ראשי מבזקים מקבץ מבזקי צילום לסוף השבוע (29/12/2012)

מקבץ מבזקי צילום לסוף השבוע (29/12/2012)

0
0

כבכול שבוע אנו מביאים לכם שורה של נושאים מסקרנים אשר היו השבוע בשולי החדשות ולא זכו לידיעות נפרדות וזאת במסגרת פינת סיכום מבזקי הצילום השבועיים של MegaPixel.

  • נפתח בקצת מידע אפשרי ומעניין (גם אם לא חדש) בנוגע ל-7D Mark II של קנון. שני מקורות שונים סיפקו לאחרונה מפרטים אפשריים עם הבדלים מסוימים עבור מחליפתה של ה-7D הוותיקה של קנון אשר צפויה להיות מוכרזת במהלך 2013 במקביל להכרזתה של ה-D400 של ניקון. המפרט האפשרי הראשון (והסטנדרטי למדי) מדבר על חיישן 21 מגה פיקסל חדש, מהירות צילום של 10 פריימים לשנייה, רגישות של 100-25,600 ISO, הכרזה סביב חודש בפרואר וזמינות באפריל 2013. המפרט המעט יותר מעניין מדבר על דגם בעל תכונות כלליות דומות אך מעבד שונה – במקום שני מעבד +Digic 5 – תגיע המצלמה עם מעבד Digic 6 חדש אשר ישמש במספר דגמים נוספים שיוכזו ב-2013 (ראה בהמשך). (מקור).
  • הקנון EOS 3D הוזכרה כאן לא אחת בעבר. השם שלה צף לאחרונה שוב כשם הדגם האפשרי למצלמה מקצועית מרובת פיקסלים (סביב 50 מגה פיקסל) אשר תוכרז בסוף שנת 2013 או ראשית 2014. גם מצלמה זאת תעשה לכאורה שימוש במעבד החדש אותו מפתחת קנון. (מקור).
  • ישנן ידיעות מעניינות ועל פיהן קנון מתכננת בנוסף למספר מצלמות סטילס רפלקסיות גם מצלמת וידאו רפלקסית (בדומה ל-1D-C אשר מכירתה תחל בימים הקרובים). המצלמה החדשה תהיה כנראה קטנה משמעותית וזולה הרבה יותר ולא תכלול אפשרות לוידאו 4K. אפשר והיא תתבסס על מצלמת ה-7D MKII העתידית – ימים יגידו (מקור).

אחות קטנה ל-1D-C של קנון – ב-2013? (צילום: אופיר אילוז)

1D C small

  • נסיים עם קנון להיום עם ידיעה העוסקת במידע אשר פורסם ברחבי הרשת (וגם כאן אצלנו) ועל פיו קנון הפסיקה לייצר את מצלמת ה-5D MARK II. ובכן, למרות שהמצלמה מופיעה כ-discontinued באתר קנון יפן, בחברת קנון ארה”ב לא ממש שמעו על כך ובתגובה רשמית של החברה נמסר כי הם לא עודכנו בנושא ומבחינתם המצלמה ממשיכה להימכר – אז מי צודק – קנון יפן או קנון ארה”ב?
  • ידיעה מעניינת מכיוון אחר מביאה לנו פרטים חדשים ואפשריים על המחליפה של המצלמה הקומפקטית המתקדמת של חברת פוג’יפילם – ה-X20. מצלמה זאת (אשר צפויה להיכנס לשוק רווי תחרות בהרבה מאז שוחחרה ה-X10 הנוכחית) צפויה לכלול חיישן  גדול יחסית – 2/3 בן 14 מגה פיקסל, עדשה מעניינת מאד – 24-120 מ”מ (בשווה ערך ב-35 מ”מ כמובן) בעלת צמצם f/1.8-f/2.8, מהירות צילום של עד 10 פריימים לשנייה, רגישות מקסימאלית של 12,800 ISO, מסך ברזולוציה גבוהה ועינית אופטית. המצלמה צפויה להיות מושקת בחודש הקרוב (ב-CES או לכל המאוחר בתערוכת +CP ביפן). (מקור).
  • אולימפוס רשמה כמה פטנטים מעניינים לעדשות זום רחבות לאחרונה כולל פטנטים על עדשות 16-60 מ”מ, 12-70 מ”מ, 12-82 מ”מ ו-12-94 מ”מ וכן עדשת 14-70 מ”מ (מעט פחות רחבה). הצמצמים בכל המקרים נעים סביב f/4-f/5.7 לערך – לא מרשים במיוחד אם להודות על האמת… (מקור).
  • אם כבר פטנטים, ניקון רשמה פטנט על מסך שקוף למחצה. הרעיון (אם הבנו נכון את התרגום מיפנית) הוא ליצור מסך שקוף למחצה ומתהפך אשר יוכל להפוך לעינית גדולה עם כיסוי מלא עבור מצלמות קומפקטיות. לא הבנתם על מה אנחנו מדברים – תסתכלו בתמונות בקישור הבא.
  • מליארדר חדש נולד לאחרונה והוא בסך הכל בן 36. שמו Nicholas Woodman. איך זה קשור לצילום אתם שואלים? ובכן, Woodman הוא המייסד והבעלים של חברת GoPro המפתחת ומייצרת מצלמות אקסטרים, ולאחרונה הוא מכר קצת פחות מ-9% מחברת האם של GoPro תמורת סכום דמיוני של 200 מליון דולר – מה שהופך את ההון המוערך שלו לשווה למעלה מ-1.7 מליארד דולר – מי אמר שאין כסף בתעשיית הצילום? (מקור).
עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב מבזקים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *