ראשי מבזקים סוני תכריז בקרוב על עדשת זום סופר מהירה יחידה מסוגה?

סוני תכריז בקרוב על עדשת זום סופר מהירה יחידה מסוגה?

12
0

דיווח מעניין שהתפרסם לאחרונה ברשת חושף כי סוני עשויה להכריז בקרוב על עדשת 70-200 מ”מ בעלת צמצם f/2 קבוע.

עדשות זום מוגבלות בדרך כלל לצמצם f/2.8. בשנה שעברה חשפה סיגמא את עדשת ה-18-35 מ”מ בעלת צמצם f/1.8 אך זאת היא עדשה המיועדת לכסות חיישני APS-C בלבד. גם לחברת אולימפוס ישנן מספר עדשות זום מהירות (צמצם f/2) אך אלו מיועדות לכסות חיישנים קטנים אף יותר (4/3).

אם אכן מדויק הדיווח שהתפרסם לאחרונה נראה שזו תהיה הפעם הראשונה בה תוכרז עדשת זום המותאמת למצלמות בעלות חיישני Full Frame עם צמצם f/2 (לפחות ככל שזכור לנו מן השנים האחרונות). על פי הדיווח העדשה תוכרז בשבועות הקרובים (אולי לקראת תערוכת +CP ביפן), היא תתאים לתושבת A ומחירה יעמוד על כ-3000 דולר/יורו.

רק בכדי לסבר את האוזן – עדשת פריים בעלת צמצם f/2 באורך מוקד של 200 מ”מ דוגמת הניקון AF-S NIKKOR 200mm f/2G ED VR II שוקלת קרוב ל-3 ק”ג ועלותה קרוב ל-6000 דולר (!). כך שאם סוני תצליח לייצר עדשה (איכותית?) במחצית המחיר ובמשקל מתקבל על הדעת יהיה זה ללא ספק הישג מרשים.

עדשת ה-35-100 מ”מ f/2 של אולימפוס – סוני תכריז על מקבילה ל-Full Frame?

ZUIKO-DIGITAL-ED-35-100mm-1

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב מבזקים

12 תגובות

  1. Avatar

    פיטר

    14/01/2014 ב 4:13 PM

    “שאם סוני תצליח לייצר עדשה (איכותית?) במחצית המחיר ובמשקל מתקבל על הדעת יהיה זה ללא ספק הישג מרשים.”

    גם דירה זהה בגודלה בבאר שבע עולה חצי מחיר מת”א.
    שום דבר לא מרשים בסוני, רק הנסיונות האינסופיים במשך השנים ליצור משהו מרשים באמת מרשימה.

    השב

  2. Avatar

    עידו גנוט

    14/01/2014 ב 4:58 PM

    א. אין כיום עדשה כזאת. אם סוני תוציא אחת (וזה ממש לא בטוח) היא תהיה ייחודית.
    ב. לסוני יש הישגים מאד מרשימים בתחום הצילום – במיוחד כשמדובר בחיישנים ומצלמות (ראה למשל A7/R האחרונות).
    ג. בתחום העדשות לסוני הייתה/יש בעיה מסויימת – הם ניסו להתגבר עליה עם צייס – אבל העדשות הללו יקרות ומעטות יחסית. אפשר שעכשיו עם השת”פ החדש יחסית עם אולימפוס הם ינסו כיוון אחר – מעט יותר “עצמאי” ואולי העדשה הזאת תהיה סנונית ראשונה.

    השב

  3. Avatar

    פיטר

    14/01/2014 ב 5:13 PM

    סוני חברת אלקטרוניקה ומידיה.
    שום צלם מקצועי לא מגיע לאירוע עם מצלמת סוני בשום מקום בכדור הארץ.

    פלח השוק של קנוניקון הוא 80 אחוז. אכן,כמה יפניות מסתובבות בטוקיו עם סוני מירורלס אבל שמדובר במשימה שגובים עליה כסף והתוצאה צריכה להיות ללא דופי אין צלם אחד לרפואה שמעז להתעסק עם הצעצועים האלה.

    End Of Story!!!!

    השב

  4. Avatar

    עידו גנוט

    14/01/2014 ב 5:25 PM

    מבחינתך אולי זה סוף הסיפור זה לא המצב מבחינת סוני שמנסה פעם אחר פעם לתפוס נתח מהשוק המקצועי (ואגב יש צלמים מקצועיים שמצלמים עם סוני – לא רבים אבל יש – אני מכיר כמה, גם צלמי טבע וגם צלמים אחרים).

    ישראל אגב קיצונית מאד בדיכוטומיה שלה בקרב הצלמים המקצועיים (הרוב המוחלט בארץ מצלמים עם קנון – באחוזים גבוהים בהרבה מאשר בחו”ל להערכתי, סוני בארץ פשוט לא קיימת – הרבה בגלל הבעיות של היבואן).

    השב

  5. Avatar

    פיטר

    14/01/2014 ב 5:39 PM

    “אגב יש צלמים מקצועיים שמצלמים עם סוני – לא רבים”

    מעטים מאוד מאוד ובטוח שלא צלמי חתונות שצריך פוקוס מדוייק בתנאי תאורה נמוכים. הכשלונות של סוני במשך השנים צורבים סוני אלפא פיתוח של שנים שנזרק לפח הזבל כי הוא נכשל. מאיזו 200 היה רעש מטורף אם הית מוכר תמונה כזו היית מפוטר מיד כצלם ארועים.

    לאחרונה פתחתי תחביב מוזר תוך כדי פידול באופניים בטיילת ביפו עם ה7100 ובצמתי הרחובות ובעיקר באסיה אני נוהג להסתכל על מצלמות של אנשים וליזום שיחה, מעין סקר שוק לא מדעי קנון ניקון שולטים בגדול, המון FF גם לנשים שהם לא מקצועיות. מידי פעם איזה אסיאתית בקוואסן בנגקוק עם מירורלס אבל זה נדיר.

    אפילו במצלמות הביניים APSC התקופה של המירורס היה באזזז הסתימה והלקוחות חזרו למוצרים אמינים קרי קנוןניקון.

    בשוק המקצועי המצב איום ונורא,פלח השוק באחוזים של סוני נושק לאפס וזה עובדה!!! לא הדעה האישית שלי. יש ארגוני מחקר עם תוצאות מדוייקות של מכירות ואין בכלל על מה להתווכח.

    השב

  6. Avatar

    פיטר

    14/01/2014 ב 5:44 PM

    תיקון:-התקופה שבה היתה המירורלס באזזז…הסתיימה.

    השב

  7. Avatar

    עידו גנוט

    14/01/2014 ב 6:02 PM

    לא טענתי שיש יחס אחר בשוק המקצועי – אמרתי שזה לא האופן בו סוני רואה את הנושא. היא חברה חזקה עם שאיפות ויכולות פיתוח משמעותיות והם בהחלט עושים מאמץ להיכנס לשוק הזה למרות שכרגע הם לא שם מבחינת מכירות. האם בעתיד המצב ישתנה – אולי.

    לגבי הבאזז של החסרות מראה – הייתה ב-2013 ירידה במכירות אבל הייתה ירידה כללית בכל שוק הצילום (כולל רפלקס) – כתבנו על זה בהרחבה (בחודש הבא יתפרסמו הנתונים לכל שנת 2013 ואנחנו נפרסם עדכון). האם שוק חסרות המראה לא יגדל עוד – אני בספק. השוק הולך להשתנות בשלוש השנים הקרובות באופן די משמעותי – חברות יעלמו או ייבלעו וישארו פחות שחקניות במגרש. מעבר לכך היצרניות יתחילו להבין מה הקהל באמת רוצה – כרגע המצב הוא של נסיון מתמשך לחפש עוד גימיקים.

    השב

  8. Avatar

    אכילס

    14/01/2014 ב 6:10 PM

    1. עדיין מדובר בשמועות.

    2. סוני היא בהחלט לא הראשונה. דווקא סיגמא נחשבת לפורצת הדרך (ע״ע 18-35/f2)

    3. מזה כמה חודשים מתרוצצת שמועה עקשנית כי סיגמא עומדת להכריז על 24-70
    עם צמצם f/2

    השב

  9. Avatar

    פיטר

    14/01/2014 ב 6:14 PM

    הפעם אני מסכים עם הפוסט האחרון שלך, למרות שאני בטוח שהחברות דיי יודעות מה הלקוח רוצה אולם מנסות לטפטף את זה בהדרגה לאורך של שנים כדי שללקוחות תהיה מוטיבציה לשדרג.

    השב

  10. Avatar

    עידו גנוט

    14/01/2014 ב 6:20 PM

    אכילס – בהחלט מדובר בשמועה (זה מתוייג כך באופן ברור). אם קראת את הידיעה הזכרנו את ה-18-35 מ”מ (היא f/1.8 לא f/2) אבל היא עדשת קרופ לא FF. לגבי ה-24-70 F2 גם אותה הזכרנו אמש בסיכום CES אבל היא כאמור לא הוכרזה עדיין ולא בטוח שתוכרז כל כך בקרוב – כך שסוני עדיין עשויה להיות ראשונה.

    השב

  11. Avatar

    רותי

    15/01/2014 ב 5:15 AM

    פיטר, באמת, מה עובר עליך ?

    אתה באמת מאמין בכל הסיסמאות הריקות האלה שאתה כותב ?

    “…שום דבר לא מרשים בסוני…”

    “…אין צלם אחד לרפואה שמעז להתעסק עם הצעצועים האלה…”

    “…מאיזו 200 היה רעש מטורף…”

    “…אין בכלל על מה להתווכח…”

    זו הפגנת שטף של חוסר-ידע, דיעות-קדומות והתייחסות ברמה של סיסמאות נבובות ולא-רלוונטיות, וגם לא מציאותיות, סתם הייפ של סיסמאות.

    1. רוב החיישנים של ניקון בעשר השנים האחרונות היו עד היום מתוצרת סוני.

    2. רוב המצלמות של סוני השתמשו בעשר השנים האחרונות בעדשות של צייס, ביניהן כמה עדשות שבקנון או ניקון יכלו רק לחלום עליהן מהבחינה של איכות אופטית.

    3. העדפה סטטיסטית של לקוחות איננה, ומעולם לא היתה, מדד של איכות, אחרת לייקה, האסלבלד וסינר, היו הופכות לחברות הצילום הפופולריות בעולם.

    ואחר כך אתה רותח או מתפלא שמתייחסים אליך כמו אל אסטרונאוט שחי בעולם דימיוני שהוא המציא לעצמו.

    השב

  12. Avatar

    אדי

    15/01/2014 ב 7:37 PM

    נשמע מבטיח. מעניין אם סוני יחזרו למצלמות רפלקס כמו פעם. נראה כאילו הם נטשו את ה SLR לטובת EVF וזה לא קנה לו הרבה חסידים.

    לרותי, מה עובר עליך ?
    זכותו של פיטר לכתוב מה שמתחשק לו.

    השב

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *