ראשי חדשות סוני, ניקון וסנדיסק מקדמות את תקן ה-CF הבא

סוני, ניקון וסנדיסק מקדמות את תקן ה-CF הבא

0
0

ה-CF לא מת. פורמט כרטיסי הזיכרון הוותיק אשר פותח על ידי חברת סנדיסק באמצע שנות ה-90 ובשנים האחרונות הולך ומוחלף על ידי כרטיסי ה-SD הקטנים והזולים יותר ממשיך להתפתח. בשבועות האחרונים התרחשו שני מהלכים אשר עשויים להעניק לפורמט הקשיש עוד שנים של התפתחות עתידית ותחרות בשוק כרטיסי הזיכרון.

ההתפתחות הראשונה נוגעת לגוף התקינה העוסק בפיתוח פורמט ה-CF הלא הוא ה- CompactFlash Association אשר הכריז באמצע החודש על המפרט העתידי הצפוי של כרטיסי ה-CF המכונה CF 6.0. לפורמט זה שורה של יתרונות ושיפורים על פני הפורמט הנוכחי בניהם:

  • מהירות תעבורה של עד 167MB/s או 1113x (מהירותם המקסימאלית של כרטיסי הזיכרון כיום הינה 90MB/s  או 600x).
  • תאימות מלאה אחורנית למכשירים וקוראים קיימים.
  • תמיכה ב- NAND Block Erase למחיקה משופרת של הכרטיס לצורך שימוש חוזר.
  • קונסיסטנטיות גבוהה יותר בזמן כתיבה.
  • אפשרות למדידת טמפרטורת הכרטיס למניעת התחממות יתר.

מוקדם יותר היום הודיעו סנדיסק, סוני וניקון על שיתוף פעולה במסגרתו הציעו השלושה תקן עתידי חדש לכרטיסי CF אשר יאפשר לכשיתקבל לספק בכרטיסים עתידיים תכונות מתקדמות עוד יותר בניהן:

  • מהירות העברת נתונים תיאורטית של עד 500MB/s (קרוב מאד למהירות המקסימאלית של תקן ה-USB3 המתחיל להיכנס כיום לשוק).
  • שימוש בתקן ה- PCI Express בדומה לזה המצוי כיום בלוחות אם (החלפת תקן ה- Parallel ATA המיושן אשר שימש עד כה בכרטיסי ה-CF והולך ונעלם כיום מעולם המחשוב).
  • נפח מקסימאלי של עד 2TB לכרטיס (נפח דומה צפוי להיות מוצע בעתיד גם על ידי כרטיסי SDXC).

החדשות הגדולות כאן נוגעות אולי פחות לקצבים ולנפחים המדויקים בהם יעשה שימוש אלא לתמיכה אותה בוחרות סנדיסק, סוני ויותר מכל ניקון בתקן ה-CF אשר נתמך כיום רק במצלמות המקצועיות של החברה.

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב חדשות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *