ראשי מבזקים אפסון חוזרת אל שוק הצילום?

אפסון חוזרת אל שוק הצילום?

0
0

ידיעה מעניינת מאד פורסמה בסוף השבוע במגזין amateurphotographer הבריטי ועל פיה חברת אפסון שוקלת בימים אלו כניסה (מחודשת) אל שוק הצילום הדיגיטלי. למי שזקוק לשיעור היסטוריה קצר – בשנת 2004 הכריזה אפסון על ה-R-D1 מצלמת ריינג’פיינדר דיגיטלית אשר יוצרה על ידי חברת קוסינה היפנית והתאימה לעדשות של חברת לייקה. ייצורה של המצלמה הופסק ב-2007 ומאז נטשה אפסון במידה רבה את התחום (אם כי דגמי המשך של ה-R-D1 המקורית המשיכו להימכר ביפן גם בשנים האחרונות).

ראש מחלקת השיווק של אפסון אירופה – Rob Clark, מסר לאחרונה למגזין כי אפסון עובדת על פיתוח טכנולוגיות שונות לטובת שוק הצילום הדיגיטלי ואיננה פוסלת שיווקה של מצלמה נוספת בעלת עדשות מתחלפות. קלרק הוסיף כי לאפסון יכולת ייחודית להפיק את המירב משווקי נישה (אפשר והכוונה לשוק מצלמות הריינג’פיינדר) ואפסון תחזור לשוק זה אם תגלה כי יש בכך כדאיות כלכלית עבורה.

בשנים האחרונות השקיעה חברת אפסון מילארדי דולרים במחקר ופיתוח טכנולוגיות שונות חלקן נושקות לעולם הצילום (בין השאר בתחומי הליבה שלה הנוגעים להדפסה) וחלקן ישירות בתחום הצילום – דוגמת דור חדש של עיניות דיגיטליות ברזולוציה גבוהה (1.44 מגה פיקסל). יש הטוענים כי טכנולוגיה זו עומדת כיום בבסיס מצלמות ה-A55/A33 של סוני (אפסון העבירה לסוני באופן רשמי טכנולוגיות בתחום זה עוד ב-2009 כפי שפורסם באתר אפסון). אם תחליט אפסון לחזור אל תחום הצילום יהיה מסקרן מאד לראות אילו מצלמות תביא אל השוק ובאיזו קטגוריה – אנו נמשיך כמובן לעקוב.

ה-R-D1x של אפסון עם עדשת לייקה (שווקה ביפן בלבד) – האם אפסון תחזור לשוק הצילום בקרוב?

EPSON RD 1X

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב מבזקים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *