ראשי מבזקים לייקה: M10, חסרת מראה והרבה הרבה כסף

לייקה: M10, חסרת מראה והרבה הרבה כסף

0
0

בתקופה האחרונה היה שקט למדי מכיוונה של חברת לייקה, אלא שמתחת לפני השטח קורים כנראה לא מעט דברים.

נתחיל אולי מן השמועה החמה ביותר המתפרסמת באתר leicarumors (במקרה זה מדובר יותר על הערכה מלומדת משמועה של ממש). המידע מדבר על כך שמצלמת ה-M10 העתידית של החברה (ממשיכתה של ה-M9 הנוכחית) צפויה להיות מוכרזת רשמית בתערוכת פוטוקינה 2012 (בעוד כשנה).

המצלמה תכלול חיישן חדש של חברת קודק (בהנחה שזו עוד תתקיים בעוד כשנה לאור מצבה הכלכלי הרעוע). החיישן המכונה Kodak KAI-29050 הינו בעל רזולוציה של 29 מגה פיקסל (בפורמט מלא כמובן) ועשוי (אולי) לאפשר לראשונה Live View במצלמות מסדרת ה-M של החברה (ואפשר שאף וידאו). יכולות משופרות נוספות הנוגעות לחשיפה ול-white balance עשויות להופיע בשילוב עם מעבד תמונה מתקדם (אפשר שמדובר כאן במעבד התמונה MAESTRO המשולב גם בדגם ה-S2 המתקדם של החברה). מכיוון שמדובר בהערכה ולא שמועה ומכיוון שמדובר בפרק זמן ארוך מאד עד להכרזה הצפויה (לא מעט יכול להתרחש בשנה) אנו ממליצים לקחת את הנושא כולו בערבון מוגבל.

במקביל ל-M10 שמועות רבות מן התקופה האחרונה עוסקות בנושא אחר בו כבר עסקנו – מצלמה חסרת מראה של לייקה. גם כאן תאריך היעד לכאורה הוא סביב ספטמבר 2012 (תערוכת פוטוקינה). הפרטים כאן מצומצמים למדי אך נראה שלייקה תבחר לכל הפחות לעשות שימוש בחיישן בגודל APS-C ולא תלך בדרכה של שותפתה פנסוניק אשר יצרה (יחד עם אולימפוס) את פורמט המיקרו 4/3. המצלמה צפויה להיות קטנה מאד והיא עשויה לכלול מערכת פוקוס מסוג חדש ומחירה יהי אי שם באמצע בין ה-M9  ל-X1.

אם בכסף עסקינן ניכר כי בתקופה האחרונה חווה לייקה את אחת התקופות הטובות ביותר שלה. החברה דיווחה זה מכבר על גידול של 28.7 אחוז במכירות ביחס לשנה שעברה ואף על גידול מסוים בכמות העובדים בחברה (העומדת היום אגב על כ-1150 איש). הדיווח על הגידול במכירות בא למרות בעיות שונות הנוגעות לכרטיסי זיכרון וסוללות בדגם ה-M9 של החברה בתקופה האחרונה. באתר leicarumors ערכו חישוב קן כתוצאה מן התקרית וגילו כי לייקה מכרה עד כה למעלה מ-30 אלף מצלמות M9 – אם מספר זה מדוייק מדובר בהישג מכובד ביותר עבור חברת לייקה (מחירה של ה-M9 עומד על כ-7000 דולר בארה”ב).

M9 בתערוכת פוטוקינה 2010 – המחליפה בתערוכה הבאה? (צילום: אופיר אילוז)

leica m9 titanuim

 

 

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב מבזקים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *