ראשי מבזקים ניתוח שוק: חסרות מראה מקצועיות בקרוב כאן

ניתוח שוק: חסרות מראה מקצועיות בקרוב כאן

0
0

המחצית הראשונה של 2011 הייתה דלה באופן יחסי בהכרזות בתחום הצילום, לא כל שכן הכרזות על מוצרים פורצי דרך, אך כעת נראה כי המחצית השנייה של השנה צפויה להביא שורה ארוכה מאד של חידושים. המגמה הבולטת המסתמנת בשוק למחצית השנייה של 2011 – מצלמות חסרות מראה הפונות לקהל מקצועי יותר.

אם עד כה פנו מרבית המצלמות חסרות המראה דוגמת הסוני NEX 3/5/C3, סמסונג NX 5/10/11, אולימפוס PEN על דגמיו השונים וסדרות ה-G/GH/GF של פנסוניק בעיקר לקהל המשדרג עצמו ממצלמות קומפקטיות (או מחפש מצלמה איכותית ראשונה) כעת נראה כי נישה חדשה צפוי להיפתח כבר בתקופה הקרובה – מצלמות חסרות מראה לקהל מתקדם/מקצועי. ריכזנו עבורכם מה צפוי מן היצרניות השונות:

סוני – אין זה סוד שסוני היא כיום הכוח הבולט ביותר בשוק הצילום מבחינת חדשנות טכנולוגית. סוני פועלת במקביל בשני מישורים (הנראים לעיתים כמצטלבים). במישור האחד מקדמת סוני את ליין מצלמות ה-NEX חסרות המראה אשר כלל במקור את ה-NEX 3 וה-NEX 5 אשר הוכרזו בשנה שעברה. לאחרונה הכריזה סוני על ה-NEX C3 ונראה כי בקרוב תוחלף גם ה-NEX 5 (אולי כבר בחודש הקרוב תחת הכינוי NEX C5). מזה זמן ישנן שמועות על דגם מתקדם יותר אשר יזכה לכינוי NEX 7 (לא ברור האם מדובר בדגם “מקצועי” או בגרסה המזכירה יותר את ליין ה-GH של פנסוניק). במקביל פועלת סוני לקדם את ליין מצלמות ה-SLT (המצלמות בעלות המראה החצי שקופה) – אף שמצלמות אלו אינן מצלמות חסרות מראה במובן הקלאסי (הן כוללות מראה קבועה), הן דומות יותר למצלמות חסרות מראה מאשר למצלמות רפלקסיות מקצועיות באופן פעולתן (הן אינן כוללות פריזמה ועינית אופטית ולכן בין השאר קטנות יותר וקלות יותר). סוני הכריזה בשנה שעברה על שתי מצלמות ראשונות בטכנולוגיית ה-SLT – ה-A33 וה-A55 – הראשונה מבניהן כבר הוחלפה לאחרונה על ידי ה-A35 והשנייה תוחלף כנראה בקרוב. סוני כבר הציגה את ה-A77 המקצועית למחצה הפועלת אף היא בטכנולוגיה ואם הצהרות החברה נכונות בעתיד צפויים כל דגמי החברה כולל המקצועיים להגיע בטכנולוגיה החדשה.

סוני A77 – חצי מקצועית – עם מראה אבל קבועה (צילום: נתנאל אדרעי)

Sony prototype A77

אולימפוס – אולימפוס הייתה פורצת הדרך בתחום המצלמות חסרות המראה כאשר חברה לפנסוניק לפיתוח פורמט המיקרו 4/3 המשמש מאז בכל מצלמות סדרת ה-PEN של החברה. לאולימפוס ליין מצלמות חסרות מראה עשיר אך עד כה כולו היה מיועד לפלח השוק החובבני. מוקדם יותר השנה פרסמנו כאן ב-MegaPixel סקופ (אשר תורגם וזכה לכותרות בכל העולם) על פיו חברת אולימפוס עובדת מזה זמן על ליין מצלמות המכונה PEN PRO. ליין מצלמות זה צפוי לפנות לקהל היעד של המצלמות המקצועיות של אולימפוס דוגמת ה-E5 – בשלב זה אין תאריך יעד מדוייק להכרזה על מצלמה מן הסדרה החדשה אבל ההכרזה צפויה להיות ככל הנראה עוד השנה (בניגוד למה שמופיע בתמונה מן המצגת המופיעה כאן אגב) והמצלמה תכלול על פי הדיווחים, חיישן פרי פיתוח אולימפוס עצמה (בניגוד לחיישנים הקיימים אשר פותחו ויוצרו על פנסוניק) ועינית מובנית.

ה-PEN PRO של אולימפוס מתוך מצגת רשמית של החברה (צילום: עידו גנוט)

Olympus presantation 11

סמסונג – האנדרדוג של עולם הצילום. סמסונג היא השחקנית החדשה בשכונה והיא מגיעה לזירה רבויה ביותר עם מעט ניסיון בייצור מצלמות, אך עם גב כלכלי אדיר (סמסונג היא יצרנית האלקטרוניקה הגדולה בעולם) ומערך שיווקי משומן. בשלב זה סמסונג עדיין מגששת את דרכה בשוק – ליין המוצרים שלה כולל את ה-NX 5/10/100 משנת 2010 וה-NX-11 אשר הוכרזה בראשית השנה (שני דגמים חדשים NX 20 ו-NX200 צפויים כנראה בקרוב מאד). עד כה היו כל המצלמות מיועדות כמצלמות כניסה בסיסיות יחסית אך על פי מידע רשמי למחצה אותו פרסמנו לפני מספר שבועות סמסונג עושה כעת ניסויים במספר מוצרים מסקרנים מאד בתחום הצילום – בניהם גם מצלמות חסרות מראה בעלות חיישנים גדולים במיוחד (36 על 36 מ”מ – גדול יותר מחיישני Full Frame). בסמסונג טרם הגיעו להחלטות בנוגע לעתידו של הליין המקצועי (אם ומתי יצא לדרך) אך השילוב בין היכולות הגבוהות של החברה בתחום האלקטרוניקה, הגב הכלכלי האיתן, החדשנות המובנית בצוותי הפיתוח והצורך לתפוס נתח שוק, צפויים לדעתנו להוביל לכמה מהלכים מעניינים מאד מצד החברה בחודשים הבאים.

אבות טיפוס של מצלמות סמסונג בעלות חיישן גדול (קרדיט: סמסונג)

Smasung medium format

פנסוניק -לפנסוניק שלושה קווי מוצרים בתחום המצלמות חסרות המראה – ליין ה-G הכולל את ה-G1/G2/G3 ונועד לצילום סטילס, ליין ה-GH הכולל את ה-GH1/GH2 ונועד לצלמים המעוניינים בשילוב חזק בין סטילס לוידאו וליין ה-GF הקל והקטן הכולל את ה-GF1/GF2 ומאז אמש גם את ה-GF3 הזעירה. מלבד דגם ה-GH3 הצפוי להיות מוכרז בהמשך השנה ככל הנראה, מתכננת פנסוניק מצלמה נוספת בליין ה-GF אשר תפנה לקהל מקצועי – אישור לכך התקבל בראיון אותו ערך לאחרונה האתר photoradar.

לא ניתן לסיים בלי מילה על קנון וניקון. שתי החברות המובילות מזה שנים את תחום הצילום טרם הכריזו על מצלמות חסרות מראה ולמרות שורה ארוכה של שמועות המידע הקונקרטי היחיד הגיע בשנה שעברה מנשיא ניקון אשר הודה בראיון כי החברה “בודקת” את תחום המצלמות חסרות המראה (קנון מסרבת בתוקף למסור אפילו הצהרות מסוג זה). כפי הנראה שתי החברות עובדות על פיתוחים בתחום מזה זמן אך טרם מצאו לנכון להכריז על מוצרים. לפחות ככל שהדבר נוגע לניקון נראה כי אם וכאשר תוכרז לבסוף המצלמה חסרת המראה של החברה יהיה מדובר במצלמה אשר תפנה לקהל מקצועי או חצי מקצועי (השם CoolPix Pro הופיע לא אחת בהקשר זה). אפשר להניח בזהירות שקנון לא תאפשר לניקון בלעדיות ותכריז גם היא על תגובה הולמת אם כי לא מן הנמנע כי תוכניותיהן של שתי החברות נדחו בשל המצב ביפן.

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב מבזקים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *