ראשי מבזקים עכשיו גם קנון מודה – מצלמה מקצועית זעירה בשנה הבאה

עכשיו גם קנון מודה – מצלמה מקצועית זעירה בשנה הבאה

0
0

לאחר שאמש פרסמנו כי נציג בכיר של חברת פוג’יפילם הודיע בראיון לרוייטרס כי בכוונת החברה להשיק מצלמה חסרת מראה בעתיד הקרוב, מודיעה גם קנון על כוונה דומה.

בראיון נוסף שפורסם ברוייטרס הודיע ראש חטיבת הצילום בחברת קנון Masaya Maeda, כי החברה “בוחנת את ההשלכות הטכניות של המהלך” וכי בכוונתה להכריז על מוצר בתחום במהלך השנה הבאה. Masaya סירב לומר האם המצלמה המדוברת צפויה להיות חסרת מראה או להתבסס על טכנולוגיה אחרת אשר תאפשר לה צמצום משמעותי בגודל (טכנולוגיית המראה החצי שקופה של סוני לדוגמא אפשרה לה צמצום מסוים בגודל המצלמה ובעיקר הפחתה משמעותית בעלויות הייצור). אגב הצהרה זו תואמת את הערכתו של נציג סמסונג בנוגע למועד השקת המצלמה כפי שמסר לנו בראיון אותו קיימנו בשבוע שעבר.

מעניינת לא פחות מן ההצהרה עצמה (אשר דומה לה סיפק גם נשיא ניקון בשנה שעברה) היא פרשנותם של אנליסטים שונים אשר מעריכים (כפי שגם פורסם אצלנו ובמקומות נוספים) כי בכדי להיות תחרותיים בשוק המצלמות חסרות המראה החדש תצטרך קנון להכריז על מוצר מתקדם במיוחד. קו פעולה דומה צפוי כפי הנראה גם מניקון. הבעיה העיקרית מבחינת שתי החברות היא כיצד למנוע זליגה של מכירות מקו מוצרי הרפלקס אל תחום החד של המצלמות המקצועיות הקטנות. אם להאמין ל-Masaya, קנון איננה נשמעת מוטרדת במיוחד מאפשרות זו.

עוד מסר Masaya  בראיון כי חברת קנון חזרה באופן רשמי לרמות הייצור אשר קדמו לרעידת האדמה ביפן. החברה גם מתכננת הרחבה של הייצור בעיקר בטיוואן, אשר תביא את החברה מרמה של 7 מליון מצלמות רפלקס כיום לכ-10 מליון מצלמות רפלקס בשנה (לא נתן צפי למועד הגידול). במקביל מתכננת קנון ביזור של ייצור המצלמות שלה בין יפן לטיוואן באופן כזה שימנע פגיעה קשה במקרה של אירוע דוגמת רעידת האדמה באחת מן המדינות. ניקון אף היא ביצעה כזכור מהלכי ביזור דומים.

קנון – כיצד תראה המצלמה המקצועית הזעירה?

Canon logo1

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב מבזקים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *