ראשי חדשות מי ירכוש את קודאק? גוגל, מיקרוסופט וסמסונג ברשימה

מי ירכוש את קודאק? גוגל, מיקרוסופט וסמסונג ברשימה

0
0

חברת קודאק בקשיים. החברה אשר הוקמה לפני יותר מ-130 שנה הייתה שווה בשיאה למעלה מ-30 מיליארד דולר וחלשה על שווקים אדירים (בין היתר בעולם הצילום), אך בשנים האחרונות נקלעה למשבר חריף חלקו כתוצאה מן המעבר לעולם הדיגיטלי שינוי אשר פגע קשות ברווחיות החברה.

דווקא לאור מצבה הנוכחי יפתיע אולי רבים לגלות שהמצלמה הדיגיטלית הראשונה פותחה למעשה בחברת קודאק בשנות ה-70 – אלא שכפי שקרה עם חברות ענק אחרות באותו עשור (זירוקס היא אולי הדוגמא הבולטת ביותר) – קצרות הרואי של ההנהלה הבכירה אשר הייתה שבויה במנטליות מקובעת מנעה מן החברה להתפתח בקצב הראוי בתחום הדיגיטלי.

המצלמה הדיגיטלית הראשונה – פותחה על ידי קודאק (קרדיט: קודאק)

Kodak first digital camera

במהלך שנות ה-90 וראשית העשור שעבר ניסתה קודאק להיכנס לשוק הדיגיטלי ואף ייצרה מצלמות רפלקס דיגיטליות (Kodak DCS – ליין אשר ייצורו הופסק ב-2005). אלא שההצלחה לא הייתה גדולה מספיק והחברה הפכה מאז למותג המקדם בעיקר מצלמות קומפקטיות זולות.

Kodak-DCS-460 – גב דיגיטלי למצלמת רפלקס – היה בשימוש על ידי NASA (קרדיט: קודאק)

Kodak DCS 460

כיום עיקר שוויה של קודאק נובע מתיק הפטנטים הגדול אותו צברה לאורך שנות פעילותה הרבות. בשנים האחרונות התגברו מאד מאבקי הפטנטים בין כמה מן החברות המובילות בעולם ונראה שמצבה הכלכלי הקשה של קודאק הופכים אותה למועמדת פוטנציאלית טובה מאד לרכישה.

חברת בלומברג העריכה לאחרונה כי לפחות שלוש חברות מובילות בניהן מיקרוסופט, גוגל וסמסונג עשויות להתעניין ברכישת קודאק.

מלבד האופי הסימלי ברכישה של חברה וותיקה כמו קודאק על ידי חברה טכנולוגית צעירה (יחסית) דוגמת מיקרוסופט או צעירה (ממש) דוגמת גוגל, יהיה מעניין לראות האם לחברה הרוכשת יהיה עניין להחיות את חטיבת הצילום המקצועית של קודאק. כידוע החברה מייצרת כיום חיישנים עבור מצלמות פורמט בינוני ולא ברור האם חברת האם תהיה מעוניינת להמשיך בייצור, לצמצם או לסגור אותו או לחילופין דווקא להרחיב ולפתח אותו ולנסות להחזיר את קודאק למעמדה מקדם כמותג צילום מוביל.

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב חדשות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *