ראשי מבזקים מקבץ מבזקי צילום לסוף השבוע (29/9/2012)

מקבץ מבזקי צילום לסוף השבוע (29/9/2012)

0
0

כבכול שבוע אנו מביאים לכם שורה של נושאים מסקרנים אשר היו השבוע בשולי החדשות ולא זכו לידיעות נפרדות וזאת במסגרת פינת סיכום מבזקי הצילום השבועיים של MegaPixel.

לאחר הפוגה קלה בשל תערוכת פוטוקינה 2012, המבזקים חוזרים למתכונת מלאה עם מגוון רחב של עדכונים – חלקם קשורים לתערוכה הגדולה וחלקם עוסקים בנושאים אחרים.
  • העסקה בין סוני לאולימפוס קיבלה סוף סוף תוקף רשמי (אחרי ידיעות והכחשות). מעתה לחברת סוני 11.46 אחוזי שליטה בחברת אולימפוס. חלק גדול משיתוף הפעולה קשור לחטיבה הרפואית המצליחה של אולימפוס, אך גם בתחום הצילום אולימפוס צפויה לקבל חיזוק בתחום החיישנים (החיישן ב-OM-D הוא כנראה רק הסנונית הראשונה), ולספק לסוני ידע ופטנטים בתחום המצלמות חסרות המראה (אותנו דווקא היה מעניין לראות שיתוף פעולה בתחום האופטיקה החזק מאד אצל אולימפוס). אגב בראיון שקיימנו עם אולימפוס בפוטוקינה התחמקה נציגת החברה באלגנטיות מן הנושא (כפי הנראה ההסכם טרם נחתם באותו זמן).
  • חברת אדובי הכריזה על עדכון חשוב לתוכנת הפוטושופ CS6 הכולל תיקונים קריטיים רבים וכן עדכוני יציבות, אבטחה וביצועים. ניתן להוריד את העדכון (גרסה 13.0.1.1) עבור מחשבי PC מהקישור הבא ועבור מק מהקישור הבא. בנוסף הכריזה החברה גם על גרסת Adobe Bridge חדשה (CS6 5.0.1.1ׂׂ) אותה ניתן להוריד מאתר אדובי עבור מערכות הפעלה 32 ביט או 64 ביט (תודה לעופר גתי על המידע.  גם אתם מוזמנים לשלוח אלינו ידיעות מעניינות בנושאי צילום).

Photoshopx CS6 box

  • ידיעות הולכות ומתרבות בנוגע למצלמה המקצועית העתידית של חברת קנון. אין אמנם בשלב זה בהירות בנוגע לשמה של המצלמה, אך הגוף כנראה יהיה מבוסס על ה-1D-X אלא שלמצלמה יהיה חיישן חדש בן 46 מגה פיקסל עם דגש על נושא הטווח הדינאמי (בו הובילו עד כה חיישני סוני). בנוסף ישנם דיבורים על גרסה חדשה לעדשת ה-35 המהירה של קנון (EF 35 f/1.4L II) ואולי גם שתי עדשות 300 ו-400 מ”מ f/4 חדשות. מה שאפשר לומר בוודאות גמורה הוא כי צפויה הכרזה על עדשת ה-EF 200-400 f/4L IS 1.4x וזאת תגיע בסופו של דבר (אנו ראינו אבטיפוס של העדשה בפוטוקינה במסיבת העיתונאים של החברה). השאלה הפתוחה היא כמובן רק מתי (לחברה היסטוריה של עיכובים בהחדרת עדשות לשוק בתקופה האחרונה). אנו מהמרים כי העדשה תגיע לשוק לפני תערוכת +CP שתתקיים ביפן בסוף חודש ינואר 2013 (מקור: canonrumors).

עדשת ה-EF 200-400 f/4L IS 1.4x של קנון בפוטוקינה (צילום: אופיר אילוז)

Canon 200 400mm photokina 2012

  • חברת מנפרוטו לא השתתפה בתערוכת פוטוקינה 2012 (החלטה עסקית מעט מפתיעה), אך היא בהחלט מכריזה על מוצרים חדשים. לקראת סוף השבוע הכריזה החברה על מוצר שונה – KLYP, מארז למכשירי אייפון המאפשר הצמדת חצובה זעירה מצד אחד ותאורת LED קטנה לצילום וידאו מצד שני. אפשר להניח כי אם ההתקן יזכה להצלחה נראה ליין חדש של מנפרוטו עבור מכשירים סלולאריים.

סרטון קצר המציג את ה-KLYP

[vimeo]https://vimeo.com/49314117[/vimeo]

  • למי שמעלה כמות גדולה של סרטונים ל-Youtube ומעוניין להורידם באיכות מקור – מעתה האפשרות קיימת. הדבר מאפשר סוג נוסף של גיבוי והוא חלק מיוזמה כללית של גוגל לאפשר הורדה של תכנים אותם מעלים משתמשים לשרתי החברה במגוון שירותים באופן נוח. השירות ניתן כחלק מגוגל Takeout.
עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב מבזקים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *