ראשי חדשות ראיון עם חברת סמסונג – יוני 2011

ראיון עם חברת סמסונג – יוני 2011

0
0

בהמשך לסיקור מסיבת העיתונאים של חברת סמסונג אותה פרסמנו באמצע השבוע אנו מפרסמים היום את החלק השני הכולל ראיון מקיף ובלעדי אותו קיימנו עם נציג חברת סמסונג אשר נכח במקום.

את הראיון ערכנו עם מר. Sungrok Kim מנהל המוצר האזורי בתחום הצילום הדיגיטלי של חברת סמסונג במזרח התיכון (היושב דרך קבע בדובאי). בין הנושאים אשר עלו בראיון מצלמות חסרות מראה, עדשות מתקדמות, חיבורים אלחוטיים במצלמות ואפילו מצלמות הפורמט הבינוני של סמסונג. כל זאת ועוד בראיון שלפניכם:

ש: איך סמסונג רואה את שוק המצלמות חסרות המראה ב-2011?

ת: בשוק המצלמות הרפלקסיות יש כידוע שתי שחקניות ראשיות – ניקון וקנון אשר מעוניינות עדיין לנצל את הצלחתן בטרם יפנו להציג מצלמות חסרות מראה. סוני אני מאמין איננה רווחית מאד בתחום זה כיום. כל החברות היום הולכות בכיוון של ה-compact system camera (הכינוי של סמסונג למצלמות חסרות מראה. ע.ג.), השנה ראינו את אולימפוס, פנסוניק, סוני ולאחרונה פנטקס מכריזות על מוצרים וכמובן גם אנחנו – בשנה הבאה אולי נראה גם את קנון וניקון נכנסות לזירה כאשר הדרישה לסוג הזה של מוצרים תגדל. מבחינתנו כיצרנית אלקטרוניקה מובילה הפתיחה של הנישה החדשה של ה- compact system camera היא הזדמנות המאפשרת לנו להרחיב את הפעילות שלנו.

Samsung NX11 – חלק מתוכנית ארוכת טווח בתחום המצלמות חסרות המראה של סמסונג (צילום: עידו גנוט)

samsung nx11 megapixel.co .il

ש: האם רעידת האדמה ביפן השפיעה עליכם באופן כלשהו, הן מבחינת ירידה ברכישות ביפן עצמה והן מבחינת זמינות של רכיבים למצלמות ועדשות?

ת: ראשית בנוגע לירידה אפשרית ברכישות ביפן – אני יכול לומר שהדבר אינו מעסיק אותנו. שוק הצילום היפני הוא שוק סגור מאד (במיוחד לחברות שאינן יפניות כמו סמסונג, לייקה היא יוצאת מן הכלל מבחינה זו. ע.ג.) ולכן איננו מייחסים לו חשיבות רבה. מבחינת זמינות רכיבים – סמסונג מתגאה מאד בכך שהיא מייצרת את מרבית הרכיבים במוצריה בעצמה (כולל החיישן, המעבדים וכו’. ע.ג.) גם אם ישנם כמות קטנה של רכיבים שאנו רוכשים יש לנו יתירות רבה מבחינת הספקים כך ששרשרת האספקה שלנו לא נפגעה מן האירועים.

ש: לפני מספר שבועות הציגה סמסונג מה שנראה כמצלמה בעלת חיישן גדול במיוחד (צורה המזכירה מצלמות פורמט בינוני – כפי שדיווחנו בידיעה הבאה) – מה תוכל לספר לנו על כך?

ת: יש לנו את הטכנולוגיה לעשות זאת אך אין בכוונתנו לעשות זאת משום שזהו לא השוק שלנו. סמסונג היא יצרנית הפונה לקהל רחב ולא יצרנית מתמחה דוגמת הסלבלד, או לייקה. מסיבה זו לא נפנה לכיוון הזה. את הדגמים בתמונה פיתחנו למטרות פנימיות בכדי לבדוק כיוונים עתידיים. בשלב זה שוב אין לנו תוכניות לשווק אותם לקהל. אנו עושים דברים דומים גם בתחום העדשות – כך לדוגמא פיתחנו עדשת טלפוטו בעלת אורך מוקד של 1000 מ”מ לצילום אסטרונומי אבל גם כאן מדובר בהוכחת יכולת ולא במוצר שיימכר בשוק.

אבות טיפוס של מצלמות בעלות חיישנים גדולים של סמסונג – בשלב זה רק בגדר בדיקת היתכנות של החברה

Smasung medium format

ש: האם בשלב מוקדם כלשהו שקלתם להצטרף לקבוצת המיקרו 4/3 של אולימפוס ופנסוניק?

ת: לא ממש, משום שאנו מאמינים כי ישנו יתרון בחיישן גדול יותר – אנחנו משתמשים בחיישן APS-C (הגדול משמעותית מחיישן המיקרו 4/3 של אולימפוס/פנסוניק. ע.ג.).

ש: סמסונג דוגלת בשקיפות רבה בכל הקשור לליין העדשות העתידי שלה. מה אתה יכול לומר לנו על מה שנמצא במעבדות כרגע?

ת: סמסונג מאד מתגאה באיכות של עדשותיה ואנו שואפים היום לשפר את המצלמות בכדי שיגיעו לאיכות של העדשות. לסמסונג יש מסורת ארוכה של פיתוח אופטיקה ליישומים שונים. סמסונג רכשה את זכויות השימוש בשם המותג שניידר (Schneider) והיא מייצרת עדשות תחתיו.

עדשת 50-200 מ”מ – חלק מליין העדשות הנוכחי של סמסונג (צילום: עידו גנוט)

Samsung Lens

ש: סמסונג כבר הודיעה שהיא מתכננת להכריז בהמשך השנה על עדשת ה-85 מ”מ צמצם f/1.4 עבור ליין ה-NX – מה עוד צפוי בתחום העדשות?

ת: בכל הקשור למבחר העדשות השנה צפויה כאמור ה-85 מ”מ, עדשת 60 מ”מ מאקרו (צמצם f/2.8), עדשת זום 18-200 מ”מ (צמצם 3.5-6.3/f ע.ג.) ועדשת זום בעלת יכולות וידאו בעלת אורך מוקד של 16-80 מ”מ (צמצם f/3.5-4.5). בנוסף אנחנו עוברים על מתאם לעדשות פנטקס (אם כי כנראה ללא פוקוס אוטומטי).

ש: לחברות דוגמת קנון וניקון יש כרגע למעלה מ-50 עדשות בליין כל אחת. כמה עדשות אתה חושב שסמסונג צריכה בשביל לבסס את ליין העדשות שלה?

ת: שאלה טובה. הכל תלוי מאד במי קהל היעד. מצלמות ה-compact system camera אינן מצלמות מקצועיות כמו אלו של קנון/ניקון. אנו עובדים כרגע על הצגה של 4-5 עדשות חדשות בכל שנה. אנו מקווים שבעוד כשנתיים יעמדו לרשות המשתמשים שלנו כ-15 עדשות שונות.

ש: מה לגבי מצלמות מקצועיות למחצה – האם יש לכם למשל כוונה לפתח מצלמה בעלת מסך נתונים עליון (סימן ההיכר של מצלמות רפלקסיות מקצועיות למחצה – דוגמת ה-60D של קנון או ה-D7000 של ניקון ומעלה)?

ת: לסמסונג יש כיום שני קווי מוצרים בליין ה-NX – הקו ה”מסורתי” – NX10/NX11 והליין המעוצב/דק – NX100. סמסונג מפתחת כרגע דור חדש של חיישני CMOS גדולים עבור ליין המצלמות הבא שיהיה בעל מגה פיקסל גבוהה יותר. יש לנו בהחלט תוכניות להרחיב את קו ה-NX בעתיד גם לדגמים נוספים ולסדרות נוספות.

מנכ”ל סמסונג ישראל – DS Choi (צילום: אופיר אילוז)

Samsung press conferance 2011 6

ש: סמסונג מייצרת כיום גם מצלמות סטילס וגם מצלמות וידאו ייעודיות. יכולות הוידאו של מצלמות הסטילס משתפרות כל הזמן – האם לדעתך בעוד מספר שנים נישאר עם סוג אחד של מצלמות המסוגלות לצלם סטילס ווידאו באיכות גבוהה?

ת: זאת שאלה רגישה. כבר כיום ל-compact system cameras יש יכולות וידאו מתקדמות מאד. יש להן יתרון על פני רוב מצלמות הוידאו בכך שהן יכולות להחליף את העדשה, מעבר לכך יש להן גם חיישן גדול יותר. מצד שני החיישן במצלמות ה-compact system cameras מתוכנן מראש לצילום סטילס עם דגש על טווח דינאמי וצבע בעוד שהחיישנים במצלמות הוידאו הייעודיות מתוכנן לוידאו ותנועה מהירה. אני חושב שבסופו של דבר אתה צודק ואכן יהיה סוג של שילוב. אבל בשנים הקרובות עדיין יישארו מצלמות וידאו ייעודיות ואנחנו מפתחים בתחום שלוש טכנולוגיות מרכזיות – חיישנים בעלי רגישות גבוהה המיועדים לצילום בתאורה נמוכה, זום ארוך מאד (65X-75X) ודברים נוספים כמו מצלמות עמידות למים ואבק.

אבטיפוס של דגם ה-ST6500 כפי שהוצג במסיבת העיתונאים – הממשק כולו תורגם לעברית (צילום: עידו גנוט)

Samsung ST6500

ש: מצלמות אולטרה זום – לסמסונג יש כרגע דגם בעל 26X זום – לקנון וניקון יש דגמים עם זום שבין 30X ל-36X – עד כמה עוד תוכל הטכנולוגיה הזו להתפתח בלי לפגוע באיכות התמונה או להגדיל את המצלמה יותר מידי?

ת: אני חושב שזאת שאלה שצריך לשאול את סניו. סניו היא כיום המובילה בפיתוח טכנולוגיות זום עבור מצלמות, וחלק גדול מן היצרניות עושות שימוש בטכנולוגיה שלה במצלמותיהן או מנסות לרכוש את הטכנולוגיה שלה. בשנה הבאה אני מאמין שנראה זום של כ-40X אצל כמה מן היצרניות.

ש: מה אתה חושב על שילוב טכנולוגיית 3G במצלמות ובמיוחד במצלמות חסרות מראה?

ת: [קים מדגים לנו כיצד ה-SH100 בעלת חיבור ה-WIFI משדרת תמונה אל המכשיר הסלולארי של סמסונג וממנו לפייסבוק]. ה-SH100 יכולה לתקשר ישירות עם מכשיר סלולארי גם בלי שתהיה רשת WIFI (ראוטר. ע.ג.) בסביבה כ-Access Point. מבחינה טכנולוגית אני חושב שבאופן עקרוני אין בעיה לשלב 3G במצלמות.

SH100 – יכולות גיבוי תמונות לרשת ולמחשבSAMSUNG SH100 BACK 2ש: האם בעתיד תאפשרו למשל גיבוי מכל מקום ישירות למחשב דרך הרשת באופן אלחוטי באמצעות התוכנה שלכם?

ת: כיום ניתן לגבות מהמצלמה אל המחשב באופן אלחוטי כשהמצלמה נמצאת בטווח של המחשב. אבל לגבות דרך הרשת זה רעיון מעניין שאולי נוכל לשלב בעתיד.

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב חדשות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *