ראשי חדשות טושיבה תאפשר לכם למקד אחרי הצילום – מהנייד

טושיבה תאפשר לכם למקד אחרי הצילום – מהנייד

0
0

חברת טושיבה פיתחה טכנולוגיה חדשה אשר תאפשר לה ליצור חיישנים למצלמות סלולאריות אשר באמצעותן יוכלו צלמים לצלם אובייקט ולהתמקד עליו או לבחור להתמקד על אובייקט אחר בתמונה אחרי שהתמונה צולמה. הטכנולוגיה צפויה להגיע לשוק בתוך כשנה.

טכנולוגיית ה-light field של חברת לייטרו עשתה לא מעט רעש בשנה החולפת בעולם הצילום כהבטחה הגדולה הבאה. הטכנולוגיה אשר פותחה על ידי חברה אמריקנית מאפשרת (כמאמר הסיסמא) “לצלם עכשיו ולמקד אחר כך”. אנו עסקנו כבר לא מעט בחברת Lytro בעבר אם כי עד כה ההבטחה הגדולה שמאחורי הטכנולוגיה של החברה התממשה בהתקן מלבני מאורך שאינו מזכיר מצלמה ואיכות התמונה שלו כמו גם הצלחתו בשוק רחוקים מלממש את הפוטנציאל הגלום בטכנולוגיה.

לייטרו – הבטחה שטרם מומשה

Lytro camera 1

כעת מגיעה חברת טושיבה היפנית לה מחלקת מחקר ופיתוח גדולה ומתקדמת במיוחד ומכריזה על פיתוח דומה אך כזה הנראה שמתאים הרבה יותר לרמת הפיתוח של הטכנולוגיה בשלב הנוכחי – שוק הצילום הסלולארי. בעוד ההתקן של חברת לייטרו הוא לכל היותר גימיק יקר יחסית עם שימושיות מוגבלת ושוק פוטנציאלי זניח, החיישן הסלולארי אותו פיתחו בטושיבה פונה לשוק האדיר של מצלמות סלולאריות (ב-2013 צפויות המכירות לעבור מיליארד מצלמות סלולאריות בשנה לקצת יותר מ-100 מליון מצלמות קומפקטיות).

מיקוד על האובייקט הקרוב – בהדגמה של טושיבה

Toshiba refocus 1

מיקוד על האובייקט הרחוק – בהדגמה של טושיבה

Toshiba refocus 2

הטכנולוגיה אותה פיתחה טושיבה מתבססת על חיישן אשר הינו גדול מעט מחיישן רגיל למצלמות קומפקטיות (7 על 5 מ”מ) וגדול ביחס למרבית החיישנים הקיימים במצלמות סלולאריות. החיישן כולל מערך של חצי מליון עדשות זעירות – כל אחת בגודל של 0.03 מילימטר אשר ממקדות את האור אל החיישן שמאחוריהן. כל עדשה מאפשרת לחלק מסוים בחיישן ללכוד תמונה שונה מעט מזו שלידה באופן המזכיר לדברי טושיבה את צורת העבודה של עיני חרקים. באמצעות אלגוריתמים מיוחדים אותם פיתחו מהנדסי טושיבה מחוברות חצי מליון התמונות לכדי תמונה אחת בה קיים מידע אודות המרחק של עצמים שונים מן המצלמה (במידה מסוימת בדומה לאופן בו מצלמה תלת מימדית בעלת זוג חיישנים ועדשות עושה זאת, רק שכאן מדובר על חצי מליון עדשות).

טושיבה – מנגנון המזכיר עיני חרק (צילום: עידו גנוט)

Green bug 1 B 1200H BK

בשלב זה מדובר על טכנולוגיה בפיתוח ומן התמונות אותן שיחררה טושיבה נראה כי הרזולוציה של החיישן עדיין נמוכה מאד, אך החברה מבטיחה שבעוד קצת יותר משנה הטכנולוגיה תהיה מוכנה לשיווק ותאפשר גם צילום וידאו אשר יאפשר מגוון יכולות שלא קיימות כיום.

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב חדשות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *