ראשי מגזין פלאי תבל – עכשיו בגי’גהפיקסל

פלאי תבל – עכשיו בגי’גהפיקסל

1
0

תמונות אינטראקטיביות מרובות פיקסלים הולכות ונעשות פופולאריות יותר ויותר בשנים האחרונות. לאחרונה החלה מגמה חדשה של צילומים מסוג זה (המוכרים גם כצילומי Gigapixel) בכמה מן האתרים הפראיים ביותר בעולם ואין ספק כי מגמה זו צפויה להימשך. אנו מביאים בפניכם היום פרויקט חובק עולם של צוות רוסי המתעד כמה מן הנקודות היפות על פני כדור הארץ באמצעות תמונות פנוראמה אינטרקטיביות.

Gigapixel הוא שם כולל לתמונות בעלות מיליארד פיקסלים ויותר. מכיוון שכיום לא זמינות מצלמות בעלות חיישנים המסוגלים לצלם תמונה יחידה בת 1000 מגה פיקסל או למעלה מכך, הדרך בה מצולמות תמונות ג’יגהפיקסל היא באמצעות חיבור מספר רב של תמונות של אותו אזור לתמונת פנוראמה אחת מרובת פיקסלים. התפתחות תחום החיישנים בשנים האחרונות המאפשרים כיום צילום תמונות ב-20-30 ואף יותר מגה פיקסל בעלות נמוכה מאד, יחד עם התפתחויות בכוח המחשוב ובאחסון מידע דיגיטלי, אפשר פיתוח טכניקות חדשות ליצירת תמונות פנוראמה מרובות פיקסלים אינטראקטיביות המוצגות על מסך המחשב והגולש מסוגל לנווט בהן כרצונו.

עד כה היה אחד השימושים המרכזיים של צילומי גי’גהפיקסל – צילום ערים. ב-2010 פורסמה תמונת הג’יגהפיקסל הגדולה בעולם – פנוראמה של לונדון בת לא פחות מ-80 ג’יגהפיקסל. כמה חודשים לפני כן חברה הונגרית בחסות שורה של ענקיות תעשיה בניהן מיקרוסופט, סוני ואפסון, צילמו את תמונת הסופר פנוראמה הגדולה בעולם (עד אז) המכילה לא פחות מ-70 מיליארד פיקסלים של העיר בודפסט. התמונה הייתה הישג טכנולוגי מרשים וצולמה באמצעות חיבור למעלה מ-6000 תמונות נפרדות אשר צולמו על ידי זוג מצלמות A900 של סוני עם עדשות 400 מ”מ (ומכפילים) וכל זאת באמצעות רובוט צילום מיוחד. ערים רבות אחרות בעולם זכו לטיפול דומה ביניהן דרזדן שבגרמניה (26 ג’יגהפיקסל), פריס (26 ג’יגהפיקסל), ודובאי (45 ג’יגהפיקסל). עוד קבוצות צילום וחברות בעולם נכנסות לתחום והן מרחיבות את תחום הגי’גהפיקסל לא רק לערים ואזורים מאוכלסים אלא למקומות נוספים ומדהימים לא פחות.

הר געש פעיל ברוסיה – סרטון המלווה את תמונות הגי’גה פיקסל

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=tocHiK3Wdas[/youtube]

תמונה מתוך פנוראמת הר הגעש (אותה תוכלו למצוא בקישור הבא)

Gigapixel Volcano Plosky

AirPano היא קבוצה של צלמים ממוסקבה המתמחים בצילום תמונות פנוראמה מן האויר. הקבוצה צילמה עד כה לא פחות מ-700 פנוראמות שונות באמצעות מטוסים, מסוקים, טיסנים, כדורים פורחים ועוד בכל קצוות העולם. בספריה הענפה שלהם אפשר למצוא (כמעט) כל נקודה מעניינת על פני כדור הארץ (לא, ישראל עוד לא צולמה על ידם – אבל גם זה יגיע בוודאי), בין השאר תמצאו גם את 7 פלאי תבל המודרניים כולל מאצ’ו פיצ’ו, הטאג’ מאהל, הפירמידה הגדולה בגיזה ועוד. ב-עשרייה הפותחת תוכלו למצוא הר געש מתפרץ ולבה נשפכת ברוסיה, מפל מים אדיר בונצואלה, את גשר שער הזהב בקליפורניה ואפילו את כדור הארץ כולו מגבול החלל – חוויה מדהימה ושעות רבות של שיטוט נפלא באין ספור פנוראמות וירטואליות.

הטאג’ מאהל – סרטון המלווה את תמונות הגי’גה פיקסל

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=B1a8UF8bvcY[/youtube]

הטאג’ מאהל – תמונה מתוך הפנוראמה (אותה תוכלו למצוא בקישור הבא)

Gigapixel Taj Mahal 1

הרזולוציה אמנם איננה גבוהה כפי שחלקנו אולי רגילים מתמונות הג’יגהפיקסל הגדולות בעולם אותן סיקרנו כאן בעבר, מצד שני המבחר עצום וחלק מן המקומות והנופים מרשימים הרבה יותר מכל מה שנתקלנו בו עד כה – מומלץ בחום.

כמו תמיד תוכלו למצוא עוד תמונות GigaPixel ומידע נוסף בסדרת הידיעות הבלעדיות שלנו בנושא. תודה מיוחדת לתמיר אורבאום על המידע.

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב מגזין

תגובה אחת

  1. Avatar

    שגיא

    27/12/2012 ב 1:49 AM

    מדהים, תודה!

    השב

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *