ראשי מבזקים סוני תשיק ליין חדש של מצלמות תחת השם A7 C (וליין עדשות קומפקטיות)

סוני תשיק ליין חדש של מצלמות תחת השם A7 C (וליין עדשות קומפקטיות)

0
0

ידיעות המתפרסמות ברשת בימים האחרונים (עדיין כמובן בגדר שמועות) מדברות על כך שחברת סוני צפויה להשיק במהלך חודש ספטמבר הקרוב סדרה חדשה של מצלמות שהראשונה שבהם תקרא A7 C ויחד עימה גם ליין עדשות חדש.

כבר זמן רב שאנו שומעים על כך שסוני צפויה לתת תשובה למצלמות ה-Full Frame הזולות יחסית – ה-Z5 של ניקון ולקנון RP. עד כה הסתמכה סוני בעיקר על העובדה שהדורות הקודמים של סדרת ה-A7 (בדגש על ה-A7 II הנמכרת בחו”ל תמורת פחות מ-900 דולר כיום) ירדו מאד במחיר לאורך השנים אבל בסוני כנראה רצו מצלמה מודרנית וקטנה אפילו יותר ולא פחות חשוב – ליין עדשות קומפקטיות.

התוצאה – אם להאמין לדיווח מהאתר sonyalpharumors היא ליין מצלמות חדש שהמצלמה הראשונה בו תושק בקרוב תחת השם A7 C (ה-C עומד כנראה לייצג Compact) שצפוי להיות קטן משמעותית מליין ה-A7 (הגודל קרוב יותר ל-A6600) אך בעל חיישן FF ותושבת E כמובן.

התמונה שהתפרסמה באתר sonyalpharumors (לצרכי המחשה בלבד)

Sony A7c Kopie

הינה הפרטים שפורסמו על ידי האתר בנוגע למה שתביא עימה המצלמה החדשה:

  • המצלמה צפויה להיות מושקת סביב אמצע ספטמבר (קחו בחשבון שתאריכי השקה הם עניין גמיש כפי שראינו עם ה-A7S III).
  • למצלמה חיישן 24 מגה פיקסל FF (אולי זהה לזה שב-A7 III – אנו מרשים לעצמנו לשער אגב שהדבר אומר שה-A7 IV תגיע עם חיישן חדש).
  • גוף בגודל של ה-A6600 (לא ברור אם הכוונה לכך שמדובר בגוף של ה-A6600 עם מספר שינויים או בגוף חדש לגמרי אבל בגודל של מצלמת ה-APS-C).
  • המצלמה תעשה שימוש בסוללת ה-FZ100 של סוני.
  • למצלמה חיבור USB-C וכרטיס זיכרון (SD) יחיד.
  • למצלמה חיבור אוזניות ומיקרופון.
  • עינית “קופצת” בדומה לסדרת ה-R100.
  • מייצב מובנה בחיישן.
  • מסך מפרקי (בדומה ל-A7S III).

שתי פיסות מידע אחרות שפורסמו הפתיעו אותנו מאד. בעוד שדגמי ה-Z5 וה-RP של ניקון וקנון מתומחרים הרבה מתחת ל-2000 דולר (סביב 1600-1000 דולר בזמן כתיבת שורות אלו תלוי בקיט), סוני מכוונת גבוה יותר – סביב 2000 דולר. מה אם כך ההגיון בכך כשכבר עכשיו היא מוכרת את ה-A7 II שעודה מיוצרת (בנתיים לפחות) תמורת פחות מ-1000 דולר ואת ה-A7 III עצמה תמורת 2000 דולר (ובסיילים גם בפחות)? זאת ללא ספק שאלה טובה.

ההסבר מגיע אולי מקהל היעד אליו מכוונת סוני – ה-A7 C נועדה לכוון למי שמחפש מצלמה איכותית אבל קומפקטית לוולוגים (או מצלמה קטנה ומתקדמת לטיולים). בכדי להמתיק את גלולת המחיר ביחס ל-A7 III אפשר ונראה חלק מהיכולות של ה-A7S III (כולל מסך מפרקי, תפריטים משופרים ואולי גם חלק מסוים מיכולות הוידאו) בדגם החדש, מה שעשוי אולי להצדיק את מחירה הגבוה יחסית.

לא פחות מעניין לדעתנו הוא ליין עדשות חדש (שיתאים מן הסתם גם לדגמי המצלמות הקיימים של החברה, על פי הדיווח הוא יגיע עם שם הקוד V) וידגיש מאד קומפקטיות (אפשר להניח על חשבון צמצם) למי שזקוק לקיט צילום קומפקטי במיוחד לטיולים/וולוגים. אין בשלב זה שום פרטים אודות דגמים ספציפיים שאמורים להיות מושקים עם המצלמה אבל מדובר בצעד מעניין מצד סוני.

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב מבזקים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *