatar

    adam_99

    08/04/2011 ב 11:34 AM

    להלן תשובת ניקון העולמית (שלחתי להם אימייל):
    Dear Sir/Madam,

    Thank you for our inquiry to Nikon Corporation.
    We are sorry. We cannot answer this kind of questions.

    Your kind understanding would be appreciated.

    Yours Truly,

    Nikon Corporation

    השב

  2. Avatar

    עידו גנוט

    11/04/2011 ב 9:17 AM

    🙂
    כפי שניתן לראות בשורה הראשונה הידיעה פורסמה ב-1 באפריל על כל המשתמע מכך. אבל טוב לדעת שניקון לא פוסלים על הסף שום אפשרות.

    השב

  3. Avatar

    martha

    03/12/2011 ב 9:45 PM

    יש עידכון חדש מאז פורסמה הכתבה? או שהמדינה סירבה לניקון חח

    השב

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *