ראשי חדשות הכרזות מוצרים פוטוקינה 2014: סמסונג NX1 – מצלמת על חדשה

פוטוקינה 2014: סמסונג NX1 – מצלמת על חדשה

7
0

תערוכת פוטוקינה 2014 נפתחה הבוקר בגרמניה ועימה שורה ארוכה של מוצרים חדשים שנחשפו לראשונה. אחד המוצרים המסקרנים ביותר בתערוכה הוא מצלמת הדגל החדשה של חברת סמסונג אשר נתוניה הרשמיים מאפילים בקלות גם על אלו של מצלמת ה-7D MKII שהוכרזה אמש על ידי חברת קנון – כל הפרטים.

קיומה של מצלמת דגל חדשה של חברת סמסונג היה ידוע מזה זמן ולאחרונה אף פורסמו תמונות ומפרטים. החשיפה הרשמית אמש שפכה אור על מה שנראה כמצלמה המתקדמת ביותר שהוכרזה בתערוכה וקפיצת מדרגה משמעותית מבחינת סמסונג בשוק הצילום.

ה-NX1 החדשה עם עדשת ה-50-150 מ”מ

Samsung-NX1-4

ה-NX1 – תכונות מרכזיות:

  • חיישן: חיישן APS-C חדש עם טכנולוגיית BSI (לראשונה) ברזולוציה הגבוהה ביותר עד כה בשוק – 28.2 מגה פיקסל.
  • רגישות – 100-25,600 עם הרחבה עד 51,200 ISO.
  • מערכת פוקוס היברידית בעלת 205 נקודות עם 153 נקודות מוצלבות ועם כיסוי של 90 אחוז מהפריים.
  • מעבד: DRIMe 5 בעל ארבע ליבות (ככל הנראה המצלמה בעלת כוח העיבוד הגדול בשוק).
  • מהירות תריס: 30-1/8000 שנייה.
  • מסך:  3 אינצ’ בר הטיה עם רזולוציה של מעל מליון נקודות (Super AMOLED).
  • עינית דיגיטלית: 2.3 מליון נקודות.
  • מהירות צילום רצף: 15 תמונות בשנייה עם פוקוס (חסר תקדים בשוק).
  • יכולות וידאו: צילום וידאו עם ב-4K (קודאק חדש H.265 – כרגע לא נתמך על ידי מגוון גדול מידי של תוכנות/מכשירים).
  • חיבור אוזניות/מיקרופון חיצוני.
  • חיבוריות: ממשק USB 3.0 וכן לראשונה WIFI-802.11ac ו-BT.
  • אפשרות לגריפ חיצוני.
  • כרטיס זיכרון – SD/SDXC עם תמיכה ב-UHS-II.
  • משקל: 550 גרם.
  • מבנה עמיד למים ואבק.
  • מסך עילי (חסרת המראה הראשונה עם תכונה זו).
  • מחיר: 1500 דולר.

סרטון רשמי של סמסונג המציג את המצלמה

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=KJTNgUfx0As[/youtube]

סמסונג הלכה עם ה-NX1 רחוק יותר מכל מצלמת APS-C אחרת בשוק (ובמובנים מסויימים רחוק מכל מצלמה אחרת בכלל). החיישן החדש (לראשונה מזה זמן רב בסמסונג) כולל לראשונה טכנולוגיית הארה אחורית בחיישן APS-C אשר אמורה להפוך אותו לרגיש יותר לאור (החיווט מוסתר מאחורי החיישן ולא בקדמתו), הרזולוציה חסרת תקדים לחיישן בגודל כזה ויהיה מעניין לראות את ביצועי הרגישות של החיישן (נזכיר רק כי חיישן ה-NX MINI שבדקנו כאן לאחרונה הפגין רמת פירוט מרשימה ביותר ברגישויות נמוכות אך הוא קטן מידי בכדי לספק ביצועים טובים ברגישויות גבוהות יותר בניגוד לחיישן הנוכחי).

הולכת על כל הקופה – סמסונג

Samsung-NX1-5

מערכת הפוקוס החדשה היא על הנייר המתקדמת מסוגה בעולם (ובוודאי זו עם כמות נקודות הפוקוס הגדולה ביותר שאנו מכירים). כמות הנקודות המוצלבות במערכת יותר מכפולה מזו של הקנון 7D MKII ומהירות הפוקוס על פי סמסונג עומדת על 55 מילישניות. המערכת משלבת פוקוס מבוסס קונטרסט עם פוקוס מבוסס פאזה על החיישן (מכאן ההגדרה “היברידית”) – והיא מאפשרת צילום בתאורה נמוכה מאד בסיוע של תאורת AF אדירה המסוגלת להאיר עד למרחק של 15 מטר (אנו לא מכירים שום טכנולוגיה דומה בשוק מצלמה אחרת) בנוסף הרגישות של מערכת הפוקוס עומדת באופן רשמי על מינוס 4EV – עוד נתון שלא נתקלנו בו אפילו במצלמות המקצועיות היקרות ביותר של קנון/ניקון.

סך נתונים עליון – לראשונה בחסרות מראה

Samsung-NX1-2

בתחום הוידאו שילבה סמסונג במצלמה יכולות מרשימות לא פחות כולל אפשרות צילום בפורמט DCI 4K מקצועי ו-4K סטנדרטי יותר (UHD) ב-24 ו-30 פריימים לשנייה בהתאמה. ה-codec בו נעשה שימוש הוא H.265 החדש אשר מסוגל לצמצם משמעותית את גודל הקבצים (התמיכה בו בשלב זה לא ברורה לגמרי). למצלמה עוד שורה של יכולות וידאו מתקדמות כגון פוקוס פיקינג, zebras, שליטה בעוצמת הקול מהמיקרופון (כוללת חיבור למיקרופון חיצוני ואוזניות), שליטה בפיצוי חשיפה בוידאו וברגישות ועוד ועוד. למעוניינים אנו ממליצים בחום לקרוא הרחבה בנושא הוידאו כולל ראיון עם סמסונג בכתבה של EOS-HD שהתרשמו מאד מההשקעה העצומה של סמסונג בנושא הוידאו במצלמה החדשה.

מסך בר הטיה ויכולות וידאו מתקדמות

Samsung-NX1-1

גם מהירות הצילום של ה-NX1 היא משהו שראוי להזכיר. 15 תמונות לשנייה עם פוקוס רציף – הבאפר אמנם אינו מרשים כמו זה של ה-7D אך הוא גדול משמעותית מזה של כל מצלמת סמסונג אחרת – 70 תמונות JPEG ועד 20 תמונות RAW לערך ולא פחות חשוב מכך תמיכה בכרטיסי UHS-II אשר תאפשר המשך קצב צילום מהיר גם אחרי מילוי החוצץ. כדאי גם להוסיף שתי תכונות אחרות אשר הופכות את המצלמה למשהו שונה לגמרי מהמצלמות חסרות המראה של סמסונג עד כה (ולדעתנו לכל המצלמות חסרות המראה בשוק עד כה – פרט אולי ל-X-T1 של פוג’יפילם ול-GH4 של פנסוניק אשר מתקרבות אליה – כל אחת מכיוון שונה במקצת) – שילוב של מסך עילי – מסך זה הוא בעיננו אחד מסימני ההיכר של מצלמות מתקדמות (חצי מקצועיות ומקצועיות) והוא נעדר מכל המצלמות חסרות המראה עד כה. עוד תוספת חשובה נוגעת כמובן לאטימות של המצלמה למים ואבק שחשובה לחלק מן הצלמים בצילומי חוץ.

ליין עדשות חדש ומקצועי – רק תחילת הדרך

Samsung-NX1-3

בשורה התחתונה ברור לגמרי שסמסונג נכנסה בצורה רצינית מאד לתחום הגבוה של שוק הצילום עם ה-NX1. החברה מבינה גם כי מצלמה לבד – מתקדמת ככל שתהיה – איננה מספיקה לצלמים רציניים ולכן חשפה בנוסף גם זוג עדשות מקצועיות אשר תתחברנה לליין עדשות מקצועיות חדש של החברה. העדשה הראשונה – 50-150mm f/2.8 הוצגה יחד עם המצלמה ונראית מרשימה למדי – עדשה דומה הייתה קיימת בליין של חברת סיגמא אך ייצורה הופסק ולאחרונה הודיעה גם פוג’י על דגם דומה בעל אורך מוקד של 50-140 מ”מ עם צמצם דומה (עדשות אלו הן למעשה גרסאות הקרופ של עדשות ה-70-200 מ”מ f/2.8 עבור מצלמות FF). העדשה המשלימה והמרשימה לא פחות היא ה-16-50 מ”מ f/2-f/2.8 החדשה – לה אין כיום מקבילה מאף חברה אחרת. נצטרך לראות אלו עדשות נוספות תחליט סמסונג להוציא מן הליין החדש (נזכיר כי בעבר ניסינו עדשת 85 מ”מ f/1.4 של החברה והיא סיפקה ביצועים נאים למדי רק שלא הייתה בליין של סמסונג מצלמה מתאימה לעשות בה שימוש של ממש – עד היום).

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב הכרזות מוצרים

7 תגובות

  1. Avatar

    u1988

    16/09/2014 ב 7:57 PM

    תכלס איך איכות המצלמות והביצועים של סמסונג ?
    לא תמיד עדיף לרכוש מחברה כמו ניקון/קנון שרק מתעסקים ומתמחים בצילום ולא כמו סמסונג שמיצריים כל דבר אלקטורני…

    השב

  2. Avatar

    עידו גנוט

    16/09/2014 ב 8:07 PM

    אין משמעות לשאלה שלך – זאת מצלמה חדשה עם חיישן חדש לגמרי.
    נקבל לביקורת ונראה.

    השב

  3. Avatar

    u1988

    16/09/2014 ב 8:13 PM

    תודה!
    וכל הכבוד על הכתבות והניסוח המעניין..

    השב

  4. Avatar

    u1988

    16/09/2014 ב 8:21 PM

    נ.ב הסירטון למעלה הוסר אשמח אם תחליפו אותו לאחד תקין.

    השב

  5. Avatar

    עידו גנוט

    16/09/2014 ב 11:20 PM

    הוחלף בסרטון חדש (והרבה יותר אינפורמטיבי).

    השב

  6. Avatar

    u1988

    16/09/2014 ב 11:36 PM

    תודה, אני מקווה שמתישהו בקרוב תשפרו את מערך התגובות שלכם אין אפשר לערוך/למחוק תגובות כפולות וכו’…

    השב

    • Avatar

      עידו גנוט

      17/09/2014 ב 5:21 PM

      עוד בעיה אחת מיני רבות במערכת הנוכחית של האתר.

      השב

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *