ראשי מבזקים סיגמא – ליין חדש של עדשות סופר-טלפוטו בשנה הבא?

סיגמא – ליין חדש של עדשות סופר-טלפוטו בשנה הבא?

20
0

ידיעות המתפרסמות ברשת בתקופה האחרונה מדברות על שורה של מוצרים מעניינים עליהן עובדים לכאורה בחברת סיגמא בימים אלו – בין עדשת 24 מ"מ מהירה במיוחד ועדשת 24-70 מ"מ f/2 מיוצבת כעת מגיעים גם דיבורים על דור סופר-טלפוטו חדש.

על פי ידיעה קצרה אשר התפרסמה אמש, בסיגמא יכריזו כנראה בשנה הבאה (פוטוקינה 2014?) על סדרה שלמה של עדשות טלפוטו – 300 ו-400 מ"מ f/2.8 ו-500 ו-600 מ"מ f/4 כולן מיוצבות כמובן.

חשוב לזכור כי גם אם אכן יכריזו בסיגמא על ליין חדש של עדשות סופר-טלפוטו ארוכות אשר יהיו זולות משמעותית מאלו של קנון/ניקון – אלו עדיין יהיו יקרות למדי (גם מחצית ממחירן של מרבית עדשות הסופר-טלפוטו מן הליין החדש של קנון וניקון מסתכם באלפים רבים של דולרים – לשם השוואה – מחירה של עדשת ה-500 מ"מ f/4.5 הנוכחית של סיגמא עומד על כ-4500 דולר).

סיגמא – הפתעות רבות בחודשים הקרובים?

Sigma booth photokina 2012

טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב מבזקים

20 תגובות

  1. פיטר

    27/08/2013 ב 10:13 PM

    אין יותר גרוע מעדשות צד שלישי.עדיף להשקיע ולקנות קנון או ניקון
    למי שרוצה פוקוס כמו שצריך.

    השב

  2. עידו גנוט

    28/08/2013 ב 12:24 AM

    נכון, זאת הסיבה מדוע ה-18-35 מ"מ f/1.8 החדשה של סיגמא נחשבת אחת העדשות הגרועות של הזמן האחרון (יחד עם ה-35 מ"מ f/1.4 שלהם).

    השב

  3. פיטר

    28/08/2013 ב 3:30 PM

    הסיפור אפילו יותר גרוע, קניתי ניקון 7100 שהיא מצלמה מדהימה
    אבל אין לניקון שום עדשת פריים עם מפתח 1.4 שהיא 50mm או 35mm אקוויולנט. (שזה 24mm או 30mm)

    ולכן או שאני נאלץ לצאת להרפתקאות עם יצרני צד שלישי.(ולבצע אינסוף נסיונות כיול עבור כל מרחק). או לעבור לפול פריים.

    אבל בפול פריים מקבלים אומנם 50mm במחיר סביר אבל עבור 35mm או 24mm צריך לפתוח פנסיה.

    זהו,סיימתי ליילל.

    השב

  4. עידו גנוט

    28/08/2013 ב 4:36 PM

    אם לא הבנת הייתי ציני. שתי העדשות הללו הן הטופ של הטופ שיש היום להשיג (לא מסיגמא אלא בכלל). ליין ה-ART של סיגמא זוכה לציונים הגבוהים ביותר כיום בכל המבחנים (אנו נבחן בקרוב בעצמנו את ה-18-35 מ"מ – יש עיכוב קל עם הגרסה לניקון כרגע).

    אני לא יודע על מה אתה מדבר אבל לניקון יש עדשת 35 מ"מ f/1.4 (יקרה כמובן) שהיא 50 מ"מ אקוויולנטית ויש לניקון גם עדשת 24 מ"מ f/1.4 (גם היא מאד יקרה מן הסתם) שתיהן כמובן ל-FX כי ניקון לא מייצרת עדשות DX מקצועיות (פרט אולי ל-17-55 מ"מ שהייתה ה-DX הראשונה ומאז הם שינו כיוון) – עסקנו בכך בכל הראיונות שלנו איתם ואין חדש בנושא (והם לא מודים בזה כמובן).

    בקיצור תפסיק ליילל ולך תצלם.

    השב

  5. פיטר

    28/08/2013 ב 4:51 PM

    אולי לא היתי ברור אבל חוויתי בעיות פוקוס בכל עדשה של צד שלישי שיש ברשותי. front/back focus והחמצות בפוקוס.

    ניתן לראות בביקורות הקונים באמזון דיווחים רבים מאוד על בעיות דומות שלא ניתן לפתור בעזרת AF Fine-Tune

    למשל סיגמה 30 1.4 החדשה. זה גם הסיבה שהם מוכרים "תחנת עגינה" לכיול פוקוס

    http://www.amazon.com/Sigma-Canon-Digital-Cameras-Black/product-reviews/B00BQXL8BU/ref=cm_cr_pr_btm_link_2?ie=UTF8&pageNumber=2&showViewpoints=0&sortBy=byRankDescending

    השב

  6. עידו גנוט

    28/08/2013 ב 5:37 PM

    הסיגמא 30 מ"מ החדשה פחות איכותית מה-35 מ"מ החדשה – לתשומת לבך.

    ואכן פיתרון תחנת "העגינה" הוא ייחודי לסיגמא ונועד לספק תיקונים עדינים ויכולות שלא קיימות כיום אצל אף יצרן – זה עוד מוצר שאנחנו מקווים לבדוק בהמשך.

    יש בעיות שונות ומשונות עם יצרניות צד שלישי (בקרוב נפרסם ביקורת עם בעיה שנוגעת למשל ספציפית ל-D7100) אבל בגדול סיגמא רחוקה מאד מלהיות "גרועה" – היא השתפרה מאד בשנים האחרונות וליין ה-ART הוא באמת יוצא דופן בשוק העדשות כיום.

    השב

  7. פיטר

    28/08/2013 ב 6:50 PM

    יש לזכור שבעיות פוקוס יכולות להופיע לאחר מספר שבועות, ולכן רוב אתרי ה-Review רק מתיחסים לאיכויות האופטיות שהם לרוב טובות מאוד והסיגמות החדשות אכן חדות בטירוף בעלות בוקה ומרקם צבע מרשים.

    רק לאחרונה קניתי Tamron 24-70 2.8vc ולאחר מספר שבועות נאלצתי לכייל את הפוקוס ללא הצלחה על הדי 7100.(הכיול די הצליח באורך מוקד הנמוך אבל עדיין יש סטיות פוקוס מעל 60mm)

    לא רק זה גם המייצב נותן "בעיטה" באורך מוקד של 70mm דבר שגורם לטישטוש בתמונה. (אפשר בקלות למצוא דיווחים בפורומים שהבעיה אכו קיימת). בנוסף לוקח למייצב 3 שניות לפעול ב-70mm וכשניה ב-24mm.

    מחר אני מתייצב אצל ארליך עם המצלמה והעדשה כדי שהם יכיילו לי את הפוקוס בצורה מיקצועית במעבדה.

    השב

  8. עידו גנוט

    28/08/2013 ב 7:30 PM

    הדבר היחיד שאני יודע על הטמרון הוא שלאלמנט הקדמי יש נטיה "ליפול" במקרים מסוימים (לא אצל כל אחד כמובן).

    לגבי פוקוס – מה שסיגמא הוציאו הוא חסר תקדים – אין היום באף עדשה של אף חברה אחרת יכולת לבצע תיקוני פוקוס כל כך מדויקים עם שום עדשה.

    אני לא יודע מה אתה מצלם אבל לא היה לי אישית צורך לבצע תיקוני פוקוס בשום עדשה שלי או בשום עדשה שקיבלנו לביקורת (והיו כבר לא מעט ואנחנו כרגע בדרך עם עוד 2) – ואני בהחלט לא חושב שאני לא רגיש לנושא הפוקוס – להפך פוקוס (דיוק ובעיקר מהירות) הוא אחד הנושאים שהכי חשובים לי בעדשה – ודווקא מנוע הפוקוס של סיגמא בעיני עושה יופי של עבודה – הרבה יותר ממה שתמצא בעדשות הבסיסיות של ניקון לדוגמא (שלא לדבר על איכות הבנייה הגרועה של מרבית עדשות הקרופ של ניקון לעומת איכות הבנייה המצויינת של סיגמא).

    השב

  9. יאיר

    29/08/2013 ב 12:01 PM

    מחכה בקוצר רוח לביקורת על ה- 18-35 מ"מ f/1.8 של סיגמא, כנראה שזו תהייה העדשה הבאה שלי- גם המחיר לא בשמים יחסית (ניקון D7100).

    השב

  10. עידו גנוט

    29/08/2013 ב 2:22 PM

    כאמור יש עיכוב עם הגרסה לניקון לדעתי עד סוף ספטמבר – אנחנו מבררים מה קורה עם היבואן.

    השב

  11. פיטר

    29/08/2013 ב 6:02 PM

    ה- 18-35 מ"מ f/1.8 של סיגמא היא מוצר נפלא על פי הביקורות אולם היא משקולת על ה-7100. מעל 800 גרם של זכוכית. למי שיכול לאזן את המשקל על גוף המצלמה.

    השב

  12. עידו גנוט

    29/08/2013 ב 7:34 PM

    אתה ממשיך להגזים. ה-105 מ"מ של ניקון שוקלת כמעט 800 גרם – אין שום בעיה לעבוד איתה על ה-D7100 (אני עושה זאת כל העת).

    השב

  13. פיטר

    29/08/2013 ב 9:21 PM

    מי שמטייל כמוני בחול יעדיף עדשת פריים או זום קלה. הסיגמה שלי 30mm f1.4 מהווה עבורי חסם עליון מבחינת משקל על ה-7100. בתיק אני שם את הטוקינה 11-16 וזהו. מי שנופל על עותק תקין של הסיגמה 30 1.4 מבחינת פוקוס לא יסתכל על שום עדשה אחרת מבחינת יחס איכות/משקל.עדשת פורטרטים ולילה פנטסטית.

    הטמרון 24-70 שלי ששוקלת 800 גרם בתהליכי מכירה. אני לא צלם חתונות ולסחוב משקולות בחול זה לא בדיוק כיף אבל כל אחד והצרכים שלו. מה שכתבתי זה העדפה אישית וללא הכללה גורפת, ולכן לא מדוייק לכנות מישהו שלא מעוניין לטייל עם קילו וחצי במשך כל היום(700 גוף+800 עדשה) מגזימן.

    המגמה כיום למעבר למצלמות ועדשות קלות תמשיך.

    השב

  14. עידו גנוט

    29/08/2013 ב 9:34 PM

    בוודאי שזו הגזמה – רוב הצלמים (ואני מכיר לא מעט צלמות – כולל בחורות קטנות מאד) מסוגלים להתמודד בצורה סבירה עם מצלמה בינונית ועדשה כמו ה-24-70 מ"מ (של קנון ניקון לא הטמרון) ביום צילום שלם.

    אני אישית הסתובבתי בניו יורק במשך שבועיים עם הליכות ארוכות מאד מהבוקר עד הערב עם 5 עדשות על הגב (כולל 70-200 מ"מ) ולא הייתי מאגיסט בצבא.

    אם אתה רוצה סט קל לך על חסרות מראה – מצד שני אם אתה כל כך רגיש לנושא הפוקוס אתה תחזור מהר חזרה לרפלקס כי הטכנולוגיה ממש לא שם.

    השב

  15. פיטר

    29/08/2013 ב 10:18 PM

    האמת שאכן אני כל הזמן רואה בתאילנד בחורות עם חמש די 3 ו-24-70 אל.
    אני מאוד אוהב לצלם בחורות שמסתובבות עם FF ועדשות אל יקרות.
    הנה דוגמה לקרופ מהטיול האחרון. (ניתן לראות בהגדלה את הטבעת האדומה)

    http://masters.galleries.dpreview.com.s3.amazonaws.com/2674907.jpg?AWSAccessKeyId=14Y3MT0G2J4Y72K3ZXR2&Expires=1377803721&Signature=d9A%2fOjC7676T9xosXPJI0f0HssU%3d

    למרות שמכרתי בעבר D700 בגלל המשקל, אחזור ל-FF בעתיד בגלל יכולות האיזו והעדשות הפריים של ניקון המיועדות ל-FF.

    השב

  16. עידו גנוט

    29/08/2013 ב 10:32 PM

    נו אז לא הבנתי מה הבעיה עם עדשה של 800 גרם כמו ה-18-35 מ"מ?

    ואם כבר, אז העדשה שאנחנו בוחנים עכשיו היא באמת ג'אמוס (ה-80-400 מ"מ החדשה של ניקון) – עם זאת לא הייתי ממליץ להסתובב כל היום בטיול למרות שזה כנראה בדיוק מה שאצטרך לעשות בקרוב…

    השב

  17. פיטר

    30/08/2013 ב 2:57 PM

    עדשות כמו הטמרון 24-70 או הסיגמה 18-35 מושכות את העדשה למטה כאשר הם פתוחות בפול זום. כדי לאזן את המשקל נדרש גוף גדול פיזית או עם גריפ.

    בנוסף, צינור כמו הטמרון הוא לא במיוחד דיסקרטי ולכן מושך את העין ברחוב. (אני לא צלם טבע).

    שוב, זה עניין של העדפה: גמישות כנגד משקל ודיסקרטיות. כל מה שכתבתי על שימוש בעדשות פריים כדי להוריד משקל זה העדפה אישית בלבד.

    בנושא הפוקוס: מעניין יהיה לשאול את סיגמה בעדינות מדוע צריך תחנת עגינה
    לשם כיול ולמה הכיול לא מתבצע במפעל.(פחות QA?) ומדוע עדשות של קנון וניקון אפילו הזולות ביותר מפוקסות בדיוק. מי שקונה עדשות צד שלישי ללא יכולת AF-Fine Tune בגוף, יהיה דיי מסכן.(או שיכייל במעבדה).

    אין ספק שסיגמה מתחילה לנגוס את הגדולות ומשתלטות חזק על נתח שוק יותר ויותר. היצרניות קנוניקון אינם מזדרזות להוריד מחירים או להציב תחרות ראויה למשל בעדשות ה-DX. נראה כאילו לניקון כבר לא אכפת מעדשות קרופ.

    מתכנן לבקר בפוטוקינה שנה הבאה בגרמניה, להציק קצת בשאלות ואפילו לשכתב את התשובות ולפרסם אותם באתר זה עבור הקוראים.

    השב

  18. עידו גנוט

    30/08/2013 ב 6:01 PM

    אני ממש לא חושב שהמתאם החדש של סיגמא מגיע במקום כיול במפעל. הוא פשוט מאפשר כיול עדין יותר עם שלל אופציות מעניינות מאד שלא קיימות אצל יצרנים אחרים בכלל (כמו כיול של אורכי מוקד ספציפיים עוד) – ראה סרטון:
    http://lensvid.com/gear/sigma-shows-its-usb-dock-in-action/

    כשאני אנסה את ה-18-35 מ"מ אגיד לך אם יש משיכה כלשהי – עם ה-105 מ"מ של ניקון אין לי שום משיכה (היא לא קלה וקצת "שמנמנה" אבל היא בסדר גמור על גוף בינוני כמו D7100 בלי שום גריפ).

    עם כל הכבוד, כאדם פרטי אתה לא תקבל שום תשובות רציניות בפוטוקינה. האנשים שעומדים בדרך כלל בדוכנים בחוץ הם כמעט תמיד לא אנשי המקצוע או המהנדסים של החברות אלא סתם גרמניות חביבות שלקחו אותם לכמה ימי עבודה או במקרה הטוב עובדים זוטרים יחסית של החברה (תלוי בדוכן). כמי שזאת תהיה הפוטוקינה ה-3 שלו אחרי עשרות רבות של ראיונות אני יכול להגיד לך שמרוב היצרניות קשה גם לנו (ואנחנו הגוף שעושה הכי הרבה ראיונות בעולם הצילום) להוציא מידע.

    השב

  19. עידו גנוט

    30/08/2013 ב 6:01 PM

    מעבר לכך זה אירוע נהדר ואני ממליץ בחום לבקר לכל מי שאוהב צילום/ציוד (למרות שהוא מאד מצטמק בשנים האחרונות ביחד עם כל שוק הצילום).

    השב

  20. דן אטלס

    05/09/2013 ב 1:51 PM

    בתיק אחד קטן:
    NEX-6 + 18-200 ו- HX300 סופרזום X50 ואני מסודר.

    השב

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *