ראשי חדשות מתאם זעיר הופך כל אייפון לשלט למצלמה

מתאם זעיר הופך כל אייפון לשלט למצלמה

0
0

החברה הקנדית XEquals הצטרפה לאחרונה לרשימה המתארכת של חברות המשווקות מוצרים אלחוטיים נלווים למצלמות. החברה פיתחה מתאם מבוסס בלוטות’ המתחבר למצלמות ניקון (ומתכננת גם גרסה עבור קנון) אשר מאפשרת שליטה בפונקציות בסיסיות של המצלמה ובראשן צילום וכן הוספת מידע מיקומי (דרך ה-GPS) לתמונות המצולמות – הכל באמצעות האייפון/אייפוד/אייפד של אפל.

אחרי שבתערוכת פוטוקינה זכינו להתרשם מהתקן הבלוטות/GPS הזעיר של חברת foolography הגרמנית כעת מגיעה תורה של חברת XEquals המציגה פיתרון אשר עשוי להראות לרבים פרקטי יותר (אם כי מדוייק פחות).

התקן הבלוטות’ של החברה המכונה blueSLR מתחבר לאחת ממצלמות הרפלקס הנוכחיות של ניקון (כל הליין נתמך לטענת החברה) ומאפשר לצלם לעשות שימוש בכל אייפון (3G ומעלה), אייפוד טאץ (דור 2 ומעלה) או אייפד, בכדי לשלוט מצד אחד בהפעלת המצלמה ומצד שני לנצל את יכולות ה-GPS (במקרה זה בעיקר של האייפון משום שהאייפוד/אייפד משוללי יכולת GPS מדוייקת) בכדי להוסיף מידע מיקומי לתמונות המצולמות (geotagging).

מתאם ה-בלוטות’ (בגרסת ה-D90/D7000):

blueSLR 2

כמה דברים שראוי לקחת בחשבון בכל הנוגע ל-blueSLR: מצד אחד בשונה מההתקן של חברת foolography הוא איננו מחייב GPS חיצוני (פרט לאייפון/אייפוד/אייפד) אשר אמור להיות קיים כבר ברשות הרוכשים הפוטנציאליים, בנוסף הוא משמש גם כשלט רחוק אשר אינו מחייב קו ראיה (בשונה משלטים אינפרה אדומים סטנדרטיים). מצד שני הדיוק של ה-GPS המובנה באייפון נמוך יחסית והסוללה של המכשיר נוטה להתרוקן בקצב מוגבר בעת שימוש רציף בו (בניגוד להתקני GPS נפרדים העשויים לפעול שעות רבות).

המחיר למוצר המצוי כעת בהזמנה מוקדמת לתקופת החגים של סוף השנה עומד על 149 דולרים ברשת.

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב חדשות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *