ראשי מבזקים קנון רשמה פטנט על עדשת קיט למצלמה חסרת מראה?

קנון רשמה פטנט על עדשת קיט למצלמה חסרת מראה?

1
0

מוקדם יותר השבוע נחשף פטנט אותו רשמה חברת קנון ביפן ביולי 2010 ובו מופיעה עדשה בעלת מאפיינים מוזרים למדי – 18-45mm f/3.5-5.6 – לכאורה מדובר בעדשת קיט (קצרה מעט) ולא מעניינת במיוחד. אלא שבמבט מעמיק יותר נראה כי זאת עשויה להיות עדות למה שמצפה לנו מקנון בתחום המצלמות חסרות המראה (כנראה בהמשך השנה הנוכחית).

ברור לגמרי כי חברת קנון לא יכולה להרשות לעצמה להישאר מאחור בעוד כל יתר היצרניות המרכזיות מציעות מצלמות חסרות מראה. כל העדויות מצביעות על כך כי עוד במהלך השנה הקרובה (אם בתערוכת פוטוקינה 2012 בספטמבר או לפני כן) אנו צפויים לראות את התשובה של החברה למבול המצלמות חסרות המראה של שאר היצרניות. אלא שהשאלה הגדולה היא לא האם ובמידה מסויימת אפילו לא מתי, אלא דווקא איזה סוג של מצלמה חסרת מראה תביא לשוק קנון. נציגי החברה אמרו ביותר מראיון אחד בעבר כי אם וכאשר תציג החברה מצלמה חסרת מראה היא תהיה שונה מן המוצרים הקיימים בשוק – שונה באיזה מובן? – הם סירבו לומר.

אם אכן מדובר בעדשה עבור הליין חסר המראה העתידי של החברה (ואנו מתקשים לראות ייעוד אחר לעדשה שכזו) יש כאן אינדיקציה ברורה למדי שקנון מתכננת להכריז על מצלמה חסרת מראה בעלת חיישן גדול יחסית (APS-C או קרוב לכך בדומה לזה המצוי ב-PowerShot G1 X אשר הוכרזה בינואר). בגישה דומה בחרו גם סוני וסמסונג (וזאת בניגוד לניקון אשר בחרה בחיישן קטן מאד באופן יחסי ובפנסוניק/אולימפוס אשר בחרו בחיישן בגודל בינוני פחות או יותר ביחס לפורמט ה-APS-C). היתרון הברור צפוי להיות מצלמה אשר תוכל, סביר להניח, לעשות שימוש בכל ליין העדשות הנרחב של קנון ותפגין רגישות גבוהה למדי לאור, החסרון הברור יהיה הגודל – לא בהכרח של המצלמה עצמה אך בהחלט  של העדשות (הפטנט הנוכחי מדבר על עדשת 18-45 מ”מ אשר אורכה קצת יותר מ-60 מ”מ – קצר במעט מעדשת הקיט 18-55 מ”מ הנוכחית של קנון אבל רחוק מאד מעדשת הקיט החדשה והזעירה של פנסוניק למשל אשר מגיעה לאורך סגור של 37 מ”מ בלבד).

כמו תמיד כאשר אנו עוסקים במדור בפטנטים מתחום הצילום – זיכרו כי לא כל דבר שמופיע כפטנט מגיע בסופו של דבר לחנויות.

ה-18-45mm f/3.5-5.6 לפי הפטנט של קנון (קרדיט: egami)

Canon mirorless lens patent

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב מבזקים

תגובה אחת

  1. Avatar

    שרון

    21/02/2012 ב 3:09 PM

    חשבתי שקנון נגד מצלמות חסרות מראה…

    השב

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *