ראשי מבזקים כיצד יראה עתיד הצילום של סוני?

כיצד יראה עתיד הצילום של סוני?

1
0

האתר sonyalpharumors הביא לאחרונה מקבץ של מספר שמועות הנוגעות לעתיד תחום הצילום בחברת סוני. אף שהאתר סיווג את השמועות ברמת אמינות בינונית, הנושאים כשלעצמם בהחלט ראויים להתייחסות גם מצידנו.

  • סוני וזייס עובדות על עדשות FF חדשות אחת מהן תוצג כבר בקרוב (אנו יודעים כי זייס עובדת בימים אלו על עדשות עבור פורמט ה-NEX של סוני ויהיה מעניין לראות מה תוכל להציע בתחום הפורמט המלא).
  • המחליפה של ה-A900 תגיע עם עינית אופטית – ידוע כי סוני התלבטה בכל הקשור לאופן ההתפתחות של הדור הבא של מצלמותיה המקצועיות. האם נכון יותר ללכת בנתיב החדש של טכנולוגיית המראה החצי שקופה (SLT – בדומה לזו המצויה ב-A33/A55 הנוכחיות) או להישאר במתווה הקונבנציונאלי הקיים של מצלמות רפלקס. אם שמועה זו נכונה אזי לפחות בכל הנוגע למצלמת העילית של החברה החליטה סוני על המתווה הקונבנציונאלי יותר.
  • ה-A580 עשויה להיות המצלמה “הקונבנציונאלית” האחרונה של סוני בעלת חיישן APS-C – מעתה כל מצלמות הדור הבא בעלות חיישן בגודל זה ישלבו טכנולוגיית מראה חצי שקופה (SLT) או חסרת מראה (NEX).

בסך הכל יש הגיון רב בשמועות הללו – סוני מודעת לחולשת ליין העדשות המיושן הנוכחי שלה (היא התייחסה לכך גם בראיון אותו קיימנו עימה בתערוכת פוטוקינה), בכל הנוגע לעינית האופטית במצלמות המקצועיות – אם אכן נפל הפור יש בכך לדעתנו היגיון וזאת משום שלפחות מהתנסותנו הקצרה גם העינית הדיגיטלית המצויינת המצויה ב-A55 עדיין איננה שוות ערך לזו המצויה במצלמות רפלקס קונבנציונאליות מקבילות – שלא לדבר על העיניות הגדולות והבהירות המצויות במצלמות מקצועיות. מצד שני הבחירה להעלים את הליין הנמוך הקונבנציונאלי אולי נשמעת נועזת אבל איננה מפתיעה לאור ההצלחה של ה-A55 וה-NEX-5.

אבטיפוס של מצלמה מקצועית עתידית של סוני בתערוכת פוטוקינה 2010 (צילום: עידו גנוט)

Sony A77 3

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב מבזקים

תגובה אחת

  1. Avatar

    דוד

    13/12/2010 ב 11:29 AM

    אין על סוני. אני משתמש ב-A850 וזו פשוט מצמה אדירה. המיצב שלה משובח והרזולוציה אינסופית

    השב

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *