ראשי מבזקים עוד פרטים על החיישן הקעור של סוני והאם זוהתה ה-7D MKII במונדיאל?

עוד פרטים על החיישן הקעור של סוני והאם זוהתה ה-7D MKII במונדיאל?

2
0

שני נושאים עימנו הערב – הראשון נוגע לחיישן המהפכני של סוני עליו דיווחנו כאן בהרחבה לא מזמן והשני לאפשרות שנצפתה מצלמה חדשה של קנון במשחקי המונדיאל בברזיל.

נפתח עם סוני. האתר היפני Nikkei פרסם לאחרונה מידע נוסף על החיישן החדש של סוני והוא מעניין למדי – הינה הנקודות בתימצות:

  • כפי שכבר שיערנו – החיישן החדש צפוי להציג רגישות משופרת ביחס לחיישני הדור הנוכחי (נתון מרשים במיוחד כשלוקחים בחשבון שהחיישן בסוני A7S הוא כנראה כבר אחד הטובים בעולם בתחום זה אם לא הטוב שבהם).
  • מצלמה שעשתה שימוש בחיישן הציגה במבחנים הכהיית פינות מינימאלית ביותר (וכך גם עיוותים אחרים – לא דווח באיזו עדשה נעשה שימוש).
  • לחיישן החדשה תהיה רזולוציה נמוכה יותר מהדור הנוכחי של חיישני סוני (זאת נקודה מעניינת – במיוחד לאור העובדה שה-A7S היא מצלמה בעלת רזולוציה נמוכה מאד באופן יחסי לשוק כיום – 12 מגה פיקסל בלבד).
  • לסוני יש כבר עתה את האפשרות והיכולת לייצר את החיישן בייצור המוני (לא ברור האם היא כבר החלה לעשות זאת).
  • לסיום – יהיה מורכב מאד לייצר עדשות זום עבור החיישן החדש – נתון זה עשוי להגביל מאד את היכולת להשתמש בו לסוג מסוים מאד של מצלמות (לדוגמא סדרת ה-RX1 של סוני).

התמונה הראשונה שצולמה עם החיישן הקעור של סוני

Sony-curved-1

בכל הנוגע לקנון – אם לומר את האמת אנו מעט ספקנים ביחס לתמונה הבאה של הצלם המסומן בעיגול שהביא האתר NL:

7D-MKII-brazil

הטענה על פי האתר canonwatch היא שהצלם המדובר מצלם תמיד מאותה הנקודה עם אותו הציוד אשר עטוף תמיד בבד מסביב לכל המצלמה (דבר שלא נראה אצל צלמים אחרים בסביבה). האם זאת היא הוכחה מספיקה שמדובר במצלמה חדשה שקנון לא רוצה שתיחשף (העדשה מסגירה שמדובר בקנון)? אולי.

האם זאת הוכחה לכך שמדובר דווקא ב-7D הבאה? בכלל לא בטוח. מה שכן, אם המצלמה אכן צפויה להיות מוכרזת סביב חודש ספטמבר ולקראת תערוכת פוטוקינה 2014, אין זה מן הנמנע שהמצלמה כן תעשה ביקור חשאי כזה או אחר באירוע כמו המונדיאל – הזדמנות מצויינת לבחון יכולות של מצלמת ספורט מתקדמת בשטח.

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב מבזקים

2 תגובות

  1. Avatar

    david

    06/07/2014 ב 1:18 PM

    בכתבה הראשונה נאמר שהעדשות צפויות להיות פשוטות יותר עקב המבנה הקעור. להלן ציטוט:
    “אז מה היתרונות של חיישן קעור לעומת חיישן שטוח כפי שקיים כיום בכל המצלמות המסחריות?

    בעוד שחיישן רגיל (שטוח) זקוק לעדשה הכוללת מספר אלמנטים אופטיים שונים, הגאומטריה של חיישן קעור מאפשרת למתכננים להשתמש בעדשה יחידה (ניתן להבין מדוע מהתבוננות בתרשים הבא שפורסם כחלק מן המאמר של spectrum).”

    אז מה נכון? המבנה הקעור של החיישן מפשט את מבנה העדשות?

    השב

  2. Avatar

    עידו גנוט

    06/07/2014 ב 3:03 PM

    הוא מפשט כשמדובר בעדשות בעלות אורך מוקד יחיד אבל כנראה שישנה בעיה עם עדשות זום (לפחות לפי מה שמובא בידיעה מ-Nikkei).

    בגדול מה שאני מבין מכל הסיפור הוא שזה יתאים למצלמות כמו RX1 ודומותיהן – יהפוך אותן לקטנות מאד. אבל אם תרצה מצלמות כאלו אם זום תשכח מזה. ויותר מזה – זה לא יעשה שינוי במצלמות רפלקס/חסרות מראה בעתיד הנראה לעין עי לא תיצור מצלמה עם עדשות מתחלפות שעובדת רק עם עדשות פריים (למרות שלך תדע).

    השב

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *