ראשי מאמרים עזרה ראשונה: שחזור תמונות שנמחקו מכרטיס זיכרון

עזרה ראשונה: שחזור תמונות שנמחקו מכרטיס זיכרון

63
3

נפתח בקלישאה: לעולם אל תגיד לי זה לא יקרה! ובהקשר הנוכחי, גם אם כרטיס הזיכרון שלכם שימש אתכם נאמנה כבר שנים ומעולם לא אכזב, אל תחשבו שדווקא כשתזדקקו לתמונות היקרות המאוחסנות בו הוא לא יבגוד בכם. זה יכול לקרות לכולנו בין אם כתוצאה מרשלנות (מחיקת לא מכוונת) או כתוצאה מכרטיס שהתקלקל.

לא משנה מאיזה סוג, מאיזו חברה וכמה הוא עלה, כרטיסי הזיכרון בהם אנו משתמשים אינם נחשבים למדיות אחסון אמינות במיוחד לטווח ארוך. צלמים רבים כבר חוו את התסריט הטראומטי על בשרם: חוזרים מטיול בחו”ל או מאירוע חשוב, מחברים את כרטיס הזיכרון למחשב כדי להעביר את התמונות ו…בום! המחשב מתקשה לקרוא את הכרטיס או לחילופין הוא מצליח לקרוא אותו כראוי אך משום מה, תמונות רבות אינן מופיעות עליו.

למשתמשים רגילים וצלמים חובבים מדובר בתסריט לא נעים (בלשון המעטה), אך לצלמים מקצועיים מדובר בסרט אימה של ממש. במיוחד כשמדובר בחתונה שצילמתם זה עתה לפרנסתכם או בתמונה לכתבה עיתונאית  חשובה. ישנן עוד דוגמאות רבות אך המכנה המשותף הוא אירוע שלא יחזור שוב ויכול לגרור נזק כלכלי משמעותי במקרה הטוב ובתביעות משפטיות במקרה הגרוע.

כמובן שישנן רמות שונות של תקלות ובמקרים מסוימים לא יהיה מנוס מלשלוח את כרטיס הזיכרון למעבדה מתמחה אשר תגבה עבור עבודת השחזור מאות ולעיתים גם אלפי שקלים. מקרים כאלו מתרחשים לרוב כאשר כרטיס הזיכרון נפגע פיזית (תקלת חומרה) – בדרך כלל במצבים כאלו המחשב לא יזהה כלל את הכרטיס. אלא שמניסיוננו ב-70% מהמקרים לערך מדובר דווקא בתקלות המאפשרות שחזור פשוט יחסית וצלמים רבים אשר אינם מודעים לקיומם של פתרונות תוכנה פשוטים, ניגשים לחנויות צילום וחברות שחזור בכדי לנסות ולהציל את תמונותיהם בתשלום כשלמעשה יכלו לחסוך כסף ועוגמת נפש אם רק היו מנסים לפתור את הבעיה בעצמם.

מטרת המדריך היא לספק “עזרה ראשונה” עבור כרטיס זיכרון שהפסיק לעבוד או שתמונותיו נמחקו. אך לפני שאנו מנסים, שני כללים שחשוב לזכור: לאחר שגילינו כי ישנה בעיה כלשהי בכרטיס או כי נמחקו ממנו תמונות, מומלץ לא לפרמט את הכרטיס ולא לצלם בעזרתו. פעולות אלו עלולות להקטין את הסיכויים לשחזור.

וניגש לתוכנה: ברחבי הרשת ניתן למצוא אין ספור תוכנות שחזור רובן הגדול בתשלום. אנחנו בחרנו להמליץ על תוכנה חינמית בשם “Recuva” של יצרנית התוכנה “Pirform” האחראית גם לתוכנות מוצלחות נוספות הבולטת מבניהן היא ה-“Ccleaner” המוכרת לרבים ומסייעת בניקוי וארגון תוכן המחשב.

את הגרסה האחרונה של ה Recuva ניתן להוריד מן הקישור הבא (טיפ: ה-Recuva היא תוכנה חינמית אך בעת התקנתה מסומן באופן אוטומטי אישור להתקנת תוסף ה-Yahoo Toolbar עבור הדפדפן. למי שאינו מעוניין בתוסף רצוי להקדיש שנייה ולהוריד את הסימון בטרם לוחצים על כפתור ה-next בזמן התקנת התוכנה).

לאחר שהורדנו והתקנו אותה על גבי המחשב נפעיל אותה ונקבל את מסך מספר 1.

1. מסך זה מודיע לנו שאשף השחזור יסייע לנו במהלך כל שלבי השחזור. כדי לעבור למסך הבא, נקליק על Next.

1 welcome

2. כעת התוכנה שואלת אותנו איזה סוגי קבצים אנו מעוניינים לשחזר. מכיוון שבמקרה שלנו מדובר על תמונות, נשאיר את האפשרות הראשונה מסומנת ונקליק על Next.

2 type

3. כעת אנו צריכים להצביע על מיקום הכונן אותו אנו מעוניינים לשחזר. במקרה שלנו מדובר על כרטיס זיכרון ולכן נבחר באופציה: “On my media card or ipod”. ונקליק על Next.

3 location

4. כעת מופיע מסך המודיע לנו כי התוכנה מוכנה להתחיל בתהליך השחזור. בתחתית המסך מופיעה אופציה “Enable Deep Scan” (אפשר סריקה עמוקה) שאותה נסמן רק אם התכונה לא הצליחה לשחזר את המידע מהכרטיס בניסיון הראשון. מכיוון ומדובר בסריקה ראשונה נשאיר את האפשרות בלתי מסומנת ונקליק על Next.

4 ready

5. לאחר המתנה של מספר שניות עד מספר דקות (בהתאם בין השאר לגודל הכרטיס) נקבל תצוגה מקדימה של התמונות שאותרו על ידי התוכנה. כעת נסמן את התמונות שאנו מעוניין לשחזר ונלחץ על הכפתור “Recover” הממוקם בחלקו הימני התחתון של החלון.לחילופין, אם ברצוננו לבחור את כל התמונות שהנמצאות על הכרטיס, נלחץ על הכפתור “Switch To Advanced Mode”‘ הנמצא מצד ימין למעלה.

5 found

6. אם בחרנו בסעיף הקודם באפשרות ה-“Switch To Advanced Mode”, נקבל את החלון הבא שבו נוכל לסמן את הריבוע הלבן הנמצא מעל שמות הקבצים על מנת לבחור את כל התמונות, ונקליק על הכפתור “Recover” הממוקם בתחתית החלון בצד ימין.

8 advanced

7. כעת נבחר מיקום לאחסון התמונות המשוחזרות. נוכל גם ליצור תיקיה חדשה בלחיצה על הכפתור “Make New Folder”.

5 were

8. תהליך השחזור החל ויימשך מספר דקות. במקביל מופיעה תיבה המראה לנו את קצב התקדמות השחזור.

6 progress

9. השחזור הסתיים וקיבלנו תיבה המודיעה לנו כמה תמונות שוחזרו בהצלחה.

7 finished

עד כאן להפעם. שאלות הנוגעות לשחזור כרטיסים ניתן להפנות לפורומים שלנו.

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב מאמרים

63 תגובות

  1. Avatar

    עידו גנוט

    30/06/2013 ב 4:33 PM

    לתוכנה יש מגבלות והיא לא מצליחה מן הסתם לשחזר כל דבר. אם ניסיתי וזה לא הלך יכול להיות שהצעד הבא הוא לנסות חברות שחזור (קחי בחשבון שזה משהו שכדי לעשות רק אם מדובר בתמונות או סרטונים חשובים באמת כי התהליך יקר מאד).

    השב

  2. Avatar

    ruslan

    26/07/2013 ב 11:06 AM

    שחזרתי קבצים (הכרטיס היה בתוך הטלפון HTC). אך קבציםלא נפתחים במחשב. מה אפשר לעשות?

    השב

  3. Avatar

    רבקה

    14/08/2013 ב 2:33 PM

    תודה! אתר מעולה שנותן בחינם את השירות שאחרים גובים תשלום עליו.. שחזר את כל (או כמעט כל) התמונות שהיו לי.
    תודה רבה!!

    השב

  4. Avatar

    אהוד

    17/08/2013 ב 5:41 PM

    תשובה לרבקה

    הקבצים לא הפתחים בגלל:
    או שלא שוחזרו על ידי התוענה באופן תקין
    או שנפגעו בזמן השחזור.
    החלק הטוב:
    ישנם נמקרים בהם ניתן להציל ולשחזר את התמונות
    גם במקרים קשעם כאלו.
    בהצלחה
    https://restor.biz

    השב

  5. Avatar

    אסף

    23/08/2013 ב 1:32 PM

    אמיר אני רוצה להודות לך על התוכנה לשחזור אני הצלחתי להחזיר תמונות חשובות מהופעה שנמחקו לי בעזרת התוכנה בצורה קלילה .
    תודה אסף

    השב

  6. Avatar

    אא

    16/10/2013 ב 10:43 AM

    תודה רבה רבה!!
    כל התמונות של הבר מצוה ועוד כמה נמחקו לנו והתוכנה הצילה אותנו..
    שוב תודה ממש

    השב

  7. Avatar

    אורנה

    29/01/2014 ב 10:05 PM

    תודה! הצילה אותי התוכנה הזו!!!!! שיחזר לי את רוב התמונות….

    השב

  8. Avatar

    מרים ק.

    23/04/2014 ב 11:33 AM

    תודה רבה רבה חלק השתחזר וחלק מתמונות החופש נמחקו נחכה לחופש הבא ונצתלם שוב ,שוב תודה .

    השב

  9. Avatar

    דורית

    13/05/2014 ב 2:01 PM

    תודה רבה, הצלחתי לשחזר ללא מאמץ את כל התמונות [יום ההולדת של בתי] שמחקתי בטעות ! למעט 4 צילומים, הכל שוחזר. המון תודה ! אתר נהדר

    השב

  10. Avatar

    צילום

    17/05/2017 ב 11:09 AM

    מדריך חשוב, תודה.

    השב

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *